Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Pas maar op, ze rijden met anonieme flitswagens mee tussen het verkeer zonder je staande te houden of flits te gebruiken

Zal allemaal wel...

Ik vermelde m'n aangehouden snelheid van 134

"In Frankrijk wordt er bekeurd bij een snelheidsoverschrijding vanaf 1 km/u. Dit is echter na correctie. De correctie is 5 km/u bij een maximum snelheid tot 100 km/u en 5% van de gemeten snelheid bij een maximum snelheid boven 100 km/u."

Bron: Boete Frankrijk - ANWB

Ik dacht dat het 5km was vandaar de 134 maar kennelijk kun je dus met die rekensom 136 rijden in Frankrijk :)
 
Zal allemaal wel...

Ik vermelde m'n aangehouden snelheid van 134

"In Frankrijk wordt er bekeurd bij een snelheidsoverschrijding vanaf 1 km/u. Dit is echter na correctie. De correctie is 5 km/u bij een maximum snelheid tot 100 km/u en 5% van de gemeten snelheid bij een maximum snelheid boven 100 km/u."

Bron: Boete Frankrijk - ANWB

Ik dacht dat het 5km was vandaar de 134 maar kennelijk kun je dus met die rekensom 136 rijden in Frankrijk :)
Het was eigenlijk gericht aan mensen die nog ietsjes sneller hebben gereden en geen flits hebben gezien tijdens hun traject 😅
 
  • Like
Reactions: ramonneke
In Duitsland werken ze (ook) nog met flitsers... weet ik uit ervaring bij Phantasialand jongslede. Gelukkig niet een hele persoonlijke ervaring 😎. Tegemoet komend verkeer is geflitst en een korte periode dacht ik in een krachtterm en besefte daarna dat ik gezegend ben met AP.
Vergeet niet dat ze in Duitsland hele mooie foto's van voren maken. :rolleyes: Maar ik heb ondanks EAP toch een flits gezien in Frankrijk. De X en ik dachten toch echt nog 110 te mogen maar iets na de flits stond een bord 90 met Rappel eronder.
 
In Hilden gaat het aantal Superchargers van 20 naar 40, en later deze maand gaat het aantal Fastned laders van 8 naar 12.👍

FCIHVyVXEAI4mik
 
Gisteren teruggereden vanuit Italië. Tot aan de Gotthard niet veel loos. Daarboven erg druk aan de SuC's maar kon uiteindelijk de juiste keuzes maken door drukke SuC's links te laten liggen. Uiteindelijk geen beperkingen gehad. Maar had wel medelijden met de S en X'en die stonden te laden.
 
Ik had gepland om 8/1 naar de Franse wintersport te rijden en Ionity Langres als alternatief of het mistroostige Val de Meuse te nemen.
Last minute besloten om minstens een week uit te stellen ivm het slechte weer in de Alpen. Stel je voor dat je daar met je Tesla aankomt en rechtsomkeer moet maken naar de SuC.
 
Binnenkort aan de SuC in Val-de-Meuse?
Nou, ik denk dat wel meevalt. Ik stond vorige week bij Val de Meuse (toen het volk dat nu terugrijdt, op de heenweg was): gezellig druk, maar niemand hoefde te wachten. Ik kon zelfs verplaatsen om aan pairing te ontkomen.

Wel te doen met deze EV genoten, en het gaat zeker niet helpen om hen blijvend met die EV’s naar wintersport te laten rijden.

Overigens om alles in het juiste perspectief te plaatsen: vorige week stonden er overal wachtrijen voor de pomp (vaak al vanaf afrit).
 
  • Like
Reactions: job-lek
Nou, ik denk dat wel meevalt. Ik stond vorige week bij Val de Meuse (toen het volk dat nu terugrijdt, op de heenweg was): gezellig druk, maar niemand hoefde te wachten. Ik kon zelfs verplaatsen om aan pairing te ontkomen.

Wel te doen met deze EV genoten, en het gaat zeker niet helpen om hen blijvend met die EV’s naar wintersport te laten rijden.

Overigens om alles in het juiste perspectief te plaatsen: vorige week stonden er overal wachtrijen voor de pomp (vaak al vanaf afrit).
Gisterenmiddag vertrokken uur de Franse Alpen. Maar was overal druk bij de SuC. Door dat niet veel V3 is moet je bij de V2 vaak je Stall delen. Bij Macon had ik het geluk dat er net twee weg reden en toch redelijk snel kon laden. Daarna V3 Dijon wat langer geladen. Overnachting gedaan bij SuC Nancy. Bij aankomst stond hier 3 wachtende.

Edit: Sorry zie net pas dat het over DE gaat
 
Gisteren terug gereden uit de Dolomieten naar NL. Het lukte mij niet meer om zoals voor V11 eenvoudig een SuC over te slaan binnen de geplande route. Dat lukte alleen door de geplande route te annuleren, dan via Navigeren > Opladen een andere SuC te kiezen. Hoe doen jullie dat in V11 van de scherm software?
 
Gisterenmiddag vertrokken uur de Franse Alpen.

Idem, vanuit Les Orres naar Brabant via Lyon (Aire de Saint-Priest), Beane, Dijon-Sud, Val-de-Meuse, Arlon, Waveren. Nergens hoeven wachten maar wat was het een toestand bij Val-de-Meuse....Alle stalls waren continu bezet waardoor het laden dus vrij langzaam ging.

Vanuit Les Orres naar Lyon is best een stuk waardoor je redelijk leeg aankomt. Altijd spannend in Lyon of er een plek leeg is op een zwarte zaterdag als gisteren (in de zomer altijd spannend of de plekken niet bezet zijn door ICE-ing).

Wat mij opviel is dat de Tesla meerdere malen de route veranderde tijdens het rijden, inclusief SuC locaties. Eerst begreep ik niet goed waarom dit gebeurde, later werd duidelijk dat er wachtrijen waren bij sommige SUCs waardoor hij de route omgooide om ergens sneller te kunnen laden. Geniaal, maar zolang je niet bij iedere SuC kunt eten/drinken bleven we soms toch onze route vasthouden omdat we gepland hadden tegelijkertijd te eten en te laden.

Ah, en nog een zero-hero aangetroffen die de strijd verloren had ;) Hij werd bij een stall gelost bij Val-de-Meuse en werd er direct aangehangen.
 

Attachments

  • IMG_9083.jpeg
    IMG_9083.jpeg
    618.5 KB · Views: 54
Gisteren terug gereden uit de Dolomieten naar NL. Het lukte mij niet meer om zoals voor V11 eenvoudig een SuC over te slaan binnen de geplande route. Dat lukte alleen door de geplande route te annuleren, dan via Navigeren > Opladen een andere SuC te kiezen. Hoe doen jullie dat in V11 van de scherm software?
Ik heb dezelfde ervaring als jij en ook nog geen andere oplossing dan annuleren en handmatig naar de andere SuC navigeren.
 
Gisteren terug gereden uit de Dolomieten naar NL. Het lukte mij niet meer om zoals voor V11 eenvoudig een SuC over te slaan binnen de geplande route. Dat lukte alleen door de geplande route te annuleren, dan via Navigeren > Opladen een andere SuC te kiezen. Hoe doen jullie dat in V11 van de scherm software?
Annuleren hoeft niet. Je kunt met huidige route ook op vakje navigeren drukken en dan op opladen. En dan je keuze maken.