Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit nu in Zuid Italie (Gallipoli). Ik heb ook een juicepass aangeschaft met het idee om onderweg evt van alternatieve laders gebruik te maken. Voor de grote afstanden is dit geen alternatief. Wat een genot zijn de superchargers, ze doen het altijd, geen wachttijden geen ICE ers. Voor lokaal laden (stadsbezoeken) zijn de ENEL laders (11kw) prima te doen, vaak makkelijk parkeren en tijd is dan niet zo van belang. Overigens zijn de ENEL laders altijd rood (op de paal) zowel in idle als tijdens laden (ik dacht eerst dat ze allemaal kapot waren).
Al met al prima te doen en heerlijk rustig (jammer voor de lokale horeca).
 
  • Love
Reactions: JoostG
Ik kan deze ervaring alleen maar delen. Vorig jaar was ik in Frankrijk in de provence (Arles) en daar waren de laadmogelijkheden echt heel mager, althans in stadscentra/dorpen. Ben nu in Toscane en daar is het echt prima. Ik kan ook bij het huisje laden via stopcontact maar nog niet gehad. New motion pas doet het ook gewoon goed op de Enel palen.
 
Ik kan deze ervaring alleen maar delen. Vorig jaar was ik in Frankrijk in de provence (Arles) en daar waren de laadmogelijkheden echt heel mager, althans in stadscentra/dorpen. Ben nu in Toscane en daar is het echt prima. Ik kan ook bij het huisje laden via stopcontact maar nog niet gehad. New motion pas doet het ook gewoon goed op de Enel palen.
West Toscane is toch echt een ander verhaal. En ondenkbaar toch dat je in San Gimignano geen laadpunt hebt?
 
Ik zit nu in Zuid Italie (Gallipoli). Ik heb ook een juicepass aangeschaft met het idee om onderweg evt van alternatieve laders gebruik te maken. Voor de grote afstanden is dit geen alternatief. Wat een genot zijn de superchargers, ze doen het altijd, geen wachttijden geen ICE ers. Voor lokaal laden (stadsbezoeken) zijn de ENEL laders (11kw) prima te doen, vaak makkelijk parkeren en tijd is dan niet zo van belang. Overigens zijn de ENEL laders altijd rood (op de paal) zowel in idle als tijdens laden (ik dacht eerst dat ze allemaal kapot waren).
Al met al prima te doen en heerlijk rustig (jammer voor de lokale horeca).

Cool! Ik wilde in mei die kant op. We huren al jaren een huis net buiten Nardo in de meivakantie. Is de ‘laatste’ SUC nog steeds bij Bari?
 
Zijn de kosten hiervan bekend?
Of mag je dit “zelf” regelen?
Dit is altijd afhankelijk van de locale situatie. Zal de locatie eigenaar met een lokale electricien zelf moeten regelen. Tesla faciliteert de oplader plus een vermelding op de website van Tesla naar de locatie (marketing dus). Er zijn in Hopfgaren inmiddels 3 locaties met een DEC's maar dit zijn hotel of duurdere appartementen. Als pension kunnen ze een ander publiek aantrekken :

2020-07-25_0914.png


De locatie zorgt zelf voor de installatie en betaald de stroom voor de gasten die er gebruik van maken.

2020-07-25_0905.png


Hoe meer wij locaties op dit partner programma wijzen hoe meer locaties er voor ons beschikbaar komen om tijdens de overnachting te kunnen laden! Zelf heb ik mijn wintersport locatie warm gemaakt voor dit programma en afgelopen januari heb ik de gehele week gebruik kunnen maken van 1 van de 2 DEC's! Met een volle accu heb ik het hotel verlaten.
 
Last edited:
Gisteren Venetië aangedaan op weg naar het zuiden. Avond er voor online parkeerplek gereserveerd in Parco San Marco, inclusief een plek aan een van de twee DeC’s kunnen reserveren. Garagesanmarco.it
Als je aankomt direct aangeven dat je gereserveerd hebt - ook voor laden. Anders heb je kans verkeerde kant opgestuurd te worden. Lader is direct naast ingang - veiliger kan je niet parkeren! €15 voor vier uur parkeren en 300km Gratis bijladen. Ideaal! Ook hier relatief rustig.
 

Attachments

  • 515F42F1-B643-4A6F-A1C0-76DEE8865C25.jpeg
    515F42F1-B643-4A6F-A1C0-76DEE8865C25.jpeg
    297.4 KB · Views: 49
  • 7C0BC307-A6EC-4C02-B0D2-B3C33F26DAA6.jpeg
    7C0BC307-A6EC-4C02-B0D2-B3C33F26DAA6.jpeg
    169.6 KB · Views: 58
  • ED7906E3-ABE5-4585-BD06-85951E75533D.jpeg
    ED7906E3-ABE5-4585-BD06-85951E75533D.jpeg
    464.9 KB · Views: 39
  • 84E3D0AC-9527-420B-B6AF-1EEE16464488.jpeg
    84E3D0AC-9527-420B-B6AF-1EEE16464488.jpeg
    711.9 KB · Views: 41
  • 12C8BA67-697D-4C01-B2B7-5EACAF2A207C.png
    12C8BA67-697D-4C01-B2B7-5EACAF2A207C.png
    890.8 KB · Views: 54
Waar parkeren jullie altijd in Florence? Voorheen parkeerde ik in het centrum (binnen de ZTL zone) bij Park2Go, maar vertrouw ze de Tesla niet toe (is een kleine ondergrondse garage waar zij de auto voor je parkeren).....

station is meest makkelijk (parechio Maria Novelle) ruimte genoeg voor de Tesla en staan ook nog wat laadpalen volgens mij. Buiten Florence (west) is nog een SuC
 
Waar parkeren jullie altijd in Florence? Voorheen parkeerde ik in het centrum (binnen de ZTL zone) bij Park2Go, maar vertrouw ze de Tesla niet toe (is een kleine ondergrondse garage waar zij de auto voor je parkeren).....
Ik heb vorige week in de parking Beccaria gestaan, die is in elk geval ruim genoeg voor een model X. Maar daar vandaan is het wel een ruime 10 minuten lopen tot het hartje van het centrum.
 
Sta nu op een kleine camping in Tellaro, in de buurt van La Spezia. Niet heel veel laders in de buurt maar prima rond te komen. Gratis 11kW laders bij de Coop in Sarzana.

Ik lees veel over de Juicepass app, die volgens mij de nummer 1 is in Italië. Daarnaast heb ik vandaag geladen bij een paal van Duferco, geen pasje nodig maar gewoon QR code scannen. Werkt ook erg goed.
Lijkt wel of het laden hier altijd gratis is, zowel bij de 50kW Duferco lader als bij de SuCs.

Voor mensen die nog twijfelen of ze wel met een Tesla naar Italië willen rijden, ik heb nog nooit zo’n chille rit naar Italië gehad. 6 keer laden, verdeeld over 2 dagen. Het verplichte pauze momentje is een heerlijk momentje om even te ontspannen. En dan ook altijd een schone WC in de buurt (in plaats van zo’n benzine station). Echt aan te raden!
 
Sta nu op een kleine camping in Tellaro, in de buurt van La Spezia. Niet heel veel laders in de buurt maar prima rond te komen. Gratis 11kW laders bij de Coop in Sarzana.

Ik lees veel over de Juicepass app, die volgens mij de nummer 1 is in Italië. Daarnaast heb ik vandaag geladen bij een paal van Duferco, geen pasje nodig maar gewoon QR code scannen. Werkt ook erg goed.
Lijkt wel of het laden hier altijd gratis is, zowel bij de 50kW Duferco lader als bij de SuCs.

Voor mensen die nog twijfelen of ze wel met een Tesla naar Italië willen rijden, ik heb nog nooit zo’n chille rit naar Italië gehad. 6 keer laden, verdeeld over 2 dagen. Het verplichte pauze momentje is een heerlijk momentje om even te ontspannen. En dan ook altijd een schone WC in de buurt (in plaats van zo’n benzine station). Echt aan te raden!
Klinkt goed! Ben je via Oostenrijk of Zwitserland gereden? En waarom?
 
Sta nu op een kleine camping in Tellaro, in de buurt van La Spezia. Niet heel veel laders in de buurt maar prima rond te komen. Gratis 11kW laders bij de Coop in Sarzana.

Ik lees veel over de Juicepass app, die volgens mij de nummer 1 is in Italië. Daarnaast heb ik vandaag geladen bij een paal van Duferco, geen pasje nodig maar gewoon QR code scannen. Werkt ook erg goed.
Lijkt wel of het laden hier altijd gratis is, zowel bij de 50kW Duferco lader als bij de SuCs.

Voor mensen die nog twijfelen of ze wel met een Tesla naar Italië willen rijden, ik heb nog nooit zo’n chille rit naar Italië gehad. 6 keer laden, verdeeld over 2 dagen. Het verplichte pauze momentje is een heerlijk momentje om even te ontspannen. En dan ook altijd een schone WC in de buurt (in plaats van zo’n benzine station). Echt aan te raden!
Campeggio Gianna?
 
  • Love
Reactions: BramDH
Gisteren Venetië aangedaan op weg naar het zuiden. Avond er voor online parkeerplek gereserveerd in Parco San Marco, inclusief een plek aan een van de twee DeC’s kunnen reserveren. Garagesanmarco.it
Als je aankomt direct aangeven dat je gereserveerd hebt - ook voor laden. Anders heb je kans verkeerde kant opgestuurd te worden. Lader is direct naast ingang - veiliger kan je niet parkeren! €15 voor vier uur parkeren en 300km Gratis bijladen. Ideaal! Ook hier relatief rustig.
Ah, jij mag beneden staan? Een avontuur is het om naar de zesde verdieping te rijden. Overigens hebben ze op elke verdieping laadpunten, ze pluggen je in bij parkeren en als je vol bent trekken ze hem uit.
 
Klinkt goed! Ben je via Oostenrijk of Zwitserland gereden? En waarom?
Gereden via Zwitserland, zonder echt een reden. Met de ICE al jaren via Mulhouse gereden (daar overnachten), dus meer gewoonte.

aanrader trouwens om in het Ibis hotel in Sausheim/Mulhouse te overnachten, in het golden tulip ernaast staan de superchargers (of je kan natuurlijk ook gewoon daar slapen)