Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
16.30 uur. Poeh. Zelfde route die ik neem.
Ik neem aan (kijkt naar je signature) dat je nog niet met de Tesla bent geweest? Ik vond 't heeeeerlijk. Zeker met AP. Van de, wat, 1400km hooguit 200km zelf gereden, de rest op AP (met handjes aan 't stuur natuurlijk, dus ook "zelf" gereden). En dan met de "gedwongen" pauzes van 20/30/40 minuten i.p.v. een peukie* en weer door kwam ik véél relaxter en uitgeruster aan.


We wonen een uurtje zuidelijker en in Italië nemen we de fipili richting Volterra. 1.221 km. Mss 2 uur sneller. Met ICE rond de 12 uur.
Met de ICE heb ik 't ook in 'recordtijden' gedaan (160+ op de teller in Duitsland, lekker doorkachelen, hooguit 2 keer tanken (meestal maar 1), korte stopjes... en dan inderdaad in 12 uur ofzo daar. Maar waarom? Je gaat op vakantie. Ik heb dan geen haast (meer). Lekker op m'n dooie akkertje, genieten van 't over de weg 'zoeven' en 'zweven', van 't rijgenot, lekker 130 op de teller (waar 't mag) en rustig aan. Heerlijk.

Overigens grappig; mijn (toen) MS60D (nu MS75D) is precies op 1 dag na een jaar ouder dan de jouwe; 16 mei 2017. Gefeliciteerd en welkom bij de club! ;)

---
* Ben al een hele tijd gestopt, maar 'vroeger' ging 't zo.
 
Last edited:
Ik neem aan (kijkt naar je signature) dat je nog niet met de Tesla bent geweest? Ik vond 't heeeeerlijk. Zeker met AP. Van de, wat, 1300km hooguit 300km zelf gereden, de rest op AP (met handjes aan 't stuur natuurlijk, dus ook "zelf" gereden). En dan met de "gedwongen" pauzes van 20/30/40 minuten i.p.v. een peukie* en weer door kwam ik véél relaxter en uitgeruster aan.



Met de ICE heb ik 't ook in 'recordtijden' gedaan (160+ op de teller in Duitsland, lekker doorkachelen, hooguit 2 keer tanken (meestal maar 1), korte stopjes... maar waarom? Je gaat op vakantie. Ik heb dan geen haast (meer). Lekker op m'n dooie akkertje, genieten van 't over de weg 'zoeven' en 'zweven', van 't rijgenot, lekker 130 op de teller (waar 't mag) en rustig aan. Heerlijk.

Overigens grappig; mijn (toen) MS60D (nu MS75D) is precies op 1 dag na een jaar ouder dan de jouwe; 16 mei 2017.

* Ben al een hele tijd gestopt, maar 'vroeger' ging 't zo.
Ja. Binnenkort de eerste keer. Heb wel geen AP. Idd zoals je beschrijft, alleen in Zwitserland runter vom Gas. En één keer tanken. Record is 11 uur en 10 minuten, Tweede Kerstdag. Geen hond op de weg, nergens.
Ben heel benieuwd. Ik rijd niet 's nachts en dan heb je toch een soort van stress of er file is vóór de Gotthard. We gaan het ervaren.
 
Wij waren op Koningsdag om 03.00 vertrokken. Ik kreeg me toch een inzinking in Zwitserland. Enfin. Toch nog geluk gehad want 's middags stond er 7 km voor de Gotthard.
Zo tegen zonsopgang krijg ik altijd wel even een kleine knauw, maar dat is een stopje (tegenwoordig dus 'laadbeurtje') en een kop koffie met beentjes strekken later verholpen. Soms dat mijn eega 't laatste uurtje of 2 van de rit voor rekening neemt, maar vaak heb ik dat ook niet nodig (dit jaar op de terugweg alles zelf gereden, heenweg wel 2 uurtjes het stuur aan haar gegeven). Maar zodra je merkt dat je vermoeid raakt stoppen en rusten. Ook mét AP ;)
 
......Ik rijd niet 's nachts en dan heb je toch een soort van stress of er file is vóór de Gotthard. .....

Gewoon voor de Gotthard tunnel eraf bij Armsteg of Erstfeld en lekker eroverheen gaan via de pas. Rij je eerst door een paar kleine dorpjes en daarna kun je genieten van het vermogen van de auto de berg op. Als je dan boven bent laad je een groot deel van de energie weer terug.

Kwa tijd is het bij een lange file een stuk sneller en zeker weten veel mooier!
 
Gewoon voor de Gotthard tunnel eraf bij Armsteg of Erstfeld en lekker eroverheen gaan via de pas. Rij je eerst door een paar kleine dorpjes en daarna kun je genieten van het vermogen van de auto de berg op. Als je dan boven bent laad je een groot deel van de energie weer terug.

Kwa tijd is het bij een lange file een stuk sneller en zeker weten veel mooier!
Ja ook al gedaan maar de pas is maar een paar maanden per jaar open. Twee weken geleden nog niet.
 
  • Like
Reactions: Erik-S85
16.30 uur. Poeh. Zelfde route die ik neem. We wonen een uurtje zuidelijker en in Italië nemen we de fipili richting Volterra. 1.221 km. Mss 2 uur sneller. Met ICE rond de 12 uur.
Naar mijn mening heb je de verkeerde mindset. Begin je vakantie al thuis en onderweg met de rit in plaats van op je eindbestemming. Met andere woorden, neem je tijd en geniet van de reis...:). Ik ben blij niet meer in één ruk naar de eindbestemming te kunnen racen om daar doodmoe en geïrriteerd aan te komen.
 
De routeplanner in de MS leidt me onderweg naar ilBelpaese naar de SuC in Straatsburg terwijl die in Achern onder Karlsruhe veel logischer lijkt. Huh?
 

Attachments

  • 1526884758076267545485.jpg
    1526884758076267545485.jpg
    331.8 KB · Views: 49