TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Vakantie - Italië

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by gelden, Aug 1, 2016.

Tags:
  1. gelden

gelden Active Member

Ik weet dat er een 'vakantie in europa' draadje is, maar het leek me beter om voor specifieke vragen over Italië een apart draadje aan te maken, zoals voor Frankrijk.
    En met een reden: we hebben gisteren besloten nog even een paar dagen naar Italië te rijden. We vertrekken vrijdag. We hebben een appartment geboekt (airbnb) in Bogogno. In de buurt van de meren en Milaan.
    De heenreis is geen punt: voldoende superchargers. De laatste is Monte Ceneri in Zwitserland.
    Laden op lokatie kan nog wel eens lastig worden:
    Zowel op de kaart van Due energy en van Enel zijn geen laadpunten in de buurt:
    dueenergy.PNG

Op chargemap staan wel enkele laadpunten:
    chargemap.PNG

Oa bij een Renaultdealer (in Borgomanero). Daar staat bij dat he een Eneldrive kaart nodig hebt. Maar ik betwijfel of dat juist is, aangezien het laadpunt op de Enel site niet staat vermeld.

Ik kan natuurlijk altijd nog:
    - zoeken naar een gewoon stopcontact;
    - af en toe eens naar een supercharger (Cavaglia is 60 km).

Mijn vragen:
    - nog tips?
    - toch een pasje ergens regelen? Lijkt me zinloos als er geen laadpunten in de buurt zijn.
    - Ik zie dat er twee typen stopcontacten zijn in Italie: 'gewoon' en eentje met drie pinnen op een rij. Komt die laatste veel voor? Kan ik op die stopcontacten normaal laden of moet ik rekening houden met issues als het neuterprobleem?

Thx,
    Maurice.

2. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Er is al een Italië draadje Maurice..

Vakantie - Italië

Maar om je vraag te beantwoorden: er is waar ik zit (Omgeving Perugia) geen probleem met laden aan huis. Moet wel het stopcontact gebruiken dichts bij de meterkast. Hier hebben ze van die stopcontacten met de aardepin in het midden. Gewoon een adapter gehaald bij de supermarkt hier. Gaat tot 13amp. Ik heb zelf een DUE kaart aangevraagd maar nog niet nodig gehad. Het laden aan huis is voldoende voor de uitstapjes die we om de dag doen.

Verder goed opletten in het verkeer want ze rijden hier als gekken!

3. gelden

gelden Active Member

Stom, had dat andere draadje niet gezien. Ik ga daar eens lezen. Bedankt voor de info.

Bij deze is het draadje weer gesloten.

Share This Page