Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren aangekomen in Doglio in le Marche in Italië. 1470 km. Route was Zeist-Mogendorf (D)- Achern (D) - Egerkingen (CH) - Monte Ceneri (CH) - Modena (I).

18h00 vertrokken en om 06h00 gisterochtend reden we de Italiaanse grens over. Povlakte stond ramvast dus uiteindelijk pas om 15h30 in Doglio.

Agriturismo eigenaar had heel vriendelijk een apart stopcontact aangelegd om te laden. Echter op het kleine campinggedeelte had hij een kast staan met blauwe 16 ampère stekkers. Dus ik gaf aan dat deze stekkers mss beter waren ivm warmteontwikkeling. Gewone stopcontact had hij op aparte groep aangesloten. Dus toch daar de UMC aangehangen. Deed eerst niets. Stekker omgedraaid en warempel. Stabiel op 13 ampère.

Eigenaar vroeg nog wat hij daar voor moest vragen. Was allemaal nieuw voor hem. Hij betaalt 25 cent per kWh. Dus heb gezegd 7 euro voor een Tesla. Tijd staan praten en na mijn enthousiaste verhaal gaat hij nu een DeC onderzoeken. Hij snapt dat hij daarmee relatief welstandige klandizie aan weet te trekken. Ben benieuwd!
 
  • Like
Reactions: MarcelS and Exiteer
Gisteren aangekomen in Doglio in le Marche in Italië. 1470 km. Route was Zeist-Mogendorf (D)- Achern (D) - Egerkingen (CH) - Monte Ceneri (CH) - Modena (I).

18h00 vertrokken en om 06h00 gisterochtend reden we de Italiaanse grens over. Povlakte stond ramvast dus uiteindelijk pas om 15h30 in Doglio.

Agriturismo eigenaar had heel vriendelijk een apart stopcontact aangelegd om te laden. Echter op het kleine campinggedeelte had hij een kast staan met blauwe 16 ampère stekkers. Dus ik gaf aan dat deze stekkers mss beter waren ivm warmteontwikkeling. Gewone stopcontact had hij op aparte groep aangesloten. Dus toch daar de UMC aangehangen. Deed eerst niets. Stekker omgedraaid en warempel. Stabiel op 13 ampère.

Eigenaar vroeg nog wat hij daar voor moest vragen. Was allemaal nieuw voor hem. Hij betaalt 25 cent per kWh. Dus heb gezegd 7 euro voor een Tesla. Tijd staan praten en na mijn enthousiaste verhaal gaat hij nu een DeC onderzoeken. Hij snapt dat hij daarmee relatief welstandige klandizie aan weet te trekken. Ben benieuwd!
Wat een reis, dat doe ik je niet na. Zie al op tegen de terugreis, ook in één ruk.
 
@Limbo2121 met drie kinderen van 0 tot 5 jaar vind ik een nacht doorrijden wel prettig. Afspraak is tot eerste SuC (290km) mag je liedjes luisteren, film kijken, kletsen etc. Na het laden is het stil. Dat ging vrij goed en het was stil tot de Italiaanse grens (Monte Ceneri om 6 uur).

Maar zal niet liegen. Vier uur file op de povlakte terwijl je al 15 uur aan het reizen bent word je niet persé vrolijk van..
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Exiteer
@Limbo2121 met die kinderen van 0 tot 5 jaar vind ik een nacht doorrijden wel prettig. Afspraak is tot eerste SuC (290km) mag je liedjes luisteren, film kijken, kletsen etc. Na het laden is het stil. Dat ging vrij goed en het was stil tot de Italiaanse grens (Monte Ceneri om 6 uur).

Maar zal niet liegen. Vier uur file op de povlakte terwijl je al 15 uur aan het reizen bent word je niet persé vrolijk van..
Die files nekken je ja. Geniet er maar van!
 
Ervaringen met de Tesla in Italie op weg naar Sicilie.

- Er zijn slechts 2 service centra, 1 in Milaan en 1 in Padua. Niet op onze route. Lastig want airco compressor heeft een probleem. Hierdoor valt de airco geregeld uit. Niet ‘over the air’ te herstellen.
- Snelwegen zijn smal met behoorlijk scherpe bochten en de vangrail aan de linkerkant is wel heel dichtbij. AP niet echt bruikbaaar omdat hij soms de bocht mist (te ver naar buiten), waardoor je moet bijsturen om te voorkomen dat je de vangrail raakt. Op de rechter rijbaan te traag verkeer.
- Internet valt vaak weg, waardoor de kaart niet ververst en geen Spotify. Gelukkig blijven de routeaanduidingen wel bestaan.
Toch maar ff wat kaarten in MAPS.me gedownload voor off line routeplanner op de telefoon
- SuC Lermoos bij de skilift. Lekker gegeten bij restaurant van Nederlandse uitbater.
- SuC Trentino niet aan te raden, kale plek zonder restaurant of bar.
- Magliano Sabina echter prima hotelletje bij de SuC met heerlijke koffie.
- Sowieso op de meeste SuC plaatsen veel lekkerder eten voor veel minder geld dan de gebruikelijke ‘Autogrill’ in het verleden.
- In Napels voor het eerst met de Enel app bijgeladen. Tijdens wachttijd voor de boot bij Via Galileo Ferraris. Bewaakte plaats in verder zeer onaamgename omgeving. We waren een bezienswaardigheid. Misschien beter de bij de Ikea. Wel grappig; keurig geladen, maar de app heeft niks geregistreerd, lekker goedkoop

Nu lekker relaxen op de boot. Morgen laatste stukje Palermo-Trapani. Moet lukken!
 

