Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vorige week ook een account aangemaakt en had dezelfde problemen. Uiteindelijk heb ik maar een random Italiaans adres opgegeven en daarna kon ik wel door in de app. Creditcard gegevens geupload e.d., app werkt nu wel gewoon, in september maar eens testen of ik ook echt kan laden..

Het laden met de app werkt prima. Van de week in Volterra gedaan. Er zijn echter ook palen die niet in de app staan, maar wel bijv in ChargeMap die ook van Enel zijn. Daar heb je dan een kaart voor nodig.

Ik mag m in de agriturismo gewoon aan het stopcontact hangen. Inderdaad heb je dan een adapter nodig die je in een beetje supermarkt kunt kopen. Je mag ook na onze vakantie de adapter en campingstekkers lenen. Stuur maar een PM
 
Rode leds
Het aantal keer dat de led rood pinkt geeft aan wat er fout is. Zie handleiding op het centrale scherm.
Heb ook niet kunnen laden op mijn bestemming in Italië. Het was niet de aarding. Ledjes pinkten drie keer. Waarschijnlijk onstabiele spanning.
Eigenaar zei dat hij problemen had om met zijn zonnecellen op het net te leveren. Koste hem 2000€ aan opbrengsten. Zou aan het distributienet liggen.
 
Het aantal keer dat de led rood pinkt geeft aan wat er fout is. Zie handleiding op het centrale scherm.
Heb ook niet kunnen laden op mijn bestemming in Italië. Het was niet de aarding. Ledjes pinkten drie keer. Waarschijnlijk onstabiele spanning.
Eigenaar zei dat hij problemen had om met zijn zonnecellen op het net te leveren. Koste hem 2000€ aan opbrengsten. Zou aan het distributienet liggen.

Ik vraag me af of dat drie echt keer rood duidt op een lage of onstabiele spanning. (Omschrijving: 'Contactor failed'?)
Bij een slecht netwerk zorgt juist het laden van de auto vaak voor een instortende spanning.
Het is de auto die dit ook merkt en het laden stopt, terwijl de UMC dan nog prima groen kan kleuren.
Vier keer is idd aarding probleem.
 
Zaterdag moeten we door door Gotthard heen, heeft iemand hier ervaringen mee? We gaan naar Lago Maggiore en zat al te kijken of ik een stuk mee kon op een trein of zo om niet tijden voor de Gotthard te hoeven wachten.
Tevens hoorde ik verhalen van mensen die niet door de tunnel gana maar over de pass. Nu weet ik niet wat dit zal doen met de MS. Haal ik dan de volgende SuC wel? We rijden in een 70D met 2 volwassenen en 3 kinderen.
Heeft er iemand van jullie ervaring met de tunnel, de pass of de trein?
 
Zaterdag moeten we door door Gotthard heen, heeft iemand hier ervaringen mee? We gaan naar Lago Maggiore en zat al te kijken of ik een stuk mee kon op een trein of zo om niet tijden voor de Gotthard te hoeven wachten.
Tevens hoorde ik verhalen van mensen die niet door de tunnel gana maar over de pass. Nu weet ik niet wat dit zal doen met de MS. Haal ik dan de volgende SuC wel? We rijden in een 70D met 2 volwassenen en 3 kinderen.
Heeft er iemand van jullie ervaring met de tunnel, de pass of de trein?
Vorig jaar kwartiertje moeten wachten voor de tunnel. Afgelopen maandag er ook door gegaan, zonder enige file. Wel vlak voor de ingang een korte omleiding moeten volgen omdat de snelweg was afgesloten.
(Vervolgens was de snelweg net na de italiaanse grens ook afgesloten, dat leidde wel tot een flinke omweg).
 
Vorig jaar kwartiertje moeten wachten voor de tunnel. Afgelopen maandag er ook door gegaan, zonder enige file. Wel vlak voor de ingang een korte omleiding moeten volgen omdat de snelweg was afgesloten.
(Vervolgens was de snelweg net na de italiaanse grens ook afgesloten, dat leidde wel tot een flinke omweg).
Dat valt dan reuze mee.
Allemaal goed te doen qua afstanden ?
 
