Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wacht nog steeds op de opening van de SuC bij Grosseto.

Zo die had ik vandaag ook erg hard nodig!

Als je bij Grosseto aan de kust zit en echt een recharge nodig hebt: de DeC in Marino di Scarlino is ook beschikbaar voor bezoekers. Na de slagboom links.
Even een goede lunch en je hebt weer 100km
 
  • Helpful
Reactions: Tom X
Als je bij Grosseto aan de kust zit en echt een recharge nodig hebt: de DeC in Marino di Scarlino is ook beschikbaar voor bezoekers. Na de slagboom links.
Even een goede lunch en je hebt weer 100km
Had idd al een aantal DeC’s gevonden en was het niks geworden hadden we ergens onderweg bij een DeC gegeten. Maar zaten allemaal behoorlijk van de doorgaande route af en zou de reistijd met een uur of 1,5 vergroten dus waren geen fijne opties.
 
Ga over 2 weken kitesurfen in het westen van Sicilie. Op het eiland nog geen SuC, en verder ook weinig oplaadpunten, dus hoop dat ik bij het appt kan laden.
Leuk! Was daar met de Model S in 2016, toen met minder laadpunten dan nu, maar het is nog steeds niet riant zie ik. Meest westelijk is nog steeds Palermo. Ik had ruim vooraf bij onze accomodaties gevraagd om een aansluiting, werd na wat geheen-en-weer steeds geregeld. Aarding was nog wel een dingetje, dat maak je wel vaker mee in Italië.
 
  • Like
Reactions: CARdioDriver
Gaat hier iets niet goed? Ijskast en tv in ilBelpaese doen het nog. Kan ik Ampere verhogen? 1% in 30 minuten ongeveer.
 

Attachments

  • 20180713_202705.jpg
    20180713_202705.jpg
    334.6 KB · Views: 71
Gaat hier iets niet goed? Ijskast en tv in ilBelpaese doen het nog. Kan ik Ampere verhogen? 1% in 30 minuten ongeveer.
10 Ampere is prima, ongeveer 10km per uur laden erbij. Gezien dat het voltage al gezakt is naar 215 zou ik hem niet sneller zetten, eerder langzamer.
Ik heb nu de afgelopen drie weken in Toscane ook weer gemerkt dat het electriciteitsnet overdag stabieler is dan ‘s nachts - ik had het eigenlijk andersom verwacht.
Dus lekker langzaam laden en als je morgen ziet dat het voltage goed blijft kan je hem wat hoger zetten.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Zo die had ik vandaag ook erg hard nodig!
Bijna een echtscheiding aan mn broek hangen en de X op marktplaats.:eek:

Even een gezellig dagje Siena was me bijna fataal.
Volgens abrp en de auto was het goed te doen heen en terug dus ik vol goede moed op stap met de mededeling geen probleem schat komt allemaal goed.
Om daar aan te komen met nog maar 110 km bereik op de klok.
Dan zoeken we toch gewoon een laadpaal, zo gezegd zo gevonden met hulp van een taxichauffeur met elektrische taxi.
maar uiteraard pakt die de passen in de auto niet en ook niet de app van D-mobility die ik al gedownload had.
Oke plan B ,gebeld met D-mobility en die gaf me het advies om de app X Recharge (toepasselijk) te downloaden. Zo gezegd zo gedaan en op advies een Italiaans adres opgegeven om geen probleem als buitenlander te hebben. Toen kwam de creditcard toevoegen, ook geen probleem tot ik moest bevestigen met de raboscanner die uiteraard niet mee was:mad:
Toen als betaaloptie Paypal gekozen welke wel gekoppeld kon worden aan de creditcard zonder scanner.
Vrouw was al volledig over de kook en stond op het punt een taxi richting camping te nemen en mij achter te laten met dat #*%?£~ ding.
Toen van het terras (kinderen moesten eten drinken schone luier enz) terug naar de laadpaal om te activeren. En alleen maar de melding op de app, oops something went wrong!
Durfde al niet meer terug zonder resultaat dus wat tegen de paal staan schelden om daar mijn nieuwe allerbeste vriend de taxichauffeur te zien staan.
Die me vroeg of het al gelukt was?
Uitgelegd dat het nog steeds niks werd en hem gevraagd of ik niet tegen betaling zijn pas kon gebruiken.
Gelukkig sprak hij vloeiend Engels, nog nooit meegemaakt met een Italiaan, en was dit geen probleem.
Auto aangeslingerd telefoonnummers uitgewisseld afgesproken te bellen als ik uit gekeken was op de stad en ik terug naar het gezin.
Na 3 uur slenteren mn nieuwe beste vriend gebeld en uitgecheckt met 170km extra bereik erbij.
Hij wilde niks aannemen en kreeg het echt niet voor elkaar iets te betalen aan de beste man. Was blij dat hij me kon helpen en had toch een pas met vast maandbedrag. :confused:
Dus al met al alles goed gekomen en een ervaring rijker.
Maar zal volgende keer toch iets beter uitzoeken hoe en wat mogelijk is qua laden. :cool:
Heb nu de X-recharge app in ieder geval en dat is de app van eneldrive die zo’n 1000+ palen in Italië vertegenwoordigd dus misschien interessant voor degene die nog gaan.
Zo die had ik vandaag ook erg hard nodig!
Bijna een echtscheiding aan mn broek hangen en de X op marktplaats.:eek:

