Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
voordeel van de franse Mango pas voor Italie is dat het de italianen niet vaak lukt om de tolbetalingen in het franse systeem te krijgen. De helft van mijn italiaanse tolritjes sinds vorige zomer zijn nog niet gedecla reerd door Mango 🤑
Die snap ik niet. Ik heb die ook, en een maand later, soms twee, komt toch echt de afrekening van de Italiaanse ritjes! Wat doe ik verkeerd? 😀
 
I understand that those transponders are linked to a license plate?
That is difficult because I sometimes drive other cars in Italy. Is there also a supplier where the transponder is not linked to 1 car?
I only know about Telepass (which was a monopoly in Italy till few weeks ago) and it's linked with the plate yes, you can have up to 2 license plates connected to it, you can change plates from the app.
 
Een losse transponder gebruiken in verschillende auto’s. Ook geprobeerd. De ene keer vergat ik het kenteken te wijzigen, de andere keer lag de transponder nog in de verkeerde auto.

In alle gevallen vind ik het voorafgaande gegraaf tussen andere spullen en het handmatig omhoog houden van het ding richting de tolpoort een stuk minder genieten dan met een verlijmd ding lekker hard langs de slagboom.
 
  • Like
Reactions: Tuhhje and Hbrink
Absolutely no monthly fee with mango mobilité. Just checked my accounts (Bank and Mango). Only the months you use it. (€2.40 per month used for Italy). Free Telepass (no starting fee!) as we speak!
"De maandelijkse administratiekosten worden alleen in rekening gebracht als u de badge gebruikt € 1,70 per gebruikte maand in Frankrijk, € 2,40 per gebruikte maand in de zone Spanje-Portugal en € 2,40 per gebruikte maand in de zone Italië ."
Another benefit is the badge also works with some parkings in both France and Italy (those marked with the same Telepass logo).
 
Zijn er nog forumleden die a.s. woensdag of donderdag naar Italië rijden? Ik laat het even afhangen van de drukte vóór de Gotthard, de pas is wel sinds gisteren geopend.
Onepedal driving de pas over, heerlijk in de haarspeldbochten. En na de bochten de power gebruiken om een voorligger in te halen. Op de rechte stukken AP op en genieten van het uitzicht. Dit mag je niet aan je voorbij laten gaan.
 
Yeah I will now try to avoid them now that I know, never stopped at Melide. Next time I will probably just stop at any gas station, basically all of stations on the highway in Switzerland have a fast charger now... that is impressive, I wonder how many years it will take to get the same at Autogrills in Italy... it's already stupid to pay every time you exit the highway, it's even more stupid that you have to exit the highway and pay for charging....
You also can charge for free at many train stations in Switzerland but you need to install their app and in most cases you pay a parking fee. However, a nice opportunity to visit some small Marklin villages 😊
 
Beetje off topic maar verleden jaar 3 Mc-menu's besteld in Egerkingen voor 36 euro.
On topic, net terug uit Italië, omgereden via Genua, normaal CiSa, Zürich, normaal Luzern, en Straatsburg, normaal Karlsruhe. In totaal 14,5 uur, dat viel nog mee, immers ook nog 1 km voor de Gotthard.
Laden 3 keer en overal snel en genoeg ruimte. Alleen jammer dat de TACC op de snelweg geen verkeersborden kan lezen, wat gaat dat toch vaak mis.
Over de heenreis, Hemelvaartsdag, wat een sores vanaf de Gotthard. Morgen eens proberen of ik in Italië de tol (deels) terugkrijg.
 
Zoals ook in het Mangodraadje vermeld: ik heb mezelf en mijn M3-tje na veel chatjes met succes geregistreerd voor cash back in geval van vertraging op tolwegen ten gevolge van wegwerkzaamheden. Mocht er meer info wenselijk zijn lees ik het wel.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Bij BeCharge krijg je 10 euro korting op je eerste laadbeurt met de code 5UAX1OD. Ik krijg dan 5 euro korting maar ik word er niet beter van, alleen mijn werkgever, dus daarvoor meld ik dit niet. In mijn dorp staan 2 laadpunten van BeCharge al ruim een jaar op een aansluiting te wachten!