Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft weinig met Tesla te maken, maar wel met vakantie Italië.. Vandaag kreeg ik een bekeuring uit Italië omdat de inrijdende tol mijn auto niet gescand heeft (uitgaande wel). Kenteken zei me vaag iets, opgezocht bij RDW en toen verder gelezen.. Overtreding was op 13-6-2013!!! Dat was nog met mijn hybride Toyota.
LOL die Italianen.
Verjaard dus neem ik aan? Die ga je toch niet meer betalen?
 
Verjaard dus neem ik aan? Die ga je toch niet meer betalen?
die incassos worden opgekocht door incassobureaus en die proberen ze nog bij je te innen. Als je bezwaar aantekent dan krijg je geen reactie en na 1-2 jaar later komt via een ander incassobureau dezelfde aanmaning weer in de bus. Ik stuur tegenwoordig gelijk factuur mee voor de tijd die ik moet besteden aan deze onzin.
 
Heeft weinig met Tesla te maken, maar wel met vakantie Italië.. Vandaag kreeg ik een bekeuring uit Italië omdat de inrijdende tol mijn auto niet gescand heeft (uitgaande wel). Kenteken zei me vaag iets, opgezocht bij RDW en toen verder gelezen.. Overtreding was op 13-6-2013!!! Dat was nog met mijn hybride Toyota.
LOL die Italianen.
Is het een bekeuring of een navordering?
 
Is het een bekeuring of een navordering?
Niet helemaal duidelijk. Lijkt me een navordering. Maar goed, ‘overtreding’ uit 2013 (ze hebben mijn auto niet gescand bij een ingang) geadresseerd aan mijn Holding die in 2016 is opgericht.
En dan nog, als je moet afrekenen bij uitrijden en je hebt geen kaart oid, dan wordt het maximale tarief berekend. Blijft alleen wonderlijk dat ze na 10 jaar nog iets proberen te halen bij een bedrijf wat tijdens de ‘overtreding’ niet bestond.
Ik bewaar alles. Wordt vervolgd (in 2033 als dit forum nog bestaat).
 
Heeft weinig met Tesla te maken, maar wel met vakantie Italië.. Vandaag kreeg ik een bekeuring uit Italië omdat de inrijdende tol mijn auto niet gescand heeft (uitgaande wel). Kenteken zei me vaag iets, opgezocht bij RDW en toen verder gelezen.. Overtreding was op 13-6-2013!!! Dat was nog met mijn hybride Toyota.
LOL die Italianen.
Ligt eraan of het een bekeuring of een navordering is.
Het klinkt als een navordering en dan schijnt een termijn van tien jaar te gelden (zouden ze dus nog net op tijd zijn).
Mar het lijkt me onwaarschijnlijk dat je er veel last van gaat hebben als je niet betaald, helemaal omdat ze aan je holding sturen die toen nog niet bestond.


Voor Boets uit Italië geldt een aanzienlijk kortere termijn:
 
Het hotel bij SuC Melegnano is sinds kort weer geopend voor een plasje en een cappuccino, goed te drinken. Die bij Forte dei Marmi is weer dicht, renovatiewerkzaamheden.

Let op, rond Bellinzona zijn ze flink aan de weg aan het werken. Zet je AP uit want de Tesla doet daar rare dingen, er lopen ongelooflijk knullig twee lijnen kort naast elkaar.
 
  • Like
Reactions: LaurensH
Via de Free to X app 6,33 euro teruggekregen over 2022 aan tol vanwege vertragingen. Plus 1,75 credit van de 2,30 betaalde tol te Como afgelopen donderdag maar waarom weet ik niet. Er was wel een megafile maar dat was één tolstation verder en ook nog eens wegens een ongeval en dat is overmacht.

Waarom ik dan niks terugkrijg voor de files op de CiSa en de Autostrade Azzura verleden jaar snap ik ook niet. Eens chatten komende week. Want dat tikt wel door.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Te Volterra bij het amfitheater nu naast de defecte paal een nieuwe moderne van Enel, plus één laadplek erbij. Goed nieuws ware het niet dat ze nog niet zijn aangesloten. Die bij Conadcity wel maar die was defect. De Bechargeladers zijn tot nu toe betrouwbaarder gebleken.
 
  • Like
Reactions: LaurensH
We zijn gisteren teruggekomen van 2 weekje Puglia, omgeving Nardo. Op de heenweg in de omgeving Lugano geslapen en op de terugweg in de buurt van Bazel. Wat is het toch een lang land… 😅
Inmiddels zie je in het zuiden andere EV’s, toch is het ook hier Tesla die het hardst gaat (met name MY). Laders heb ik ook gezien, maar meestal niet in werkbare toestand.
Onze lokale vrienden hadden nog geen ervaring met een EV en uiteraard wel de nodige vooroordelen. Aangezien ik mij opwierp als de BOB tijdens de vele etentjes, heb ik de nodige vooroordelen weten weg te werken: ‘mama Mia’, ‘noooo’,
Met een beetje opletten en zelf nadenken blijft er nog veel tijd te winnen tijdens de reis. De navigatie had nogal de neiging veel te conservatief om te hoog met verbruik en hield een veilige marge aan: altijd was wel een SUC verder te halen en dat bleek altijd een versie met V3 te zijn ipv de voorgestelde SUC met alleen V2 (en in Italië vaak nog gemaximeerd tot 120 of 130kW).
Ben er nog steeds niet uit of dat Tutor systeem werkt: Italianen negeren het massaal. Ik heb de middenweg gevolgd: 140km/u op autopilot.
 