Even een gezellig dagje Siena was me bijna fataal.
Volgens abrp en de auto was het goed te doen heen en terug dus ik vol goede moed op stap met de mededeling geen probleem schat komt allemaal goed.
Om daar aan te komen met nog maar 110 km bereik op de klok.
Dan zoeken we toch gewoon een laadpaal, zo gezegd zo gevonden met hulp van een taxichauffeur met elektrische taxi.
maar uiteraard pakt die de passen in de auto niet en ook niet de app van D-mobility die ik al gedownload had.
Oke plan B ,gebeld met D-mobility en die gaf me het advies om de app X Recharge (toepasselijk) te downloaden. Zo gezegd zo gedaan en op advies een Italiaans adres opgegeven om geen probleem als buitenlander te hebben. Toen kwam de creditcard toevoegen, ook geen probleem tot ik moest bevestigen met de raboscanner die uiteraard niet mee was:mad:
Toen als betaaloptie Paypal gekozen welke wel gekoppeld kon worden aan de creditcard zonder scanner.
Vrouw was al volledig over de kook en stond op het punt een taxi richting camping te nemen en mij achter te laten met dat #*%?£~ ding.
Toen van het terras (kinderen moesten eten drinken schone luier enz) terug naar de laadpaal om te activeren. En alleen maar de melding op de app, oops something went wrong!
Durfde al niet meer terug zonder resultaat dus wat tegen de paal staan schelden om daar mijn nieuwe allerbeste vriend de taxichauffeur te zien staan.
Die me vroeg of het al gelukt was?
Uitgelegd dat het nog steeds niks werd en hem gevraagd of ik niet tegen betaling zijn pas kon gebruiken.
Gelukkig sprak hij vloeiend Engels, nog nooit meegemaakt met een Italiaan, en was dit geen probleem.
Auto aangeslingerd telefoonnummers uitgewisseld afgesproken te bellen als ik uit gekeken was op de stad en ik terug naar het gezin.
Na 3 uur slenteren mn nieuwe beste vriend gebeld en uitgecheckt met 170km extra bereik erbij.
Hij wilde niks aannemen en kreeg het echt niet voor elkaar iets te betalen aan de beste man. Was blij dat hij me kon helpen en had toch een pas met vast maandbedrag. :confused:
Dus al met al alles goed gekomen en een ervaring rijker.
Maar zal volgende keer toch iets beter uitzoeken hoe en wat mogelijk is qua laden. :cool:
Heb nu de X-recharge app in ieder geval en dat is de app van eneldrive die zo’n 1000+ palen in Italië vertegenwoordigd dus misschien interessant voor degene die nog gaan.
Onmiddellijk de X-recharge app gedownload. In een paar minuten zonder problemen werkend en gekoppeld aan mijn creditcard adv de tips hier boven. Ik was benieuwd of er ook laadpunten in de Italiaanse alpen zijn in de buurt van Bormio. Dat valt tegen: de App laat er geen zien. Heb namelijk het plan om direct na levering eind augustus van mijn MS de Stelvio pas te gaan bezoeken. De navigatie geeft aan dat de 244 km met een MS 75D te doen zou moeten zijn tussen de SuC in Liechtenstein Stelvio pas en St. Moritz, maar zou graag tussentijds wat bijtanken met zo veel hoogteverschil en haarspeldbochten. Iemand tips?
 
Gaat hier iets niet goed? Ijskast en tv in ilBelpaese doen het nog. Kan ik Ampere verhogen? 1% in 30 minuten ongeveer.
Je hebt climate controll aan staan, daar gaat ook energie naar toe. Gewoon de S afsluiten en een uurtje later kijken op de app wat er gebeurt is. (En ondertussen voelen aan de stekker in het stopcontact of die niet te warm wordt)
 
Onmiddellijk de X-recharge app gedownload. In een paar minuten zonder problemen werkend en gekoppeld aan mijn creditcard adv de tips hier boven. Ik was benieuwd of er ook laadpunten in de Italiaanse alpen zijn in de buurt van Bormio. Dat valt tegen: de App laat er geen zien. Heb namelijk het plan om direct na levering eind augustus van mijn MS de Stelvio pas te gaan bezoeken. De navigatie geeft aan dat de 244 km met een MS 75D te doen zou moeten zijn tussen de SuC in Liechtenstein Stelvio pas en St. Moritz, maar zou graag tussentijds wat bijtanken met zo veel hoogteverschil en haarspeldbochten. Iemand tips?

Twee jaar terug gedaan - met een P85. Fantastische rit! Ik zal eens kijken of ik kan achterhalen hoe we dat met laden hebben gedaan toen..
Heb het ook nog op de GoPro gezet.

IMG_4166 (2).jpg


Hou lig rekening met enig extra verbruik om boven te komen -;)

IMG_4169.jpg
IMG_4168.jpg
 
Last edited:
Net de auto gewassen. Zelfs met hulp van mw. Limbo. Unicum. Nu viel me op dat beide linkerwielen echt vies waren en de rechterwielen niet. Zou daar een reden voor zijn?

Redelijk schoon met 1 emmertje sop!:p
 

Attachments

  • 1531552353854201854026.jpg
    1531552353854201854026.jpg
    844.3 KB · Views: 46