Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ben er nooit geweest. Verleden jaar in mijn beste Italiaans gevraagd of ik er getest zou kunnen worden, nooit meer iets gehoord. Lijkt de Nederlandse GGD wel!

Maar jij gaat wel, zonder tests??

Ik denk dat ik even naar DM over de grens rij om een paar zelftests te kopen. Als we worden aangehouden kunnen we altijd ter plekke nog testen. Wat een ellende allemaal.
Goed plan om een paar zelftests mee te nemen. DM is een duitse super/drogist?

Ik vertrouw zelf vooral op de italiaanse self declaration for travel to Italy. Daar staat volgens mij alles op wat je bij een controle nodig hebt
 
Goed plan om een paar zelftests mee te nemen. DM is een duitse super/drogist?

Ik vertrouw zelf vooral op de italiaanse self declaration for travel to Italy. Daar staat volgens mij alles op wat je bij een controle nodig hebt
Ja, 4,95 per stuk en ik denk dat ik de test dinsdag afzeg.

Helaas, die verklaring geldt niet meer, althans niet bij aankomst gedurende het lange paasweekeinde.
 
Ik ben benieuwd hoe het je vergaat. Wil zelf eind volgende week die kant op. Dus hoor graag je ervaringen.
Ja, 4,95 per stuk en ik denk dat ik de test dinsdag afzeg.

Helaas, die verklaring geldt niet meer, althans niet bij aankomst gedurende het lange paasweekendAls

Grensovergangen waren geen probleem. Ik heb bij Basel de iets meer oostelijke overgang Rheinfelden genomen en mocht met bestemming Italie direct doorrijden. Bij Chiasso wilde ze niet eens een praatje maken, avanti avanti doorrijden. Onderweg wordt je ook echt nergens aangehouden of zo. Zoals hierboven beschreven heb ik wel de zelfverklaring bij me maar dat is voor het geval dat. Mondkapjes worden wel overal gedragen.

Sta nog even te laden bij Forte di Marmi. SuCs bij Hotels staan er wel droevig bij omdat de hotels gesloten zijn.
 
  • Like
Reactions: Saxi
Grensovergangen waren geen probleem. Ik heb bij Basel de iets meer oostelijke overgang Rheinfelden genomen en mocht met bestemming Italie direct doorrijden. Bij Chiasso wilde ze niet eens een praatje maken, avanti avanti doorrijden. Onderweg wordt je ook echt nergens aangehouden of zo. Zoals hierboven beschreven heb ik wel de zelfverklaring bij me maar dat is voor het geval dat. Mondkapjes worden wel overal gedragen.

Sta nog even te laden bij Forte di Marmi. SuCs bij Hotels staan er wel droevig bij omdat de hotels gesloten zijn.
Ja, je rijdt nog net vóór de rode Paasdagen. Las net dat men 70.000 extra controleurs op pad stuurt. We gaan het zien.

Piacensa en FdM zijn idd troosteloze SuC's.

Waar is je tijdelijke adres in Toscane?

Buon divertimento!!
 
Bij Chiasso wilde ze niet eens een praatje maken, avanti avanti doorrijden. Onderweg wordt je ook echt nergens aangehouden of zo. Zoals hierboven beschreven heb ik wel de zelfverklaring bij me maar dat is voor het geval dat. Mondkapjes worden wel overal gedragen.
Er werd dus ook niet naar een negatief test resultaat gevraagd? En de beperking dat je niet tussen regio's mag reizen wordt ook niet gehandhaafd?

Ben benieuwd wat er na 6 april nog geldt.
 
Er werd dus ook niet naar een negatief test resultaat gevraagd? En de beperking dat je niet tussen regio's mag reizen wordt ook niet gehandhaafd?

Ben benieuwd wat er na 6 april nog geldt.
Heel Italië blijft tot eind april minimaal oranje.
Ik heb het idee dat de douane niet gerechtigd is om te vragen naar testuitslagen. Wel zouden tijdens de paasdagen 70.000 agenten ingezet worden om te controleren.
Reizen tussen regio's is wel toegestaan voor buitenlanders, is immers transit.
Althans, zo begrijp ik het. Een Italiaan mag ook dwars door alle regio's naar een vliegveld rijden.
Italiaanse regels zijn niet altijd even duidelijk. En de oplossingen, testen bij vliegvelden en grote stations, ook want ze hadden er moeten zijn echter ze zijn er nooit geweest.
 
Hier in het dorp rijdt de polizia wel rond maar is niet met 70.000 agenten op zoek naar covid terroristen. Ik val denk ik wel op tussen de locals maar liep zonder mondmasker over de verlaten boulevard en kreeg nul aandacht van de polizia. De hype is groter dan de realiteit en het werkt want er zijn hier vrijwel geen toeristen
 
Hier in het dorp rijdt de polizia wel rond maar is niet met 70.000 agenten op zoek naar covid terroristen. Ik val denk ik wel op tussen de locals maar liep zonder mondmasker over de verlaten boulevard en kreeg nul aandacht van de polizia. De hype is groter dan de realiteit en het werkt want er zijn hier vrijwel geen toeristen
70.000 over heel Italië, dat is 0.005 fte in Cecina. Wij komen maandag om een uur of 1600 binnen en ga ervan uit dat ze ons met rust laten. En anders, tsja, dan gaan we wat meemaken. Boetes van 1.000 euro schermt men mee.
 
Wil dit jaar van de zomer met de m3 naar Italië (Garda). Nou heb ik al gelezen dat de laadinfrastructur niet altijd betrouwbaar is.
Heb met de vorige buitenlandse trips ook altijd even met geknepen billen gezeten als het op de verschillende laadpassen aankomt.

