DamascuS75D
Member
stuk sneller dan de S ?Gisteren aangekomen in Toscane, eerste keer met M3LR. Hotels Melegnano en Forte dei Marmi nog steeds gesloten, onbegrijpelijk eigenlijk. SuC FdM heeft 2 extra mobiele laadpunten gekregen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
stuk sneller dan de S ?Gisteren aangekomen in Toscane, eerste keer met M3LR. Hotels Melegnano en Forte dei Marmi nog steeds gesloten, onbegrijpelijk eigenlijk. SuC FdM heeft 2 extra mobiele laadpunten gekregen.
Ja hoor. 20 tot 25 minuten per keer waar 50 normaal was. Wel 5 keer geladen maar telkens supersnel. Duur 14:45 met 45 minuten files door de storm. 1254 km.stuk sneller dan de S ?
Grandate. 8 plekken, 250 KW. Was even zoeken, ligt achter de Iper, een supermarkt. Wel fijn, als alles goed is kan ik na 35 minuten doorrijden naar Forte dei Marmi. Kan ik Melegnano en Piacenza missen (als kiespijn).Iemand al eens wezen laden bij SuC Grandate, Como? Is nieuw en wellicht dat ik er derde kerstdag kom te staan.
Geen idee, maar dat is toch Enel X? Lijkt mij nogal veel gedoe voor weinig. Enel X Flat Fee Large is € 45,- voor de eerste 145 kWh/mnd (€ 0,31/kWh). Daarna betaal je het standaard pay-per-use tarief (€ 0,40/kWh). Hiermee scheelt het laden aan publieke paaltjes je de komende meivakantie maximaal 13 euro...Vorig jaar zomer heb ik mijn JuicePass abonnement tijdelijk omgezet van 'Pay per use' naar 'Flat Fee Large' (Vakantie - Italië). Nu wilde ik voor komende meivakantie als we weer naar Toscane gaan opnieuw de Flat Fee instellen, maar ik krijg de foutmelding 'Attention something went wrong'. Ik heb de app geupgradet en ook opnieuw ingelogd, maar het mag allemaal niet baten. De foutmelding heb ik naar EnelX gestuurd, maar uit ervaring weet ik dat beantwoording zomaar 7-8 weken kan duren, en dan zijn we al weer terug.
Hier iemand een idee wat ik kan doen om het abonnement om te zetten?
De kWh-prijs uit jouw link lijkt de oude prijs te zijn. Ik kreeg 17 februari een mail van Enel X waarin een prijsstijging werd aangekondigd. Vanaf 7 maart kost een kWh via AC in Italië € 0,58 en de rest van Europa € 0,70. De prijs met flat fee is daarmee net iets meer dan helft. Verder geldt het flat fee tarief ook voor DC laden (normale prijs € 0,68 - € 0,79 per kWh in Italië). Daarmee is het prijsverschil wel degelijk interessant (vind ik).Geen idee, maar dat is toch Enel X? Lijkt mij nogal veel gedoe voor weinig. Enel X Flat Fee Large is € 45,- voor de eerste 145 kWh/mnd (€ 0,31/kWh). Daarna betaal je het standaard pay-per-use tarief (€ 0,40/kWh). Hiermee scheelt het laden aan publieke paaltjes je de komende meivakantie maximaal 13 euro...
Okay, in vergelijking met die € 0,58 is het verschil al groter, maar nog altijd minder dan vier tientjes (per maand). Ik vind de benaming ‘flat fee’ hier eigenlijk misleidend: het is een korting op de eerste 145 kWh.ff snel een paar bekende laadpaaltjes nagelopen: zonder abbo betaal ik met Juice pas nu 0,58 /kwh bij 22KW laders en 0,68/kwh bij 60kw laders. Dan is die €45 flat fee a 0,31/kwh een goeie deal
Ik wist niet dat Shell/TNM in Italië zo goedkoop was. Buiten de SuC's heb ik daar tot nu vooral gebruik gemaakt van de JuicePass app. Als de 'flat fee' niet werkt ga ik over op Shell.Okay, in vergelijking met die € 0,58 is het verschil al groter, maar nog altijd minder dan vier tientjes (per maand). Ik vind de benaming ‘flat fee’ hier eigenlijk misleidend: het is een korting op de eerste 145 kWh.
Hoe interessant dat is, verschilt per paal. Wanneer ik in Italie laadt aan een Enel X op een paar km van mijn huis, betaal ik via JuicePass of Enel X € 0,58, via Next Charge € 0,59 plus een connectietarief vanaf einde laadsessie en via Shell € 0,39 / kWh plus een paar dubbeltjes starttarief.
Je zou kunnen overwegen de app van JuicePass (Enel X) op je telefoon te installeren, maar met Shell/TNM kun je op veel plaatsen in Italië ook al goed terecht. Hoe het ten zuiden van Rome is, weet ik niet. De laadpaal achter de Sint Pieter is de meest zuidelijke waar wij zijn geweest en daarvoor hebben we de JuicePass app gebruikt.Kun je met de Shell recharge kaart op de meeste plekken laden of is het toch handig nog een andere erbij te hebben. Ik heb ook al de Kiwhi, Chargepoint en Maingau. Maar deze nog nooit gebruikt.
We wilden eerst richting Estland Letland en Litouwen, maar dat hebben we maar even uitgesteld dus dit jaar waarschijnlijk naar ergens midden Italië.
Als de laadpaal het doet tenminste. Ik heb het opgegeven, ik laad aan huis, bijne alle laadpalen die ik probeer doen het niet. Terwijl ze wel in de app op groen staan. Dan meld ik dat aan Enel en dan krijg ik als antwoord dat de paal op termijn gerepareerd wordt, of, nog erger, dat de paal in beheer is bij de gemeente (Siena bijvoorbeeld) en zij er niks over te zeggen hebben. Hopeloos. In ons dorp staan sinds een jaar 2 palen van Be Charge dus daar heb ik mijn hoop op gevestigd. Maar deze doen het nog niet want moeten nog worden aangesloten op het net...In de Shell app te zien kan je ook bij Enel X laden.
Dat is weer een uitdaging. ABC dus want je weet nooit wanneer je weer kunt laden.Als de laadpaal het doet tenminste. Ik heb het opgegeven, ik laad aan huis, bijne alle laadpalen die ik probeer doen het niet. Terwijl ze wel in de app op groen staan. Dan meld ik dat aan Enel en dan krijg ik als antwoord dat de paal op termijn gerepareerd wordt, of, nog erger, dat de paal in beheer is bij de gemeente (Siena bijvoorbeeld) en zij er niks over te zeggen hebben. Hopeloos. In ons dorp staan sinds een jaar 2 palen van Be Charge dus daar heb ik mijn hoop op gevestigd. Maar deze doen het nog niet want moeten nog worden aangesloten op het net...
Ja, maar met een M3LR is het wel een stuk relaxter allemaal.Dat is weer een uitdaging. ABC dus want je weet nooit wanneer je weer kunt laden.
Ik heb ook nog een pasje van NextCharge. Aan verschillende paaltjes gestaan waar Shell niet werkte en deze wel. In NL soms handig bij palen met een laag tarief: NextCharge gooit er vaak alleen 1 cent bovenop, terwijl Shell een vaste prijs hanteert.Kun je met de Shell recharge kaart op de meeste plekken laden of is het toch handig nog een andere erbij te hebben.
Volgens EV database heb jij maar 20 km range meer. Dus als jij 5 zweetdruppeltjes hebt heb ik er waarschijnlijk 6.Ja, maar met een M3LR is het wel een stuk relaxter allemaal.