Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Mooi plan! Als je onderweg in Zwitserland gaat SuperChargen zorg dan dat je Tesla account gekoppeld is aan een creditcard en niet aan SEPA/IBAN rekeningnummer. Dat laatste werkt daar niet en kan er voor zorgen dat je helemaal niet meer kunt SuperChargen door een blokkade van je account.

Goede reis!
Potverdorie. Daar moet ik straks met mijn lease M3 aan denken. Volgens mij wordt die gekoppeld aan een Leaseplan-rekening. Keerzijde is dat ik in Zuid-Duitsland kan laden en CH dan kan overslaan maar dat is niet optimaal wellicht. Kan ik in de routeplanner CH uitsluiten? Denk van niet.
Brainwave: op zoek naar Ionity paal. Die zag ik volgens mij in Melide.
 
Aangezien jij helemaal naar palermo bent geweest heb je ook het hele stuk afgelegd wat wij moeten. was het zuidelijk goed te doen nog met de superchargers? Jammer dat er bij Lamezia Terme nog niet een staat. die is al 2 jaar geleden aangekondigd maar helaas nog geen signalen van oplevering
 
Heb je de volledige route aan de M3 over gelaten of bewust gestuurd op Fernpas oid?
Wij hopen volgende week ook naar (midden onderin) Gardameer te gaan maar zien regelmatig de route via Belgie/Frankrijk verschijnen. Wel zuinig maar wat saaier dan via Dld ;) Omdat we in 1 keer rijden is de totale reistijd voor onze rit (ca. 1.175 km) belangrijk.
De navigatie gaf zelf aan over de Fernpas. Maar heb uiteindelijk wil andere SuC gebruikt dan wat de navigatie aan gaf.
 
Aangezien jij helemaal naar palermo bent geweest heb je ook het hele stuk afgelegd wat wij moeten. was het zuidelijk goed te doen nog met de superchargers? Jammer dat er bij Lamezia Terme nog niet een staat. die is al 2 jaar geleden aangekondigd maar helaas nog geen signalen van oplevering
Als jij ik ben dan ja, tot aan Napels. Daar heb ik de boot gepakt naar Palermo. De SC route loopt nu tot en met Sicilie, er is er 1 geopend in Catania en die ga ik van de week bezoeken. Ik zal wel de hele route terugrijden maar daar ga ik een paar weken over doen. TBC
 
Als jij ik ben dan ja, tot aan Napels. Daar heb ik de boot gepakt naar Palermo. De SC route loopt nu tot en met Sicilie, er is er 1 geopend in Catania en die ga ik van de week bezoeken. Ik zal wel de hele route terugrijden maar daar ga ik een paar weken over doen. TBC

ja sorry zie dat de forum quote methode onwennig is. Nu wel gelukt excuus! Na Napels moeten wij nog 400 km. Tot aan Tropea. Dus laatste stuk zijn we gebonden aan enel x maar we kennen de regio zeer goed dus zal wel loslopen. Vanaf laatste supercharger naar eindbestemming is ong 200 km maar moeten ook over paar weken weer terug en loopt behoorlijk op die kant ( richting noorden ) . Bij cosezenza staan een aantal “snel laders” ccs tot 50kwh indien nodig.
 
Gisteren eens gevraagd of ik mijn MS mocht bijladen op het stopcontact bij de parkeerplaats. Dat mocht maar er bleek een wespennest in te zitten. Dat werd eerst verdelgd (helaas toch nog een beet te pakken) en toen bleek het stopcontact niet te werken (rood lampje op de UMC1). Vervolgens het hele terrein afgezocht maar de blauwe en rode stekkers zijn hier een maatje kleiner. Een verlengsnoer zonder aarde kreeg de eigenaar ook passend maar werkte ook niet (lag niet aan het snoer want er werd een slijptol op gedemonstreerd). Uiteindelijk een blauwe CEE naar schuko MET aarde gevonden. Die wilde eerst ook niet maar bedacht zich en zo kreeg ik er toch 35% bij in een nacht (en een ijsklontje en zalf voor de wespensteek). We ❤️ Italy
 
Gisteren eens gevraagd of ik mijn MS mocht bijladen op het stopcontact bij de parkeerplaats. Dat mocht maar er bleek een wespennest in te zitten. Dat werd eerst verdelgd (helaas toch nog een beet te pakken) en toen bleek het stopcontact niet te werken (rood lampje op de UMC1). Vervolgens het hele terrein afgezocht maar de blauwe en rode stekkers zijn hier een maatje kleiner. Een verlengsnoer zonder aarde kreeg de eigenaar ook passend maar werkte ook niet (lag niet aan het snoer want er werd een slijptol op gedemonstreerd). Uiteindelijk een blauwe CEE naar schuko MET aarde gevonden. Die wilde eerst ook niet maar bedacht zich en zo kreeg ik er toch 35% bij in een nacht (en een ijsklontje en zalf voor de wespensteek). We ❤️ Italy
Bij gewoon stopcontact eens geprobeerd om de ampères te verlagen?
 
Eerste leg richting Italië is gelukt. Ben eerst een week in Neustift in het Tiroolse Stubaital. Moest stoppen Oberhonnefeld, maar had genoeg peut om Mogendorf te halen. Dat gebeurt me niet vaak met mijn S75. Lang leve een paar Baustellen. Door Mogendorf kon ik daarna doorrijden naar Bruchsal en formeel tot slot Ulm. Maar voor het heerlijke hotel met dito terras, cappuccino en croissants en niet weten of ik kon laden bij het huis in Oostenrijk nog gestopt in Lermoos.

