Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga vrijdag terug rijden vanuit omgeving Savona richting Rotterdam en ook over Basel, jou is de rit jou bevallen? Nog noemenswaardigheden tegen gekomen?
Nee, alleen let op, de Tesla leidt je niet over de pas bij file voor de Gotthard. Verder was het goed doorknippen, zelfs in Duitsland niks aan de hand. 1270 km in 15,5 uur. Maar het was ook wel perfect weer onderweg, alleen bij Milaan wat regen. Buon viaggio
 
  • Informative
Reactions: pposthoorn
Sta nu te laden bij Melide, toch niet helemaal het uitzicht waar ik op gehoopt had
780E1377-1FF3-4A66-AAE0-8D7A6D36A167.jpeg
 
  • Funny
Reactions: Koifim
Voor degene die nu in Italië verblijven, ik hoorde vanmorgen in mn hotel in Innsbruck dat er flinke files zijn afgelopen dagen om Duitsland in te rijden via de Fernpas. Dit door de Corona maatregelen. Heb daarom de route over Seefeld genomen. Op deze route op zondagmorgen geen controle gehad en ook geen file.
Donderdag teruggekomen vanuit Italië via Fernpas.

Kleine file bij grens Duitsland omdat je via parkeerplaats langs de Politie moet rijden. In mijn geval mocht iedereen door en zag ik alleen gerichte controle op busjes (een zigeuner type stond zijn hele bus uit te laden bv.). Al met al 5 min vertraging.
 
Iedereen bedankt voor het medeleven :)

Uiteindelijk om 19:30 bij Metz en hotel gepakt, onderweg veel slecht weer gehad en daardoor overal druk, na 10u rijden (excl laden) maar 850 gereden. Zaterdag ochtend in alle rust laatste stukje naar huis gezoefd.

45 minuten laden met een LR? Wat was je volgende SuC dan want dat is wel erg lang!!
Dat is de Tesla planning en ik rijd altijd op ABRP.
Uiteindelijk daar in 31min van 18-82% geladen. Hij kwam niet boven de 110kW, heb ik op meer plekken gehad maar niet overal. Beetje onduidelijk of dat aan mijn auto lag of aan de SuC. De meeste waren half bezet (iedereen aan een A).
Volgende stop was Pratteln bij Basel.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Ik ben er blij mee. Onze standaard lunch stop op de terugweg vanuit Toscane is bij Autogrill Villoresi Est. Dat is op steenworp afstand.
Vlak na de tol toch? Vroeger, toen we nog benzine reden, stopten we daar om te plassen. Fatsoenlijke wc's. Nu zinloos, namelijk tussen Piacenza en Melide of Monte Ceneri. Ik wou dat ze er eens bouwden aan de cisa (Parma-la Spezia). Dat is nog een zwart gat.
 
Vlak na de tol toch? Vroeger, toen we nog benzine reden, stopten we daar om te plassen. Fatsoenlijke wc's. Nu zinloos, namelijk tussen Piacenza en Melide of Monte Ceneri. Ik wou dat ze er eens bouwden aan de cisa (Parma-la Spezia). Dat is nog een zwart gat.
Klopt ja, net na de tolpoorten. Dit jaar heb ik daar geladen bij de Enel X snellader die bij het pompstation ernaast zit. Daarmee heb ik een geplande supercharger stop kunnen overslaan.
 
Klopt ja, net na de tolpoorten. Dit jaar heb ik daar geladen bij de Enel X snellader die bij het pompstation ernaast zit. Daarmee heb ik een geplande supercharger stop kunnen overslaan.
Jij komt dan vanaf Bologna neem ik aan, want ik zie niet in komende vanuit Pisa hoe ik daar ooit zou moeten gaan laden.
Altijd fijn een extra SuC, vooral in Italië, maar ik heb er niks aan vrees ik.
 
Zijn er nog die hards die de komende weken in verband met de herfstvakantie naar Italië rijden??

Hieronder vers van de pers het aangepaste reisadvies. We moeten ons melden binnen 48 uur na aankomst bij de lokale GGD (haha, alsof die er is) voor een coronatest. Ik zal eens gaan navragen wat dat voor instantie dan zou moeten zijn.
En je moet een verklaring bij je hebben.

Ben benieuwd of wij vandaag over een week rond deze tijd onderweg zijn..
 

Attachments

  • Screenshot_20201008-122401_Gmail.jpg
    Screenshot_20201008-122401_Gmail.jpg
    302.8 KB · Views: 41