Zaterdag moeten we door door Gotthard heen, heeft iemand hier ervaringen mee? We gaan naar Lago Maggiore en zat al te kijken of ik een stuk mee kon op een trein of zo om niet tijden voor de Gotthard te hoeven wachten.
Tevens hoorde ik verhalen van mensen die niet door de tunnel gana maar over de pass. Nu weet ik niet wat dit zal doen met de MS. Haal ik dan de volgende SuC wel? We rijden in een 70D met 2 volwassenen en 3 kinderen.
Heeft er iemand van jullie ervaring met de tunnel, de pass of de trein?
Hangt allemaal echt af van dag en tijd. Zaterdag zal weer een topdrukke dag worden. Ik ben al tientallen keren door of over de Gotthard gereden en het varieert tussen heerlijk doorrijden en wachttijden tot vier uur. Let goed op dat je de juiste afslag neemt als je de pas wit doen (is erg leuk om te rijden, en als er inderdaad files staan kun je tijd sparen, hoewel de file al kan beginnen voor de afslag voor de pas).

Ik kies op de bekende vakantieverkeerdagen een andere route (zie voorgaande posts waarin enkele alternatieven zijn aangedragen).
 
Hangt allemaal echt af van dag en tijd. Zaterdag zal weer een topdrukke dag worden. Ik ben al tientallen keren door of over de Gotthard gereden en het varieert tussen heerlijk doorrijden en wachttijden tot vier uur. Let goed op dat je de juiste afslag neemt als je de pas wit doen (is erg leuk om te rijden, en als er inderdaad files staan kun je tijd sparen, hoewel de file al kan beginnen voor de afslag voor de pas).

Ik kies op de bekende vakantieverkeerdagen een andere route (zie voorgaande posts waarin enkele alternatieven zijn aangedragen).
ik ben gebonden aan de zaterdag dus het zal wel erg druk zijn ben ik bang. Is het meestal later op de middag/begin avond, minder druk dat overdag? Welke afslag zou ik moeten pakken als ik de pas over wil? En is dit goed te doen ivm laden bij SuC`s?
 
ik ben gebonden aan de zaterdag dus het zal wel erg druk zijn ben ik bang. Is het meestal later op de middag/begin avond, minder druk dat overdag? Welke afslag zou ik moeten pakken als ik de pas over wil? En is dit goed te doen ivm laden bij SuC`s?
Als je de route van Basel naar Chiasso rijdt, heb je diverse opties qua SuC en omdat het er zoveel zijn, hoef je amper te plannen.
Hmmja welke afslag was dat ook weer :) kan iemand even inspringen, ik heb geen tijd en ga vergeten er nog antwoord op te geven :D
 
ik ben gebonden aan de zaterdag dus het zal wel erg druk zijn ben ik bang. Is het meestal later op de middag/begin avond, minder druk dat overdag? Welke afslag zou ik moeten pakken als ik de pas over wil? En is dit goed te doen ivm laden bij SuC`s?
wij zijn afgelopen woensdag over de pass gereden, wegens file voor de tunnel vanaf de afslag naar de pass. Let wel, er zijn werken op de pas met verkeerslichten om op en afgaand verkeer beurtelings te laten rijden. Dit kan bij grote drukte veel vertraging opleveren. Wat betreft energiebehoefte - wij rijden in een X75 en goed volgeladen zijn we in Beckenried vertrokken met 240 km typical en met ruimschoots 45 km aangekomen in Monte Ceneri... dus is goed te doen.
 
Zaterdag moeten we door door Gotthard heen, heeft iemand hier ervaringen mee? We gaan naar Lago Maggiore en zat al te kijken of ik een stuk mee kon op een trein of zo om niet tijden voor de Gotthard te hoeven wachten.
Tevens hoorde ik verhalen van mensen die niet door de tunnel gana maar over de pass. Nu weet ik niet wat dit zal doen met de MS. Haal ik dan de volgende SuC wel? We rijden in een 70D met 2 volwassenen en 3 kinderen.
Heeft er iemand van jullie ervaring met de tunnel, de pass of de trein?
Gewoon doen. Tesla is ideaal om mee passen te rijden. Verbruik niet veel hoger. Je snelheid ligt namelijk lager.