Nu is vandaag mijn oude newmotion druppel van travelcard vervangen door een Shell recharge pas. Volgens mij enerzijds rebranding omdat tnm door Shell is overgenomen. Maar als ik in de recharge app kijk zie ik richting Italië toch ontzettend veel laadpalen die met deze pas overweg kunnen. Klopt dat nou, want dat maakt de laadpas/app stress voor de zomer een stuk kleiner?
 

Attachments

  • Screenshot_2021-04-03-18-47-52-208_com.thenewmotion.thenewmotion.jpg
    Screenshot_2021-04-03-18-47-52-208_com.thenewmotion.thenewmotion.jpg
    266.9 KB · Views: 57
Wil dit jaar van de zomer met de m3 naar Italië (Garda). Nou heb ik al gelezen dat de laadinfrastructur niet altijd betrouwbaar is.
Heb met de vorige buitenlandse trips ook altijd even met geknepen billen gezeten als het op de verschillende laadpassen aankomt.

Nu is vandaag mijn oude newmotion druppel van travelcard vervangen door een Shell recharge pas. Volgens mij enerzijds rebranding omdat tnm door Shell is overgenomen. Maar als ik in de recharge app kijk zie ik richting Italië toch ontzettend veel laadpalen die met deze pas overweg kunnen. Klopt dat nou, want dat maakt de laadpas/app stress voor de zomer een stuk kleiner?
Ja, in Noord-Italië is er een prima dekking. Je kunt ook nog kijken bij becharge en juicepass, eenvoudige registratie via de app.
 
  • Like
Reactions: Sahino
Wil dit jaar van de zomer met de m3 naar Italië (Garda). Nou heb ik al gelezen dat de laadinfrastructur niet altijd betrouwbaar is.
Heb met de vorige buitenlandse trips ook altijd even met geknepen billen gezeten als het op de verschillende laadpassen aankomt.

Nu is vandaag mijn oude newmotion druppel van travelcard vervangen door een Shell recharge pas. Volgens mij enerzijds rebranding omdat tnm door Shell is overgenomen. Maar als ik in de recharge app kijk zie ik richting Italië toch ontzettend veel laadpalen die met deze pas overweg kunnen. Klopt dat nou, want dat maakt de laadpas/app stress voor de zomer een stuk kleiner?

Vorig jaar een 4 dagen geweest tijdens een rondreis. Rondom Gardameer alleen maar gebruik gemaakt van SUC* -> zijn er genoeg en doen het altijd!

*=ik heb overigens nog nooit ergens anders geladen dan op m'n werk (80%), thuis (10%) of bij een SUC (10%)
 
  • Like
Reactions: Sahino
Kijk dat is goed nieuws om te lezen! Nu had ik al begrepen dat er voldoende SUCs zijn, ben nog wel benieuwd of iemand al ervaringen met newmotion/Shell recharge heeft in Italië?
Dat scheelt weer aanvragen becharge ofjuice passen
Als je twijfelt doe jezelf en plezier en vraag gewoon diverse passen aan. Zelf heb ik ook een partij passen die ik sporadisch gebruik maar gewoon klaar er heb liggen als ik ze ooit nodig ga hebben.

Het ding is dat de prijzen ook variëren, maar gewoon een pas bij je hebben die werkt is al fijn dat je kan laden... De prijs is dan een de tweede factor.

Zo heb ik geen moeite met iets meer te betalen... Maar ooit bij een paal gestaan waarbij newmotion prima werkte... Maar 80kW laden Koster wel 75 euro... toen de Maingau pas gebruikt en slecht 20 euro afgerekend
 
Als je twijfelt doe jezelf en plezier en vraag gewoon diverse passen aan. Zelf heb ik ook een partij passen die ik sporadisch gebruik maar gewoon klaar er heb liggen als ik ze ooit nodig ga hebben.

Het ding is dat de prijzen ook variëren, maar gewoon een pas bij je hebben die werkt is al fijn dat je kan laden... De prijs is dan een de tweede factor.

Zo heb ik geen moeite met iets meer te betalen... Maar ooit bij een paal gestaan waarbij newmotion prima werkte... Maar 80kW laden Koster wel 75 euro... toen de Maingau pas gebruikt en slecht 20 euro afgerekend
Daar heb je een valide punt, weinig zin in gestresst op de vakantie zelf en dan is het beter om op voorhand wat kaartjes te hebben al moet je soms wat meer betalen.
Vind 75 euro voor 80kwh wel pittig 😂
Maingau pas heb ik, zal in mei eens even op onderzoek uit gaan naar de juicepass en becharge.

Thanks!
 
70.000 over heel Italië, dat is 0.005 fte in Cecina. Wij komen maandag om een uur of 1600 binnen en ga ervan uit dat ze ons met rust laten. En anders, tsja, dan gaan we wat meemaken. Boetes van 1.000 euro schermt men mee.

Wij gaan maandag. Je hebt het wel gelezen, je moet een negatief testresultaat laten zien, 5 dagen in quarantaine en dan weer een negatief testresultaat laten zien. Nou, dat ga ik niet doen, al een afspraak staan voor testen a.s. dinsdag. En dan maar hopen dat we niet aangehouden worden, dan moet ik gaan lullen.
Benieuwd naar je overwegingen om dat niet te gaan doen.
 
Benieuwd naar je overwegingen om dat niet te gaan doen.
Omdat we dinsdagochtend al een afspraak hebben staan voor een pcr. Komen we 8 uur later aan dan is dat wel afdoende. Tot slot, het is geen absolute eis, er zijn uitzonderingemogelijkheden.
Kijk, als je het netjes vraagt krijg je een keurig antwoord. Niemand hoeft het ermee eens te zijn, maar laat een ander in zijn waarde svp. Ik weet heus wel wat ik doe.
 
  • Informative
Reactions: Klaas