  • Like
Reactions: job-lek
We zijn gisteren teruggekomen van 2 weekje Puglia, omgeving Nardo. Op de heenweg in de omgeving Lugano geslapen en op de terugweg in de buurt van Bazel. Wat is het toch een lang land… 😅
Inmiddels zie je in het zuiden andere EV’s, toch is het ook hier Tesla die het hardst gaat (met name MY). Laders heb ik ook gezien, maar meestal niet in werkbare toestand.
Onze lokale vrienden hadden nog geen ervaring met een EV en uiteraard wel de nodige vooroordelen. Aangezien ik mij opwierp als de BOB tijdens de vele etentjes, heb ik de nodige vooroordelen weten weg te werken: ‘mama Mia’, ‘noooo’,
Met een beetje opletten en zelf nadenken blijft er nog veel tijd te winnen tijdens de reis. De navigatie had nogal de neiging veel te conservatief om te hoog met verbruik en hield een veilige marge aan: altijd was wel een SUC verder te halen en dat bleek altijd een versie met V3 te zijn ipv de voorgestelde SUC met alleen V2 (en in Italië vaak nog gemaximeerd tot 120 of 130kW).
Ben er nog steeds niet uit of dat Tutor systeem werkt: Italianen negeren het massaal. Ik heb de middenweg gevolgd: 140km/u op autopilot.
Mooi verwoord. Ook net terug en eerlijk gezegd een drama met de navigatie, die holt echt achteruit in plaats van vooruit. Ook het ontbreken van fileinformatie (aan de hand van de resterende tijd zie je of er wel of geen file is) en het niet kunnen zien van de totale resterende afstand blijft een gemis. Ik mis die dingen echt. Gelukkig was het redelijk rustig aan de SuC's. Bij SuC Bruchsal stonden we met 4 witte Tesla's, alleen Nederlanders. En bij Pfalzfeld stonden we om 1730 helemaal alleen.

Weet iemand of ik dat ergens kan melden? Op het US-deel van het forum mss? Voor wat het waard is.

PS Tutor werkt niet. Nog nooit gehoord dat er iemand bekeurd is. Onder Napels heb je Vergilius, dat is andere koek immers zowel trajectcontrole als snelheidscontrole. Met een beetje pech krijg je meerdere bekeuringen. Als het werkt tenminste
 
Ook het ontbreken van fileinformatie (aan de hand van de resterende tijd zie je of er wel of geen file is)
File informatie zie je als je premium connectivity hebt. Als dat voor jou een punt us, zou ik voor die ene maand van de reis wel 10€ voor over hebben. Ook al om naar de radio van het thuisland te kunnen luisteren of dpotify met muziek van het land van bestemming.
Premium connectivity kan maandelijks opgezegd worden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
File informatie zie je als je premium connectivity hebt. Als dat voor jou een punt us, zou ik voor die ene maand van de reis wel 10€ voor over hebben. Ook al om naar de radio van het thuisland te kunnen luisteren of dpotify met muziek van het land van bestemming.
Premium connectivity kan maandelijks opgezegd worden.
Ik heb premium Phil. Ik bedoel het krijgen van een bericht dat er een file staat en wat de lengte is. Elke normale routeplanner heeft dat en ja, er zijn berijders die dat geen probleem vinden maar ik wel. Rij je van Melegnano naar Beckenried en dan zie je een lang lint met hele kleine stukjes oranje (of is het rood?) en je weet verder helemaal niets. En dat in 2023...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: MikerG_MC
File informatie zie je als je premium connectivity hebt.

PC heb ik al van dag één, maar zeker niet voor de file informatie 😭
Enkele dagen geleden reen we op een derderangsweg ergens tussen de Spaanse plantages, met voor ons noch achter ons (zo ver je kon zien) een ander voertuig en toch was de weg of oranje of rood...
Even later stonden we in een dorp aan te schuiven gedurende enkele honderden meters en hier was geen oranje of rood op het scherm te bespeuren.
Fie info is voor mij (meestal waardeloos...
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Ik heb premium Phil. Ik bedoel het krijgen van een bericht dat er een file staat en wat de lengte is. Elke normale routeplanner heeft dat en ja, er zijn berijders die dat geen probleem vinden maar ik wel. Rij je van Melegnano naar Beckenried en dan zie je een lang lint met hele kleine stukjes oranje (of is het rood?) en je weet verder helemaal niets. En dat in 2023...
Een bedenking...

In Waze kan je dat bijvoorbeeld zien. Nou, de ene route 12 minuten langer onderweg door file, de andere route 7 minuten extra door file, maar je moet wel omrijden en duurt net wat langer.

Wat heb je daar dan aan?

Ik kijk altijd naar snelste tijd, en kies dus altijd gewoon de route die het snelst gaat. Kan me niet schelen dat ik daarbij 12 minuten in de file sta in plaats van 7.
 
  • Like
Reactions: job-lek