Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
You also seem to be able to use your phone's NFC as a virtual card. You therefore do not need internet.

I did set it up in the app, you can do that in the same place as where you can link a physical card, but I still can't activate a pole with it (I haven't tried it more than once)
I saw this few days ago and activated it, Android phone. If I will need juice I will give it a try during my trip next week and let you guys know if it works.
Saves 16 bucks
 
Ik heb gisteren na thuiskomst toch maar het pasje besteld a €16. Komt vast op tijd voor de volgende trip.
Dat heb ik nog net voor mijn vakantie ook maar gedaan na de tip van @RioolRat, dus ik hoop dat ze 'm binnen 1 week gaan leveren, anders krijg ik dat fenomeen mogelijk ook. NB. Op een iPhone (12) kan ik geen NFC activeren voor Juice app, helaas.
 
Last edited:
Als niet Tesla-rijder misschien toch twee adviezen.
De Ionity van Piacenza is mogelijks een goed alternatief: 6 laadpalen en vlakbij een hypermarkt die ook op zondag open is. Eten, drinken, toiletten.
Met Juicepass de Enel X flat rate large genomen: 147 kWh ( hoe dan ook: AC, DC ook op HPC voor 45€. Een goed aanbod. Vlak boven Firenze heb je een groep van 4 Hyperchargers die je dan kan gebruiken. Maar er zijn er via de App nog meer te vinden.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Enzo63
Inmiddels ook terug van mijn rondreis door Italie. Eindbestemming was Tropea in Calabrie. 5000+ electrische kilometers in een m3 sr+. Van te voren dit topic grondig gevolgd. diverse voorbereidingen (apps etc geinstalleerd). We hadden het onszelf makkelijk gemaakt doordat de meeste bestemmingen of tussen 2 superchargers inzaten of nabij een SC.

Bevindingen: Het kan zijn dat ik verkeerde instellingen had in ABRP maar voornamelijk gereden op de navigatie van tesla. Mbv de app Supercharger info de POI en comments gecheckt zodat we de lunch momenten efficient konden combineren met laden. hoe zuidelijker je komt hoe minder keuze er is. onderweg ons verbaasd over de veelal mooie locaties van de superchargers in Italie. Nabij goede hotels/restaurants en lunchlocaties waar je altijd welkom was om even van het sanitair gebruik te maken. Altijd laadpalen beschikbaar gehad en reed fluitend langs de files die stonden op de oprit naar de autogrill wegrestaurants.

Vanaf de laatst Supercharger voor eindbestemming ( Morano Calabro) was het 200 km bergaf richting ons huisje. Ondertussen nog voor zekerheid bijgeladen met Juicepass APP bij een enel-X 50kwh lader nabij Cosenza. Hoe zuidelijker je komt hoe meer bekijks je trekt. Het aantal tesla's wat we in calabrie tegen kwamen as op 1 hand te tellen. Bij het huisje geladen op de granny charger en dat was meer dan voldoende. Een dag en nacht aan de lader ( met tussenpozes , bijv als we gingen koken of andere zware electra aan hadden) op 7ampere leverde zo'n 30 tot 35% accu op.

1maal een lokale enel-X paal gebruikt in calabrie ( de andere werkte helaas niet en had ook geen noodzaak verder) en dat werkte na een wat omslachtige activatie via de de app ( mar dat is hier eerder ook beschreven) goed, eigenlijk net als in Nederland. Kost ong 40 ct per kwh. In Umbrie heb ik gebruik gemaakt van de app BeCharge aangezien mijn enel-X het daar niet deed. Op de terugweg vanaf Varese in een ruk met zo min mogelijk stops doorgereden naar Nederland . AL met al is het ons zeer goed bevallen. We hebben ons verbaasd over de nauwkeurigheid van de onboard nav mbt het restpercentage. Dit klopte vrijwel altijd ondanks de vele kleine heuvelachtige weggetjes.