Binnen 9 uur van Zeist naar de Oostenrijkse grens. Helemaal prima. Daarna nog anderhalf uur vertraging in Oostenrijk door de Fernpass, maar goed, dat mag de pret niet drukken.

Er leek niet veel soeps om te laden in Milders (voorstad van Neustift:)), maar daar hadden ze net een mooie 22kW lader op waterkracht aangelegd op 300 meter van het huisje. Op de openbare weg ipv bedelen bij een hotel. Helemaal top.

NB: In Mogendorf haalde ik 127kW. Dat heb ik nog nooit gehaald met mijn S75. Die topt altijd af op 116kW.
 

Attachments

  • 707D3902-E0E5-4A2B-83DC-F9825E8B4EF8.jpeg
    707D3902-E0E5-4A2B-83DC-F9825E8B4EF8.jpeg
    487.2 KB · Views: 44
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Eerste leg richting Italië is gelukt. Ben eerst een week in Neustift in het Tiroolse Stubaital. Moest stoppen Oberhonnefeld, maar had genoeg peut om Mogendorf te halen. Dat gebeurt me niet vaak met mijn S75. Lang leve een paar Baustellen. Door Mogendorf kon ik daarna doorrijden naar Bruchsal en formeel tot slot Ulm. Maar voor het heerlijke hotel met dito terras, cappuccino en croissants en niet weten of ik kon laden bij het huis in Oostenrijk nog gestopt in Lermoos.

Binnen 9 uur van Zeist naar de Oostenrijkse grens. Helemaal prima. Daarna nog anderhalf uur vertraging in Oostenrijk door de Fernpass, maar goed, dat mag de pret niet drukken.

Er leek niet veel soeps om te laden in Milders (voorstad van Neustift:)), maar daar hadden ze net een mooie 22kW lader op waterkracht aangelegd op 300 meter van het huisje. Op de openbare weg ipv bedelen bij een hotel. Helemaal top.

NB: In Mogendorf haalde ik 127kW. Dat heb ik nog nooit gehaald met mijn S75. Die topt altijd af op 116kW.
Mooi dat laadpunt zeg, welke pas heb je daar gebruikt? Hadden ze daar ook de kwark die hier in de supermarkt te koop is?
 
Is er toevallig iemand nu in Vicenza? Mijn dochters zijn daar gestrand met de mini en het is altijd handig om wat achtervanger te hebben als het nodig mocht zijn.
DM is ws beter dan hier in het draadje.
Follow up: ergens een lek in de benzine leiding. Afgesleept naar een BMW garage aan de westkant van Vicenza. Ze gaan pas vanavond een diagnose stellen, want Italianen. En dan gaan ze misschien morgen onderdelen bestellen voor de reparatie. Wat zijn het toch een heerlijke spaghettivreters.
 
Ik zou aanvankelijk met de auto naar Italië gaan, maar het is toch het vliegtuig geworden. Wat ik niet betreur gezien de file-ellende.

De Model S staat sinds anderhalve week in de parkeergarage op Schiphol en vanochtend kreeg ik ineens een melding van de app dat de bewakingsfuncties (sentry mode) zijn uitgeschakeld omdat de accu onder de 20% is gedaald. Ik had hem geparkeerd met 75% lading, dus de vampire drain van sentry mode is erg fors. Omdat ik pas zaterdag terug kom, is dit toch wel een fijne ingreep geweest. Nu verlies ik nog maar 0,5% per dag. Ik moet alleen na terugkomst nog even tien minuutjes bijladen bij SC Badhoevedorp.

Les voor de volgende keer: meteen sentry mode uitzetten als ik de auto parkeer.
 
  • Like
Reactions: djlorenz
Follow up: ergens een lek in de benzine leiding. Afgesleept naar een BMW garage aan de westkant van Vicenza. Ze gaan pas vanavond een diagnose stellen, want Italianen. En dan gaan ze misschien morgen onderdelen bestellen voor de reparatie. Wat zijn het toch een heerlijke spaghettivreters.
Ze zijn met een vervangende auto bij ons aangekomen. De Mini gaat op transport naar NL. Maar wat zijn die Italianen toch een stelletje incompetente luie hufters. Althans het personeel van de BMW Mini dealer in Vicenza.
 
Deze week vanaf Amsterdam naar Italie gereden met autootje vol. Wat een heerlijkheid die AP (denk zo 80% van snelwegen met AP aangereden, met name bij wegwerkzaamheden met dubbele rijstrook aanduidingen niet) en die Suc's zijn perfect. Met ABRP de rit voorbereid zodat ik met voldoende peut bij elke Suc aan zou komen. Hierdoor ook na elke 2-3 uur toeren ff een beenstrek pauze, geen enkele file bij een Suc. Wat we wel deden was de auto in Chill modus zetten en regenerate op laag. Deze stand rijdt voor de (slapende) inzittende veel rustiger, die power heb je op lange afstand niet nodig.
 
  • Like
Reactions: Maarten
nog even wat tips: laat je 21” velgen thuis als je van de snelweg gaat (de wegen zijn in een te slechte conditie), gebruik je instelbare vering waar mogelijk (schuuuurrrrr), neem een tolpoortbadge (hoef je niet steeds af te rekenen als je even wilt opladen) en koop verloopstekkers voor de blauwe en rode UMC stekkers (andere maten in Italie). Verder bij steeds meer Lidl gratis 22 kW laden.