Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Waldlaubersheim. Kenden we deze al?
Ja die ken ik


Dit is voorjaarsvakantie 2018, op zondag. 9 autos in de rij maar al met al na een uurtje toch weer verder.

IMG_0235.JPG
 
In het Italiëdraadje noemde ik deze ook al een paar dagen geleden. Kwam aan als 4 van 8 maar na 10 minuten alles bezet. Kom je als 5, 6, 7 of 8 aan dan heb ook je toch wel een probleem.
Kun je toch beter even iets eerder laden, Pfalzfeldt.
 
Wellicht wordt het wat meer gespreid omdat je nu met de Model 3's en "CCS-aangepaste" Model S/X ook aan de Ionity's/Fastned/Ultra-E laders kan laden. Ik ga naar Oostenrijk in elk geval het liefst langs de Ionity's. Veelal direct langs de snelweg (Brohltal/Bruchsal) en ook nog eens sneller. En met Maingau soortgelijke prijzen. Maar er moet zeker weer wat bijkomen qua laders. De hogere snelheid van V3 zal hier ook in gaan helpen.
 
  • Like
Reactions: widodh
Wellicht wordt het wat meer gespreid omdat je nu met de Model 3's en "CCS-aangepaste" Model S/X ook aan de Ionity's/Fastned/Ultra-E laders kan laden. Ik ga naar Oostenrijk in elk geval het liefst langs de Ionity's. Veelal direct langs de snelweg (Brohltal/Bruchsal) en ook nog eens sneller. En met Maingau soortgelijke prijzen. Maar er moet zeker weer wat bijkomen qua laders. De hogere snelheid van V3 zal hier ook in gaan helpen.
Sneller dan de SuC? Ik heb nog een pre-CCS MS. Zal voor mij dan wel niet gelden.
 
Afgelopen zondag: Enschede - Regensburg, ca 700km. Nergens te druk en vaak zelfs rustig.

Drie stops bij SuC ivm kids maar het kan in één. Hele weg Vmax/150 op autopilot - alsof je niet gereden hebt!

Niet normaal hoe zuinig ook.
 
Net terug van vakantie in Duitsland met de kinderen. Op basis van abetterrouteplanner een beetje de routes uitgestippeld. Hier en daar een andere snellader dan SuC geprobeerd (EnBW, Fastned). Nergens echt druk, ging erg lekker. Had ook graag nog een keer een Ionity lader willen proberen, maar kwam niet goed uit en met de kinderen erbij geen zin om onnodig om te rijden alleen omdat ik zo graag ergens anders wil gaan laden. ;)

Hier en daar nog onverwacht een gratis oplaadpunt bij het hotel (Ahorn Berghotel Friedrichroda en Sauerland Stern Hotel (Willingen)). Al met al een relaxed eerste vakantie met de M3. :)

Geeft veel vertrouwen voor de toekomst!
 
  • Informative
Reactions: SparkyM3LR4WD