Bij een volgende keer wil ik wel een telepass aanschaffen. Dit scheelt de nodige tijd bij de tolpoorten waar je veelal toch doorheen moet bij bereiken SC en terug naar de snelweg. Uiteindeijk waren overigns niet de vele laadstops de grote vertragende factor maar de enorme bak met files die we hadden op de heenweg. file rijden op autopilot is erg fijn maar ook dat verveelt na een paar uur :)
 
Er is geen Zwitserlanddraadje dus maar hier. Hoe rijdt de M3 op TACC door Zwitserland? Houdt hij zich netjes aan de snelheden? Ik meen me te herinneren dat de MS door de Gotthard 70 als max aanhoudt terwijl dat 80 moet zijn (of 60 resp 70, een van beide).
 
Afgelopen april reed die van mij keurig 80 door de Gotthard.

Capture.PNG
 
  • Like
Reactions: djlorenz and Enzo63
Heb vandaag ook de ENEL kaart ontvangen. Ruim anderhalve week na bestelling. Zal wel een batch dingetje zijn (en vakantie idd).

Zwitserland was een genot met AP deze zomer. Steeds de correcte snelheid (itt tot Duitsland waar de Tesla de snelheidsborden langs de weg niet ziet als je op de middelste of linker rijstrook rijdt. De snelheidslimieten boven de weg worden zelfs volledig genegeerd. Maar die smalle baustellen op de A3 gingen dan weer heel goed. Wat erg fijn was toen de zondvloed kwam).

Gotthard snelheid klopte ook. Alleen komen die verrekte trucks er nooit op voldoende snelheid waardoor je blij kan zijn als je de 65 km/u haalt. Wanneer komt daar nu eindelijk een rijstrook bij aan beide kanten?

Geweldig trouwens om vanaf de Gotthard naar het Noorden te rijden. AP op 80 en ruim 40 km lang alleen maar regenereren. Op de energie die ik heb gebruikt van Noord-Italië naar een tussenstop Midden-Zwitserland kan je nog geen gloeilamp laten branden :)
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Heb vandaag ook de ENEL kaart ontvangen. Ruim anderhalve week na bestelling. Zal wel een batch dingetje zijn (en vakantie idd).

Zwitserland was een genot met AP deze zomer. Steeds de correcte snelheid (itt tot Duitsland waar de Tesla de snelheidsborden langs de weg niet ziet als je op de middelste of linker rijstrook rijdt. De snelheidslimieten boven de weg worden zelfs volledig genegeerd. Maar die smalle baustellen op de A3 gingen dan weer heel goed. Wat erg fijn was toen de zondvloed kwam).

Gotthard snelheid klopte ook. Alleen komen die verrekte trucks er nooit op voldoende snelheid waardoor je blij kan zijn als je de 65 km/u haalt. Wanneer komt daar nu eindelijk een rijstrook bij aan beide kanten?

Geweldig trouwens om vanaf de Gotthard naar het Noorden te rijden. AP op 80 en ruim 40 km lang alleen maar regenereren. Op de energie die ik heb gebruikt van Noord-Italië naar een tussenstop Midden-Zwitserland kan je nog geen gloeilamp laten branden :)
Ze bouwen nu aan een tweede tunnel. Die zou in 2027 open gaan waarna de huidige tunnel een aantal jaren dicht gaat voor renovatie. Tegen die tijd ben ik bejaard. Hoe dan ook, de files blijven want er mag niet meer dan nu door de tunnels stromen.
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Er is geen Zwitserlanddraadje dus maar hier. Hoe rijdt de M3 op TACC door Zwitserland? Houdt hij zich netjes aan de snelheden? Ik meen me te herinneren dat de MS door de Gotthard 70 als max aanhoudt terwijl dat 80 moet zijn (of 60 resp 70, een van beide).
De TACC snelheid kan je toch altijd overrulen. Toch in de MS.
De AP snelheid wordt nooit beperkt op autowegen (behalve de max van 150km/u). ik weet niet of hij de Gotthard als autoweg beschouwd.
Aan de Gotthard raad ik de pas aan met een Tesla. Zalig one pedal driving en genoeg power om voorliggers in te halen. 20 minuten extra, maar 20 minuten genieten. En nog mooi ook. Veel beter dan de file voor de tunnel.
 
  • Like
Reactions: Frank C and Maarten