Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Kroatië

Goed idee, een apart Kroatië Topic!


  • Total voters
    69
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben inmiddels terug van een zorgeloze vakantie naar Kroatië, zoals verwacht zonder enige zorg of stress. Superchargenetwerk is fantastisch, in Dld en Oostenrijke legio lege stalls dus altijd aanprikken en een aflevering 'Friends' kijken met een bakje koffie. Echt 100% zorgeloos en ook comfortabel. Voorbij Villach in Oostenrijk ga je een wat gebied in waar minder Suc's beschikbaar zijn maar vanaf daar was het voor ons nog 260km dus we kwamen met voldoende lading op de bestemming aan. Hier waren meerdere (-defecte) publieke laders aanwezig maar ik heb op 10Amp lekker bij mijn accommodatie geladen, dat is prima te doen. Een fantastische reis en in Kroatie is een Tesla nog een bezienswaardigheid heb ik gemerkt, wel erg leuke reacties gehad. En het is een genot om lange afstanden af te leggen met deze auto, snel en stil, veel ruimte en zeer adequate veiligheidshulpmiddelen.

Ik raad het iedereen aan!
 
  • Like
Reactions: job-lek and Maarten
In september gaan we naar Kroatië.
Ik heb nu voor Oostenrijk alle vignetten + tolwegen online aangekocht. Mis ik nog iets als ik het volgende heb:
- Vignet Oostenrijk x 2 (gaan 13 dagen :rolleyes:)
- Tolweg A 10 Tauern x 2 (ook voor terugweg)
- Karawanken tunnel

Voor Slovenië is het niet mogelijk om online iets te bestellen.

Via ABRP is onze laatste oplaadsessie in Flachau Supercharger.
Weet iemand als je daar ook al een vignet voor Slovenië kan aankopen? We komen er aan rond middaguur en gaan daar iets langer laden. Zou handig zijn als we daar dan ook een vignet voor Slovenië kunnen kopen. Iemand een idee? Dan hoeven we niet meer te stoppen net aan de grens.
Vanaf Flachau verkoopt zo goed als elk station vignetten voor Slovenië. Vanaf daar zo’n 2 uur verloren aan Krawankentunnel, grens, payage, Ljubljana (werken?).
 
7bf0a31a-02c4-40c3-a8ae-4d1d21a97a36-jpeg.700832

en als je in Kroatië gaat zeilen, neem dan een adaptertje mee om de camping/boot stekkers te gebruiken om auto op te laden. Ik was de mijne vergeten, maar bootverhuurder heeft me er 1tje geleend. 😁
En het Sloveense Vignet heb ik op de grens DE/Oostenrijk gekocht tegelijk met Oost vignet.
 

Attachments

  • 7BF0A31A-02C4-40C3-A8AE-4D1D21A97A36.jpeg
    7BF0A31A-02C4-40C3-A8AE-4D1D21A97A36.jpeg
    91.5 KB · Views: 368
  • Like
Reactions: job-lek
Voor Slovenië is het niet mogelijk om online iets te bestellen.

Via ABRP is onze laatste oplaadsessie in Flachau Supercharger.
Weet iemand als je daar ook al een vignet voor Slovenië kan aankopen? We komen er aan rond middaguur en gaan daar iets langer laden. Zou handig zijn als we daar dan ook een vignet voor Slovenië kunnen kopen. Iemand een idee? Dan hoeven we niet meer te stoppen net aan de grens.
SuC in Flachau is voor bij de skilift maar de SuC’s van Irschenberg en Bernau am Chiemsee ligt langs een benzinepomp waar ze beide vignetten verkopen.
 
In Kroatië staan veel laadpalen van provider Elen, maar die vindt je niet in de apps van Plugsurfing, Shell etc. Als je de app van Elen download zie je ze op kaart en kun je het laden starten door de QR code scannen. Voorlopig is het gratis.
De palen van Hrvatski Telekom vind ik niet zo betrouwbaar. Ze staan soms in privegarages en in de bekende apps is niet betrouwbaar te zien of ze bezet zijn.
 
  • Informative
Reactions: Nowyony
Ik ga volgende zomer voor het eerst met de Tesla naar Kroatië, verleden jaren met een ICE gegaan dus heb er nog geen ervaring mee. In Nederland en de rest van ons hoekje van Europa geloof ik het wel, maar het viel mij bij ABRP, Chargemap en bij de lijst met Superchargers op dat ik echt in een uithoek zit.

We verblijven in de buurt van Poreč, helaas geen laadpaal bij de accommodatie. Nu 2x een mail gestuurd met de vraag of ik dan bij een normaal camping laadpunt mijn auto kan opladen, maar nog geen reactie op gehad (zag afgelopen jaar wel een PHEV zo opladen).

Bedankt voor de tip voor de Elen app! Wel vooral Type 2 laders. Hoor het graag als er nog meer tips zijn over het laden daar in de buurt!
 
Ik ga volgende zomer voor het eerst met de Tesla naar Kroatië, verleden jaren met een ICE gegaan dus heb er nog geen ervaring mee. In Nederland en de rest van ons hoekje van Europa geloof ik het wel, maar het viel mij bij ABRP, Chargemap en bij de lijst met Superchargers op dat ik echt in een uithoek zit.

We verblijven in de buurt van Poreč, helaas geen laadpaal bij de accommodatie. Nu 2x een mail gestuurd met de vraag of ik dan bij een normaal camping laadpunt mijn auto kan opladen, maar nog geen reactie op gehad (zag afgelopen jaar wel een PHEV zo opladen).

