Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
A9583686-FB12-4F0F-8B29-230D72DA3784.jpg
SuC Trento is open en wat een ironische plek :) zeker met de uitvraag van Mercedes op Twitter :p
(Ik wil jullie even laten meegenieten ) Wat heb ik daar heerlijk geladen samen met een Noor
Pascal Hiel on Twitter
 
Gisteren midden in een mega hagelbui in Bardolino aan het Gardameer, hagelstenen zo groot als golfballen.
Onze Tesla s90d zit volledig onder de diepe deuken, motorkap poffertjespan, glazen dak gebarsten, voorraam gebarsten. Zie dit linkje .
Hele dag al bezig om ea gefixt te krijgen en we moeten nog 2 weken. Zucht......
Dat is flink pech. Zit aan de andere kant van het Gardameer op hemelsbreed misschien 10 kilometer afstand en onze Tesla is slechts flink schoongespoeld.
 
Gisteren midden in een mega hagelbui in Bardolino aan het Gardameer, hagelstenen zo groot als golfballen.
Onze Tesla s90d zit volledig onder de diepe deuken, motorkap poffertjespan, glazen dak gebarsten, voorraam gebarsten. Zie dit linkje .
Hele dag al bezig om ea gefixt te krijgen en we moeten nog 2 weken. Zucht......

Bizar....ik zit ongeveer 5 km daar vandaan thv Lazise en geen hagel gezien gelukkig
 
Vandaag op en neer naar Rome geweest om de foto's te maken die ik twee jaar geleden al had willen maken, maar toen vergeten was... Grootste uitdaging was nog om een foto te krijgen zonder mensen die er voor gaan staan om naar binnen te kijken -;). Overigens alleen maar positieve reacties - Italianen geven veel waarde aan schoonheid en weten dat ook te waarderen. Molto bella!!
DSCF8711.jpg
 
Last edited:
Ik zat de afgelopen week in een agriturismo (Podere La Casa - maar pas op, zo heten er meer) niet ver van Pontedera, die ik via MyItaly.nl had gevonden. Het laden ging nog niet helemaal vlekkeloos op een blauw contact, maar een destination charger is in aantocht en de eigenaar bleef zich maar verontschuldigen dat die DeC nog niet geïnstalleerd was, maar hij was nou eenmaal nog niet geleverd door Tesla. Ik zag echter op het navigatie scherm dat deze accommodatie al was aangegeven. Ik riep de eigenaar er even bij, liet hem en zijn vrouw in mijn auto zitten en toonde hoe hun locatie wordt weergegeven in het scherm. Als twee kleine kinderen in een snoepwinkel zaten ze te glunderen in de auto, blij verrast dat hun accommodatie al zichtbaar was in de auto en ook vol bewondering voor de auto, en ik hoorde de eigenares steeds maar ' bellissima' mijmeren. Zo leuk. Sowieso bijzonder aardige mensen.
 
Ik vind het nog steeds leuk om te zien dat MyItaly mijn suggestie mbt vermelding laadmogelijkheid op de website heeft opgepikt, maar ik heb er wel spijt van dat ik het hier heb gemeld. De accomodaties die ik zou willen boeken zijn nu steeds te snel uitverkocht :oops:
 
  • Like
Reactions: jm71
Overigens alleen maar positieve reacties - Italianen geven veel waarde aan schoonheid en weten dat ook te waarderen. Molto bella!!
In Sorrento zocht ik het laadpunt dat in de Viale Nizza zou moeten staan vlgs een van de apps (not). Een verkeersagent liet de boel de boel en hielp zoeken en riep de centrale op. Intussen kwamen uit een bar en een winkel ook diverse mensen kijken. De vox populi heeft nu wel bevestigd dat Ferrari c.s. achter de feiten aanlopen (letterlijk gezegd).
 
  • Like
Reactions: Maarten
In Sorrento zocht ik het laadpunt dat in de Viale Nizza zou moeten staan vlgs een van de apps (not). Een verkeersagent liet de boel de boel en hielp zoeken en riep de centrale op. Intussen kwamen uit een bar en een winkel ook diverse mensen kijken. De vox populi heeft nu wel bevestigd dat Ferrari c.s. achter de feiten aanlopen (letterlijk gezegd).
Klopt:
 
  • Like
Reactions: PascalH and Keezje
Begin November ga ik even naar het Como meer. Ik zie dat er wel wat destination chargers zijn, maar steeds in "high end" hotels die blijkbaar allemaal sluiten eind Oktober en niet echt voor m'n beurs zijn...
Ik plan om in Monte Ceneri minstens 90% te laden zodat ik even voort kan, maar ik plan ook die week heel wat over en weer te rijden rond Como en het meer.
Kent iemand een goeie plek om wat bij te laden? Of tips om te overnachten?
 
Bij Villa Serbelloni hotel (Bellagio) kun je gebruik maken van de destination charger als je er parkeert á €30 p/d. Zul je niet snel doen, maar you never know.

Waarom niet 100% chargen in Monte Ceneri? Dat is prima lijkt me. Veel rijden hoef je niet te doen, koop een abonnement voor de veerboot, dat is ook de beste manier om de plaatjes rond het meer te bezoeken. Welke plaats verblijf je?
 
Bij Villa Serbelloni hotel (Bellagio) kun je gebruik maken van de destination charger als je er parkeert á €30 p/d. Zul je niet snel doen, maar you never know.

Waarom niet 100% chargen in Monte Ceneri? Dat is prima lijkt me. Veel rijden hoef je niet te doen, koop een abonnement voor de veerboot, dat is ook de beste manier om de plaatjes rond het meer te bezoeken. Welke plaats verblijf je?

Monte Ceneri NOOIT meer dan 90% laden.... (Ok, als je het heel goed berekend kom je op 93% max oid uit)

Je gaat daarna naar beneden en dan krijg je de volgende 7-10% kado.... alternatief is dat je voor het eerst je remmen gaat ruiken ;)
 
Bij Villa Serbelloni hotel (Bellagio) kun je gebruik maken van de destination charger als je er parkeert á €30 p/d. Zul je niet snel doen, maar you never know.

Waarom niet 100% chargen in Monte Ceneri? Dat is prima lijkt me. Veel rijden hoef je niet te doen, koop een abonnement voor de veerboot, dat is ook de beste manier om de plaatjes rond het meer te bezoeken. Welke plaats verblijf je?
Dat is idd goed doorgerekend, maar in geval van nood... dank je voor de tip.
Ik weet nog niet waar we gaan logeren, dat zien we nog wel;-)