Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Ging prima,

Gisteren rond 1300 vertrokken en in ellwangen overnacht. Beetje file zat plekken. In Düsseldorf waren ze bij een nieuwe / tijdelijke locatie rond 1500 nog de houten tafeltjes voor de broodjeszaak in elkaar aan het zetten. :). Hier puur geladen vanwege plassen. Vervolgens voorbij Frankfurt bij een lege ionity geladen(met maingau pas)

Vanochtend om 0800 vertrokken en via Bregenz naar Serfaus gereden. Fernpass was een halfuur langer. Geladen bij Bregenz , zat plekken, zon 50% bezet en prima lounge met pincode. Half 2 aangekomen in serfaus. Files maar niet extreem.

Ik had bewust Ulm supercharger vermeden, ik had verwacht dat die wel druk zou zijn. Echter meerdere keren gecheckt tussen 0900 en 1300 en elke keer meer dan 50% vrij.

Het plassen duurde met 2 dochters en vrouw langer dan het laden :)))
 
Wij gingen voor het vijfde jaar op rij naar Flachau Oostenrijk met onze model s. Alle vorige jaren was dat tijdens krokusvakantie maar dit jaar gingen we in de kalme periode. De toegenomen drukte valt op zelfs buiten seizoen. Mocht je tijdens krokus gaan dan is zeker Wiesbaden en Wertheim te vermijden want daar stond het buiten seizoen al vol (heenreis 25 jan en terug 1 feb). Ook nog in panne gevallen voorbij Munchen en motor is vervangen terwijl wij op de pistes zaten. Volledig in garantie met meer dan 200 000 op de teller en bijna 5 jaar oud.
 
Vandaag van Enschede naar Obertauern. Geen enkel probleem. Om 5 uur vertrokken en nergens hoeven wachten. Slechts 1x een shared stall en dus slechts 60kW. Geen probleem, want bij Hilpoltstein (daar was het drukker) zit Chocolat en daar kun je geweldig taart eten. Voor de leuk nog even onderaan de piste bij Flachau geladen. Anders kwam ik met 8% aan. Al met al wel wat langer onderweg dan met de ICE. Wel heerlijk op AP in de file. Dat maakt het veel draaglijker.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Vanmiddag om 1200 uur vertrokken naar fussen , bezetting overal minder dan 50%.
Malsfeld, motten en ellwangen
 

Attachments

  • B21B1692-5731-4A96-8605-200D9E23A9B6.jpeg
    B21B1692-5731-4A96-8605-200D9E23A9B6.jpeg
    591 KB · Views: 59
  • Informative
Reactions: ramonneke
Is een tijdelijke Suc
Ja, we gaan denk ik sowieso een y2k effect krijgen. Door alle waarschuwingen vooraf nemen mensen maatregelen:

- Mensen gaan toch maar met hun ice of met het vliegtuig
- Mensen passen hun reisschema aan
- Tesla plaats extra tijdelijke stalls
- Tesla wijst mensen op alternatieve snelladers

En als die maatregelen dan vruchten af werpen iedereen roepen dat al die bangmakerij vooraf nergens voor nodig was omdat het tenslotte goed is gegaan :D