Bedankt voor de tip voor de Elen app! Wel vooral Type 2 laders. Hoor het graag als er nog meer tips zijn over het laden daar in de buurt!
Waar ga je precies in Poreč?
In Poreč zelf zijn er inderdaad maar slechts enkele laadpalen.
Zelf geen gebruik van gemaakt.

We zijn in september naar Funtuna gegaan met Model 3 SR+ & een aanhangwagen.
Met een gemiddeld verbruik van 230wh/km is het gelukt om van de Supercharger in Ljubjana tot aan Funtuna te geraken.
Wel kwamen we aan en bij onze camping was er een 22kw laadpaal. Istra Premium Camping Resort, misschien als je hun eens contacteert kan je daar de auto enkele uren opladen.
 
Zijn er dan nog vakantieplaatsen zonder laadmogelijkheden?
Het hoeft voor mij ook niet op de locatie zelf te zijn. maar op redelijke afstand zonder gedoe met pasjes.
Ik neem het laden mee in de keuze van mijn bestemming en moet dus niet nadien het probleem gaan oplossen.
In de 8 jaar dat ik nu met de tesla Europa doorkruis, heb ik eigenlijk nog nooit publiek moeten laden of een pasje of app nodig gehad.
op de locatie zelf is een simpel stopcontact ook dikwijls al voldoende.
 
Waar ga je precies in Poreč?
In Poreč zelf zijn er inderdaad maar slechts enkele laadpalen.
Zelf geen gebruik van gemaakt.

We zijn in september naar Funtuna gegaan met Model 3 SR+ & een aanhangwagen.
Met een gemiddeld verbruik van 230wh/km is het gelukt om van de Supercharger in Ljubjana tot aan Funtuna te geraken.
Wel kwamen we aan en bij onze camping was er een 22kw laadpaal. Istra Premium Camping Resort, misschien als je hun eens contacteert kan je daar de auto enkele uren opladen.
Top! Ga ik eens naar kijken. Wij zitten zelf op Camping Bijela Uvala. Is daar inderdaad maar een paar minuten vandaan. Leuk om te combineren als ze daar een terrasje hebben oid.
 
Ik ga volgende zomer voor het eerst met de Tesla naar Kroatië, verleden jaren met een ICE gegaan dus heb er nog geen ervaring mee. In Nederland en de rest van ons hoekje van Europa geloof ik het wel, maar het viel mij bij ABRP, Chargemap en bij de lijst met Superchargers op dat ik echt in een uithoek zit.

We verblijven in de buurt van Poreč, helaas geen laadpaal bij de accommodatie. Nu 2x een mail gestuurd met de vraag of ik dan bij een normaal camping laadpunt mijn auto kan opladen, maar nog geen reactie op gehad (zag afgelopen jaar wel een PHEV zo opladen).

Bedankt voor de tip voor de Elen app! Wel vooral Type 2 laders. Hoor het graag als er nog meer tips zijn over het laden daar in de buurt!
Helaas, dat is geen optie. Kan geen auto bij in de buurt komen.
Ik heb een verlengsnoer van 25m in de frunk liggen en tot op heden is dat meer dan voldoende geweest om aan het stopcontact te laden.
Ik zit zelf ook een weekje in de binnenlanden van Istrie en bedenk me net dat ik de eigenaresse nog moeten vragen of ik daar aan het stopcontact kan laden. Tot op heden heeft alleen een verhuurder in NL nee gezegd….
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik
Ik zit zelf ook een weekje in de binnenlanden van Istrie en bedenk me net dat ik de eigenaresse nog moeten vragen of ik daar aan het stopcontact kan laden. Tot op heden heeft alleen een verhuurder in NL nee gezegd….
Ik zou als eigenaar “neen” zeggen. Je zit op een schiereiland van 100 bij 150km, vol laadpunten (vele zelfs gratis), je hebt 4km range.
Dan zou ik geen risico nemen met mijn installatie of factuur. Tenzij ik overtuigd ben dat die ok is (omdat ik een bedrijf met krachtstroom ben bijvoorbeeld).
 
Ik ga volgende zomer voor het eerst met de Tesla naar Kroatië, verleden jaren met een ICE gegaan dus heb er nog geen ervaring mee. In Nederland en de rest van ons hoekje van Europa geloof ik het wel, maar het viel mij bij ABRP, Chargemap en bij de lijst met Superchargers op dat ik echt in een uithoek zit.

We verblijven in de buurt van Poreč, helaas geen laadpaal bij de accommodatie. Nu 2x een mail gestuurd met de vraag of ik dan bij een normaal camping laadpunt mijn auto kan opladen, maar nog geen reactie op gehad (zag afgelopen jaar wel een PHEV zo opladen).

Bedankt voor de tip voor de Elen app! Wel vooral Type 2 laders. Hoor het graag als er nog meer tips zijn over het laden daar in de buurt!
In Slovenie is op ca. 75km van Porec is een Supercharger gelegen, dus in noodgevallen kun je hier op terugvallen. Ik heb deze niet nodig gehad en zat ook in Porec maar ik kon laden bij onze accommodatie (10Amp/220V). Op de camping waren we publieke laders aanwezig maar die waren tijdens ons bezoek defect. Met een beetje overredingskracht kun mogelijk wel ergens stroom pakken voor een nachtelijke lading (bij de receptie van de camping) en verder zijn er publieke laders in de buurt en in de grotere plaatsen (Rovinj/Novigrad/Koper/Triest), dat ligt allemaal niet zo ver uit elkaar. Veel plezier met de (voorbereiding van de-)reis!
 
  • Like
Reactions: Nielsjah95