Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Screenshot_20171120-203909.jpg
Leeft dit draadje nog of is Italie inmiddels een no-go area voor EV's?
Enel doet het wereldwijd wel aardig, dacht ik, met hun duurzame productie.
Iemand al in Calabria geweest?
Met de suc's perfect binnen bereik intussen.
 
  • Informative
Reactions: PascalH
Italie is geen enkel probleem - soms wat meer plannen (afhankelijk van waar je heen gaat) omdat de paal-dichtheid niet zo groot is. Maar doorgaande route is inmiddels prima afgedekt. ICE'ing in Italië heb ik nooit meegemaakt, Even terugbladeren in dit draadje geeft voldoende recente informatie. Veelplezier!
 
Ben 2 keer in Italie geweest en geen problemen gehad met laden. Bij de vakantiehuizen is het soms beetje zoeken welk stopcontact het wel doet en welke niet. Er zijn her en der nogal wat spanningsverschillen. Meestal doet degene het dichtste bij de meterkast het beste. (Tenminste met de UMC)
Verder laadpalen gewoon kunnen gebruiken en veel hotels / Agriturismo hebben wel een krachtstroom aansluiting die je mag gebruiken.
Makkelijkste blijven de SUC en DEC natuurlijk.
 
Goedenavond allemaal. In mei krijg ik een S 75D. We rijden regelmatig naar Toscane, iets boven Volterra. De reis tot en met Forte dei Marmi moet geen probleem zijn. Maar onder Pisa is het gedaan met de pret. In Terricciola is een agiturismo die destination charging aanbiedt. Ik begrijp dat de getankte energie betaald wordt door de aanbieder. Enfin, heb ze al gemaild en ik ben welkom. Iemand nog tips? Toch nog een laadpas meenemen maar welke?

In oude posts lees ik over een duolader. Bij 'mijn' Tesla zit een snellader. Weet iemand wat de verschillen zijn?

Tot slot nog een andere vraag even los van Italië. Ik moet een creditcard koppelen in mijn Tesla-account, ik neem aan voor de energiekosten. Heeft iemand ervaring hiermee met een geleasde auto?

Bedankt alvast.
 
Goedenavond allemaal. In mei krijg ik een S 75D. We rijden regelmatig naar Toscane, iets boven Volterra. De reis tot en met Forte dei Marmi moet geen probleem zijn. Maar onder Pisa is het gedaan met de pret. In Terricciola is een agiturismo die destination charging aanbiedt. Ik begrijp dat de getankte energie betaald wordt door de aanbieder. Enfin, heb ze al gemaild en ik ben welkom. Iemand nog tips? Toch nog een laadpas meenemen maar welke?

In oude posts lees ik over een duolader. Bij 'mijn' Tesla zit een snellader. Weet iemand wat de verschillen zijn?

Tot slot nog een andere vraag even los van Italië. Ik moet een creditcard koppelen in mijn Tesla-account, ik neem aan voor de energiekosten. Heeft iemand ervaring hiermee met een geleasde auto?

Bedankt alvast.

installeer de enel-go op je smartphone die zitten echt wel overal ook in Volterra is een laadpaal, staat hier in dit draadje uitgelegd hoe te installeren
 
  • Informative
Reactions: Noelis
Goedenavond allemaal. In mei krijg ik een S 75D. We rijden regelmatig naar Toscane, iets boven Volterra. De reis tot en met Forte dei Marmi moet geen probleem zijn. Maar onder Pisa is het gedaan met de pret. In Terricciola is een agiturismo die destination charging aanbiedt. Ik begrijp dat de getankte energie betaald wordt door de aanbieder. Enfin, heb ze al gemaild en ik ben welkom. Iemand nog tips? Toch nog een laadpas meenemen maar welke?

In oude posts lees ik over een duolader. Bij 'mijn' Tesla zit een snellader. Weet iemand wat de verschillen zijn?

Tot slot nog een andere vraag even los van Italië. Ik moet een creditcard koppelen in mijn Tesla-account, ik neem aan voor de energiekosten. Heeft iemand ervaring hiermee met een geleasde auto?

Bedankt alvast.

laden bij een agriturismo is geen probleem, hebben vaak ook krachtstroom. Afgelopen zomer 3 weken in Italie geweest waaronder ook vlak boven Volterra ( Agriturismo Diacceroni ) en konden gewoon op lokatie met krachtstroom laden en nooit openbaar hoeven laden
 
laden bij een agriturismo is geen probleem, hebben vaak ook krachtstroom. Afgelopen zomer 3 weken in Italie geweest waaronder ook vlak boven Volterra ( Agriturismo Diacceroni ) en konden gewoon op lokatie met krachtstroom laden en nooit openbaar hoeven laden

Thnx. Is toch redelijk uit de richting. Wij zitten in Lajatico. Maar hebben een eenfase-aansluiting en zouden daarnaast met verlengsnoeren moeten gaan werken. Dus toch maar enel in Volterra of bij de coop.fi in Pontederra. Of Andrea Bocelli vragen. Die heeft zowel een S als een X.
 
  • Like
Reactions: Charly D
Nee, mijn ervaring - gebaseerd op 4 zomervakanties - is dat je daar niet 100% vanuit kan gaan. Sommige plaatsten hebben slechts één of twee laadplaatsen. Ik heb toch altijd wel een plan-B in m'n achterhoofd - uiteindelijk kan je bij elk stopcontact laden natuurlijk. En de italianen zijn vriendelijk genoeg om je te willen helpen.