Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ja inderdaad! Ik zie jouw punt! We vinden het ook een beetje verwarrend.
Volgens mij moet je het zo lezen.
Kinderen onder de 6 hoeven geen test te overhandigen en 10 dagen zelf isolatie.
Bij kinderen tussen 6 en 18 met minimaal 1 ouder die een certificaat heeft hoeft de zelf isolatie niet.
Maar...er staat nergens dat kinderen tussen 6 en 18 geen negatieve test hoeven te overleggen...dus die moeten ze wel degelijk hebben.
 
  • Like
Reactions: Haipac and job-lek
Even iets anders hoor; maar ik vraag mij iets af voor mijn aankomende vakantie.
Ik en mijn vrouw hebben nog voor de vakantie een geldig "certificaat" dus dat moet lukken. Mijn 4 kinderen mogen getest worden, volgens de regels 48u sneltest. Volgends de vele nederlandse sites vanaf 6 jaar.

Maar nu lees ik op de site van hetitaliaanse ministerie van buitenlandse zaken: https://infocovid.viaggiaresicuri.it/returningtoitaly.html
View attachment 680034

En dan gaat het mij vooral om het stukje "Travellers under the age...."
Zoals ik het lees sluit dat toch het toch een hele test uit... zolang de kinderen onder 18 maar bij een ouder zijn welke een certificate heeft.

Dus kinderen gaan mee zonder test, dus hebben geen certificaat en moeten in isolatie. Maar omdat ze onder de 18 zijn en bij ons zijn met certificaat hoeven ze niet in isolatie?
ff goed lezen: children under the age of six ... must still self-ISOLAFE
 
Typical example of bad translation of "legaleese italian", italian written just for overcomplicated bureaucracy (yay Italy...)

1625557717861.png

In simple words:
- if you come from a country where it's mandatory to isolate and you are below 6, you don't do the test but you isolate
- if you are below 18 you don't need to isolate (when it's possible NOT to isolate) only if the parents have a green pass.

so basically between 6 and 18 you have to do the test (because you don't had your vaccine yet) but you don't have to isolate if you are travelling with an adult with a green pass.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Haipac
Typical example of bad translation of "legaleese italian", italian written just for overcomplicated bureaucracy (yay Italy...)

View attachment 681807
In simple words:
- if you come from a country where it's mandatory to isolate and you are below 6, you don't do the test but you isolate
- if you are below 18 you don't need to isolate (when it's possible NOT to isolate) only if the parents have a green pass.

so basically between 6 and 18 you have to do the test (because you don't had your vaccine yet) but you don't have to isolate if you are travelling with an adult with a green pass.
Va bene. Nederland is geen hoogrisico gebied, althans nog niet. Dus bij binnenkomst hetzij volledig en tijdig gevaccineerd zijn of een negatieve test. En altijd een digitaal formulier invullen!
 
  • Like
Reactions: djlorenz
Omdat ik vanwege persoonlijke omstandigheden even niet kan vliegen wil ik dit jaar voor het eerst met de Model S naar Italië (als de discojeugd geen roet in het eten gooit). Volgende week krijg ik de CCS-upgrade. Ik vroeg me af: zorgt die upgrade er alleen voor dat ik ook bij 250 kW superchargers kan laden en bij drukte de lader niet meer hoef te delen, of helpt het ook nog bij de laadsnelheid?
 
Voor mijn nieuwe M3 volgende maand, stall sharing leidt dus niet tot het delen van het vermogen??

Bij V3-laders niet.
Maar bij V2 laders ook niet als het rustig is en je kiest de juiste plek (en degene die na jou komt)

Wordt bij V3 overigens erg snel plassen en niet te hete koffie bestellen (of beide tegelijk combineren) -> auto is eerder klaar dan bestuurder ;)

Edit: onder voorbehoud dat (hoofd) elektra aansluiting ter plaatse totale vermogen aan kan (en dus niet afgebouwd wordt bij te hoge bezetting)
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Bij V3-laders niet.
Maar bij V2 laders ook niet als het rustig is en je kiest de juiste plek (en degene die na jou komt)

Wordt bij V3 overigens erg snel plassen en niet te hete koffie bestellen (of beide tegelijk combineren) -> auto is eerder klaar dan bestuurder ;)

Edit: onder voorbehoud dat (hoofd) elektra aansluiting ter plaatse totale vermogen aan kan (en dus niet afgebouwd wordt bij te hoge bezetting)
Ok, thnx, dat is goed nieuws. V3 zijn SuC's alleen voor Tesla's met CCS toch?
 
Omdat ik vanwege persoonlijke omstandigheden even niet kan vliegen wil ik dit jaar voor het eerst met de Model S naar Italië (als de discojeugd geen roet in het eten gooit). Volgende week krijg ik de CCS-upgrade. Ik vroeg me af: zorgt die upgrade er alleen voor dat ik ook bij 250 kW superchargers kan laden en bij drukte de lader niet meer hoef te delen, of helpt het ook nog bij de laadsnelheid?
Laden gaat niet sneller.
De reis wel, omdat je meer keuzemogelijkheden hebt (= minder kans op noodzaak van relatief traag helemaal vol laden van de batterij) en geen vermogensverlies wanneer iemand naast je komt staan.
 
Ik ben eens benieuwd wat Italië gaat doen met de toename van de besmettingen in Nederland. "Gelukkig" maar niet heus neemt het aantal besmettingen ook toe in Spanje en Italië zelf. Als ik het goed lees geldt voor een viertal landen zoals Brazilië een inrijverbod, in alle andere gevallen qr-code of etc.
 
Wij hebben een vlotte reis achter de rug met onze model 3 LR naar Toscane (vanuit Antwerpen), meestal was het redelijk rustig aan de superchargers, zoals op de foto in Aosta. Wel even moeten aanschuiven na de lange rit van Aosta tot de SC aan Forte Dei Marmi (met nog een onbedoeld omwegje rond Genova). Daar dan tot 99% geladen en nu met 70% op een plekje toch 90km van de dichtstbijzijnde SC. Beetje spannend :)

2A5B6B15-FF92-4DCD-9C14-7F9FD59CD6BB.jpeg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: M13z1 and djlorenz
Ik stond zaterdag nog aan de SuC in Aosta. Dat afdak is dan wel erg lekker midden op de dag.

En ik ben tot de onomwonden conclusie gekomen dat FSD in Italië gaat werken. Die lui rijden hier als een stel idioten. Gewoon met 130 km/u langs wegwerkzaamheden scheuren, half op de andere weghelft rijden, inhalen liefst bij dubbel doorgetrokken streep.