Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Tof hoor, volgende week in jouw bandensporen, ik ga nu wel de lieve mensen op ons eerste logeeradres vragen of zij voor mij bij Hera/Enel kunnen navragen hoe er alsnog binnen twee weken een pas voor mij kan worden klaargelegd. Goeie reis verder, en een fijne tijd in de Marche!

@Enig idee met hoeveel je wegreed uit Chur en hoeveel je overhad bij aankomst in Bellinzona? Ik wil daar wel taart en vers fruit eten, maar hoop zonder laden verder te kunnen tot ergens west van Lago Maggiore...
 
In Pisa in Italie nog wat veldonderzoek gedaan...
Bij de COOP-supermarkt in Pisa staan 2 laadpalen van ENEL - en bij de klantenservice hebben ze GEEN laadpas te leen - dus te laden met eigen ENEL-pas (hebben wij niet).
Bij het grote warenhuis CARREFOUR enorme parkeergarage, maar geen laadpunten daar.
In Chargemap staan paar plaatsen met 22kW-palen met Mennekes-stekker (en aan de andere kant van de paal een Franse type3), van ENEL dus laadpas van ENEL nodig.
Gelukkig heeft Pisa ook een IKEA met 4 laadplaatsen, ook ENEL-palen maar laadpasje op te halen bij de klantenservice, en met tonen van de IKEA-Familypas gewoon gratis... :smile:
Alles tot nu toe met standaard Mennekes-kabel kunnen doen, dus onze mobiele laadpaal met CEE-32-rood (inclusief verloop van 63-32 en 16-32) niet nodig gehad.
Morgen begint de thuisreis en hopen we tot na Aichstetten te kunnen komen (daar een hotel geboekt).
 
Last edited:
Tof hoor, volgende week in jouw bandensporen, ik ga nu wel de lieve mensen op ons eerste logeeradres vragen of zij voor mij bij Hera/Enel kunnen navragen hoe er alsnog binnen twee weken een pas voor mij kan worden klaargelegd. Goeie reis verder, en een fijne tijd in de Marche!

@Enig idee met hoeveel je wegreed uit Chur en hoeveel je overhad bij aankomst in Bellinzona? Ik wil daar wel taart en vers fruit eten, maar hoop zonder laden verder te kunnen tot ergens west van Lago Maggiore...

Niet precies - maar ik hou doorgaans een factor 1,5 aan en dan ging goed: typical range = 1,5 keer af te leggen afstand.
Overigens is hier vanochtend na een stevige storm de stroom uit gevallen.. -;) ik stond braaf op 10 amp te laden.

Ben trouwens wel erg blij naast de UMC ook een Juice Booster 1 bij me te hebben. De UMC kreeg ik niet continue werkend aan de praat. Stopte er telkens mee na enkele minuten.. De Juice laadt prima gelukkig.
 
Weer thuis van onze 2 weken vakantie in Pisa... terugreis net als heenreis in 2 dagen gedaan, alleen ander overnachtingspunt (in Duitsland tussen SC Aichstetten en SC Bad Rappenau, hotelletje bij Ulm in Senden).
Eerste dag van Pisa via Milaan (geladen bij IKEA in Milaan-Zuid), Varese (geladen bij IPER-Grande) en SC Aichstetten naar Senden.
Tweede dag alleen SC's in Duitsland bezocht om te laden: Bad Rappenau, Wilnsdorf en Emsbüren. Overigens schoot het eerste deel van Ulm naar Bad Rappenau niet erg op, veel wegwerkzaamheden en files.

Al met al toch een succes, hoewel ik zeker met gezin erbij moet bekennen dat laden met 22kW voor afstandsritten met een Tesla Model S niet echt prettig is. Volgend jaar zullen er ook wel superchargers in Italië staan...
 
Let op: regio Ancona is black spot. Vandaag 6 geprobeerd. Geen van de bekende zuiltjes werkt. Ook niet IKEA wegens "werkzaamheden"!?!! Enige zuil staat op privé terrein met hek van renault dealer op via primo maggio. Eerst bellen dus. Pm voor details.
 
Let op: regio Ancona is black spot. Vandaag 6 geprobeerd. Geen van de bekende zuiltjes werkt. Ook niet IKEA wegens "werkzaamheden"!?!! Enige zuil staat op privé terrein met hek van renault dealer op via primo maggio. Eerst bellen dus. Pm voor details.

Was gisteren ook bij IKEA Ancona - kreeg de indruk van de klantenservice dat die palen nog nooit gewerkt hebben. Ze konden ook niet aangeven wanneer ze weer zouden werken. Vervelende is dat de IKEA site wel gewoon aangeeft dat ze beschikbaar zijn. .Rij je soms in een grijze ? Ben er hier één tegengekomen (geparkeerd aan de kust richting Rimini).

Wel grote parkeerplekken trouwens.
DSCF0555.jpg
 
Last edited: