Op 5 september zijn wij terug gekomen van uit Borgo a Mozzano (nabij Lucca) naar Leiden met een model 3 performance.
We hebben hier overnacht bij een dec die op de plaatjes er prachtig uitziet maar in het echt toch wel een beetje tegen valt voor wat je er voor betaald. Maar wel lekker kunnen vertrekken met een volle accu. In de ochtend om 0600 vertrokken en koers gezet richting de supercharger in Melegnano. Toen we vertrokken zouden we aankomen met +- 20%, uit eindelijk werd dit een 3%. Volgens de Tesla zou hier een hotel moeten zitten en nog wat restaurants, echter was alles gesloten. Hierdoor ging ons geplande ontbijt niet door en hebben we bij een volgend tankstation nog een broodje gekocht. Stonden in Melegnano eerst ingeplugd op paal 3B, deze leverede max 110 KW, daarna nog verplaatst naar de volgende charger en deze leverde wel 145 KW. Uiteindelijk hier 10 minuten te lang gestaan, de vriendin wou de nog even netflixen. De volgende supercharger was de supercharger in Beckenried, volgens Tesla was die max 120 KW, hierdoor besloten om te stoppen bij Ionity Gotthard Nord. Hier helaas geen 190 kw gepakt maar 150 kw was ook prima. De keuze voor Ionity gemaakt doordat we al reeds gratis hadden rond gereden in Italië en iets meer snelheid met laden wel prettig was. Helaas in Zwitserland en ook nog een stukje Italië wat vertraging gehad waardoor we totaal iets van 1.5 uur verloren.
Vanuit Beckenried door gereden naar de Supercharger in Herbolzheim. blijkbaar was het weer ons goed gezind en konden we het stuk in Duitsland lekker door rijden op 150 km en de marge waar mee we aankwamen bij de charger bleef gelijk. Eerst de Fastned charger geprobeerd, deze zou 350 kw leveren en had gehoopt op 190 kw bij de tesla. We kwamen echter niet verder dan 137 kw, hierop de auto verplaatst naar de Supercharger. De eerste paal die we hier hadden leverde net 100 kw, de 2e paal wel netjes 147 kw. Na Herbolzheim zijn we richting Waldlaubersheim gestart, dit net niet gehaald en uiteindelijk avond gegeten bij de Mac Donalds bij Autohof Nehetal (bingen am Rhein) en hier geladen bij Ionity. Tijdens het eten was de auto na 30 minuutjes weer opgeladen tot 85%. De cruise control ingesteld op 135 en richting Nederland gestart. Uiteindelijk nog een keer moeten opladen bij Supercharger Horst. Dit was iets van 250 km, met een gemiddel verbruik van 237! Wellicht dat voorbanden met 255 en achter 285 toch niet ideaal zijn voor dergelijke afstanden in vergelijking met je verbruik. Ook in Horst weer 110 KW met de eerste laadpaal. Dit keer de auto niet verplaatst maar lekker een netflixje gekeken. Ook hier weer 10 minutjes te lang gestaan.
Uiteindelijk waren we om 22:45 thuis, de N11 bleek afgesloten en moesten we via Amsterdam. In totaal hebben wij 16.45 uur over 1400 KM
In totaal hebben we 3750 KM gereden tijdens de vakantie met een gemiddelde van 206.
Wat vooral opviel is dat op de terug weg bij elke supercharger de eerste paal maar 110 KW leverde en na het verplaatsen van de auto was die verholpen.