Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
De app op de telefoon van mijn vrouw gezet. Daar deed hij het wel. Bij mij opnieuw geïnstalleerd. Nieuwe feature: inloggen met vingerafdruk. Nu alles in orde. En met 30 kWh weer in de wallet.
Hoe kom je aan die 30 kWh? Ik heb de app ook geinstalleerd, lijkt te werken maar wallet staat op ‘0’. Ga over 2 weken kitesurfen in het westen van Sicilie. Op het eiland nog geen SuC, en verder ook weinig oplaadpunten, dus hoop dat ik bij het appt kan laden.
 

Attachments

  • DA4CED75-73D2-4A87-BE6E-C7C1373EB343.png
    DA4CED75-73D2-4A87-BE6E-C7C1373EB343.png
    245.8 KB · Views: 73
Een week of 3 geleden een mail gekregen met een couponcode.
Je rijdt helemaal tot in Sicilië? Chapeau!
Rijd met mijn zoon de surfspullen naar Sicilie, lijkt me een mooie uitdaging. We hebben de auto net 2 weken, Dus best spannend. De rest vd familie vliegt in. Spannendste deel wordt het laden op de westkant van het eiland. Hoop dat ik bij het appt kan laden.
Zie nu dat ik de mail van Enel ook gehad heb, had m gemist. Code lijkt nu niet meer te werken, heb ze gemaild met verzoek om een nieuwe.
 
Rijd met mijn zoon de surfspullen naar Sicilie, lijkt me een mooie uitdaging. We hebben de auto net 2 weken, Dus best spannend. De rest vd familie vliegt in. Spannendste deel wordt het laden op de westkant van het eiland. Hoop dat ik bij het appt kan laden.
Zie nu dat ik de mail van Enel ook gehad heb, had m gemist. Code lijkt nu niet meer te werken, heb ze gemaild met verzoek om een nieuwe.
Die werkte maar 2 weken.

Spannend ja. Je zou gewoon met verlengsnoer en adapter op 8 Am moeten kunnen laden. Wij merken het volgende week; ook de eerste keer.
 
De DeC heet Il Paluffo en is een prachtige plek ;)
Verloopstuk naar CEE blauw is handig bij Agriturismo’s, veel hebben een krachtstroom aansluiting.
Voor een paar tientjes ben je ook op die situaties voorbereid.
Maar ik moet zeggen ik zit nu ook weer in Toscane en weer op een gewoon schuko stopcontact bij te laden.
En met weer extra Superchargers erbij gekomen afgelopen jaar is het weer een stuk makkelijker geworden.
Ik wacht nog steeds op de opening van de SuC bij Grosseto.
 
Ik wacht nog steeds op de opening van de SuC bij Grosseto.
Zo die had ik vandaag ook erg hard nodig!
Bijna een echtscheiding aan mn broek hangen en de X op marktplaats.:eek:

Even een gezellig dagje Siena was me bijna fataal.
Volgens abrp en de auto was het goed te doen heen en terug dus ik vol goede moed op stap met de mededeling geen probleem schat komt allemaal goed.
Om daar aan te komen met nog maar 110 km bereik op de klok.
Dan zoeken we toch gewoon een laadpaal, zo gezegd zo gevonden met hulp van een taxichauffeur met elektrische taxi.
maar uiteraard pakt die de passen in de auto niet en ook niet de app van D-mobility die ik al gedownload had.
Oke plan B ,gebeld met D-mobility en die gaf me het advies om de app X Recharge (toepasselijk) te downloaden. Zo gezegd zo gedaan en op advies een Italiaans adres opgegeven om geen probleem als buitenlander te hebben. Toen kwam de creditcard toevoegen, ook geen probleem tot ik moest bevestigen met de raboscanner die uiteraard niet mee was:mad:
Toen als betaaloptie Paypal gekozen welke wel gekoppeld kon worden aan de creditcard zonder scanner.
Vrouw was al volledig over de kook en stond op het punt een taxi richting camping te nemen en mij achter te laten met dat #*%?£~ ding.
Toen van het terras (kinderen moesten eten drinken schone luier enz) terug naar de laadpaal om te activeren. En alleen maar de melding op de app, oops something went wrong!
Durfde al niet meer terug zonder resultaat dus wat tegen de paal staan schelden om daar mijn nieuwe allerbeste vriend de taxichauffeur te zien staan.
Die me vroeg of het al gelukt was?
Uitgelegd dat het nog steeds niks werd en hem gevraagd of ik niet tegen betaling zijn pas kon gebruiken.
Gelukkig sprak hij vloeiend Engels, nog nooit meegemaakt met een Italiaan, en was dit geen probleem.
Auto aangeslingerd telefoonnummers uitgewisseld afgesproken te bellen als ik uit gekeken was op de stad en ik terug naar het gezin.
Na 3 uur slenteren mn nieuwe beste vriend gebeld en uitgecheckt met 170km extra bereik erbij.
Hij wilde niks aannemen en kreeg het echt niet voor elkaar iets te betalen aan de beste man. Was blij dat hij me kon helpen en had toch een pas met vast maandbedrag. :confused:
Dus al met al alles goed gekomen en een ervaring rijker.
Maar zal volgende keer toch iets beter uitzoeken hoe en wat mogelijk is qua laden. :cool:
Heb nu de X-recharge app in ieder geval en dat is de app van eneldrive die zo’n 1000+ palen in Italië vertegenwoordigd dus misschien interessant voor degene die nog gaan.