Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
è giusto:
IMG_0898.jpg
 
Wij zijn de afgelopen twee dagen onderweg geweest naar roseto degli abruzzi. Eerste dag van breda naar albergo dei laghi net boven Milaan. 4x gestopt bij superchargers. Tot mijn verbazing toch 14,5 uur gedaan over zo'n 1.000 km. Wel wat file gehad in Duitsland, maar niet extreem.
Goed hotel, met twee prima 32A laadpalen. Er werd er eentje voor me vrijgehouden, en ik hoefde er niet voor te betalen.
IMG_2002.JPG



Gisteren de laatste 600 km afgelegd in zo'n 6,5 uur met twee superchargers.

Laden in hotel op bestemming leek geen probleem (oh, we hebben een normaal stopcontact maar ook rode en blauwe stopcontacten). Viel tegen helaas: rood was 4-polig. Voor blauw heb ik de umc adaptor niet (en verloop naar shuko werkt niet) en de shuko bleek afgezekerd op 6A. Hij laad nu dus met 6 km per uur. Gelukkig geen plannen om hier veel te gaan rijden.

IMG_2022.JPG


IMG_2023.JPG
 
We vertrekken vrijdagmiddag naar Italie ( Lago Maggiore), het rijden via SuC`s moet goed te doen zijn. Alleen hebben we een huis gehuurd en kom er net achter dat ik de auto niet naast het huis kan parkeren, ongeveer 20 meter vanaf het huis. Gisteren even een verlengkabel geprobeerd maar dan laad hij niet op.
Heb ik hiervoor een ander verlengsnoer nodig?
 
We vertrekken vrijdagmiddag naar Italie ( Lago Maggiore), het rijden via SuC`s moet goed te doen zijn. Alleen hebben we een huis gehuurd en kom er net achter dat ik de auto niet naast het huis kan parkeren, ongeveer 20 meter vanaf het huis. Gisteren even een verlengkabel geprobeerd maar dan laad hij niet op.
Heb ik hiervoor een ander verlengsnoer nodig?
Je moet wel een extra dik verlengsnoer hebben: 2,5mm2. Ik gebruik er soms twee aan elkaar (35m) en dat gaat prima.
In italie soms wel een adaptor nodig voor het stopcontact, maar die koop je bij de supermarkt.
 
Laden in hotel op bestemming leek geen probleem (oh, we hebben een normaal stopcontact maar ook rode en blauwe stopcontacten). Viel tegen helaas: rood was 4-polig. Voor blauw heb ik de umc adaptor niet (en verloop naar shuko werkt niet) en de shuko bleek afgezekerd op 6A. Hij laad nu dus met 6 km per uur. Gelukkig geen plannen om hier veel te gaan rijden.


View attachment 236348

Je hebt gezien dat t blauwe stopcontact uit staat? Ook al geprobeerd Schuko om te draaien (andersom in de adapter blauw-Schuko)? Rode ledjes?
 
ik probeer wanhopig die enel applicatie aan de praat te krijgen, zelfs met overseas gaat hij nadat ik adres en dergelijke heb ingegeven niet verder iemand een idee of workaround?
Ik heb vorige week ook een account aangemaakt en had dezelfde problemen. Uiteindelijk heb ik maar een random Italiaans adres opgegeven en daarna kon ik wel door in de app. Creditcard gegevens geupload e.d., app werkt nu wel gewoon, in september maar eens testen of ik ook echt kan laden..
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
Mogelijk probleem met aarding. Je zou met een multimeter even de spanning kunnen nameten tussen fase en aarde.
En dan, als die dicht bij 0V zit, de weerstand tussen nul en aarde. Die zou ook voldoende laag moeten zijn.
De blauwe takt 230V af van de rode. Dat kan niet anders dan tussen een fase en de neuter zijn, anders zou je 380V hebben tussen twee fasen.