Attachments

  • B95024F2-0B30-48E1-9327-F0392ABBF5FB.jpeg
    B95024F2-0B30-48E1-9327-F0392ABBF5FB.jpeg
    517 KB · Views: 66
  • 0B178DA5-BCCE-452C-B5CD-73356CA14D58.jpeg
    0B178DA5-BCCE-452C-B5CD-73356CA14D58.jpeg
    304.6 KB · Views: 54
  • Informative
  • Love
Reactions: Kuijp74 and MarcelS
Kom op! Je bent binnenkort de meest ervaren Italie reiziger van de Beginnende Teslarijders!
Ervaringen met de Tesla in Italie op weg naar Sicilie.

- Er zijn slechts 2 service centra, 1 in Milaan en 1 in Padua. Niet op onze route. Lastig want airco compressor heeft een probleem. Hierdoor valt de airco geregeld uit. Niet ‘over the air’ te herstellen.
- Snelwegen zijn smal met behoorlijk scherpe bochten en de vangrail aan de linkerkant is wel heel dichtbij. AP niet echt bruikbaaar omdat hij soms de bocht mist (te ver naar buiten), waardoor je moet bijsturen om te voorkomen dat je de vangrail raakt. Op de rechter rijbaan te traag verkeer.
- Internet valt vaak weg, waardoor de kaart niet ververst en geen Spotify. Gelukkig blijven de routeaanduidingen wel bestaan.
Toch maar ff wat kaarten in MAPS.me gedownload voor off line routeplanner op de telefoon
- SuC Lermoos bij de skilift. Lekker gegeten bij restaurant van Nederlandse uitbater.
- SuC Trentino niet aan te raden, kale plek zonder restaurant of bar.
- Magliano Sabina echter prima hotelletje bij de SuC met heerlijke koffie.
- Sowieso op de meeste SuC plaatsen veel lekkerder eten voor veel minder geld dan de gebruikelijke ‘Autogrill’ in het verleden.
- In Napels voor het eerst met de Enel app bijgeladen. Tijdens wachttijd voor de boot bij Via Galileo Ferraris. Bewaakte plaats in verder zeer onaamgename omgeving. We waren een bezienswaardigheid. Misschien beter de bij de Ikea. Wel grappig; keurig geladen, maar de app heeft niks geregistreerd, lekker goedkoop

Nu lekker relaxen op de boot. Morgen laatste stukje Palermo-Trapani. Moet lukken!
Dank voor je verhaal. Wij zijn nu net een paar dagen in Toscane. LET doet het idd vaak niet maar valt me hier toch nog mee. Zuid-Duitsland is veel erger.
Ook wel vervelend de bliepjes als je langs een vangrail of groenstrook rijdt.
Buon viaggio!!
 
Hallo, vertrek vrijdag richting Gardameer met Tesla model S75 vanuit Limburg. Heb je nog tips ?
Als ik navigatie ingeef stuurt ie me via Zwitserland, maar wil graag via Oostenrijk rijden.
Hoe kan ik dit instellen ? Of moet ik dan in eerste instantie München ingeven en dan erna aanpassen ?
Je moet dan idd een op je route liggende plaats invoeren. Alternatief is dat je in je browser A better routeplanner gebruikt. Die heeft een via-functie.
Succes!!
 
Hallo, vertrek vrijdag richting Gardameer met Tesla model S75 vanuit Limburg. Heb je nog tips ?
Als ik navigatie ingeef stuurt ie me via Zwitserland, maar wil graag via Oostenrijk rijden.
Hoe kan ik dit instellen ? Of moet ik dan in eerste instantie München ingeven en dan erna aanpassen ?

De on-board navigatie is beperkt in functionaliteit. Ik zoek thuis de route uit met abetterrouteplanner.com. Daarna in de auto geef ik niet de eerste maar de daaropvolgende SUC in als reisdoel. Als er iets is met één van de SUC's of op de wegen daarnaar toe is er voldoende tijd om een alternatieve route uit te zoeken. Zo bleek bij de terugreis uit Italië afgelopen mei de SUC bij Bazel voortdurend bezet. Toen hebben we besloten eerder in Egerkingen te laden.
 
Naast ABRP gebruik ik ook EV Trip Optimizer (App).
Zeer handig om de route in de Tesla te krijgen dmv waypoints via de agenda.
Als je op vakantie roadtrips gaat maken dan kun je die van te voren al plannen en daarna op de dag in je navi zetten.
Heb er deze vakantie al 3 roadtrips mee gemaakt.
Om dat te kunnen moet je wel de betaalde versie van de App hebben, maar € 9,99 per jaar vind ik het zeker de moeite waard.
Scheelt een hoop gedoe.

Hallo, vertrek vrijdag richting Gardameer met Tesla model S75 vanuit Limburg. Heb je nog tips ?
Als ik navigatie ingeef stuurt ie me via Zwitserland, maar wil graag via Oostenrijk rijden.
Hoe kan ik dit instellen ? Of moet ik dan in eerste instantie München ingeven en dan erna aanpassen ?

Ik rij altijd via Lermoos. erg relaxed en als je wilt kun je daar ook goedkoop overnachten bij SuC