Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist een mail van Tesla:

snippet:
..... Door eventuele drukte bij Superchargers kan het mogelijk zijn dat u liever gebruik wilt maken van een niet-Tesla laadpunt. Deze laadpunten vindt u gemakkelijk in uw navigatie onder het Charging-symbool, samengevoegd met Tesla Destination Charging locaties.......
Ben benieuwd. Nog geen automatisch accu voorverwarmen denk ik voor 3rd party snelladers, of wordt dat wel genoemd?
 
Toch wel een geweldige service dat er (wie allemaal?) gewaarschuwd wordt voor wachttijden. Alsof ze dit niet hadden hadden kunnen voorzien.
De reden voor het sarcasme ontgaat mij even; de mail gaat over de uitbreiding van de navi, en ik zal niet de enige zijn die daarop zat te wachten.
@wooter, wat vind jij daarvan?
en ik denk niet dat ik de enige ben die dit kinderachtige gedoe hier aardig zat is. We gaan het zien volgende week.
 
De reden voor het sarcasme ontgaat mij even; de mail gaat over de uitbreiding van de navi, en ik zal niet de enige zijn die daarop zat te wachten.

en ik denk niet dat ik de enige ben die dit kinderachtige gedoe hier aardig zat is. We gaan het zien volgende week.

Maar even aangepast. Teveel eer tekst te spenderen aan zo'n loser.
 
Last edited:
Deze thread feitelijk gaat over deze 'zwarte wintersport zaterdag'. Veel mensen reageren met "SuC's waren leeg" maar deze reacties zijn niet van toepassing op deze thread want deze trips hebben niet plaatsgevonden op deze specifieke dag.

Vorig jaar was het namelijk al een feit bij diverse SuC's tijdens de zaterdag van de voorjaarsvakantie MIDDEN.

Noem het kinderachtig maar Wooter reageerde voorheen dat dit allemaal niet zo'n probleem is terwijl hij zelf niet deze bewuste voorjaarsvakantie heeft ervaren. Dat was niet handig....

Ik mag juist de roze bril van Wooter en heeft ook een hoog entertainment gehalte en lees daarom graag zijn posts.

Het is bijzonder dat de media en zelfs ook Tesla nu dit probleem onderkennen en publiceren. Iets waar ik zelf voor gewaarschuwd heb door mijn ervaring vorig jaar.

Na de 22ste weten we het :)
 
  • Like
Reactions: bugboy
Deze thread feitelijk gaat over deze 'zwarte wintersport zaterdag'. Veel mensen reageren met "SuC's waren leeg" maar deze reacties zijn niet van toepassing op deze thread want deze trips hebben niet plaatsgevonden op deze specifieke dag.

Vorig jaar was het namelijk al een feit bij diverse SuC's tijdens de zaterdag van de voorjaarsvakantie MIDDEN.

Noem het kinderachtig maar Wooter reageerde voorheen dat dit allemaal niet zo'n probleem is terwijl hij zelf niet deze bewuste voorjaarsvakantie heeft ervaren. Dat was niet handig....

Ik mag juist de roze bril van Wooter en heeft ook een hoog entertainment gehalte en lees daarom graag zijn posts.

Het is bijzonder dat de media en zelfs ook Tesla nu dit probleem onderkennen en publiceren. Iets waar ik zelf voor gewaarschuwd heb door mijn ervaring vorig jaar.

Na de 22ste weten we het :)
Klopt. Jammer dat er van die agressieve leden zijn. Waar is de stijl van vroeger gebleven?
 
  • Love
Reactions: shthpnz and Larss
Wat ik niet zo goed snap: als je weet dat het ergens erg druk gaat/ kan worden, ga je dan toch op pad en achter aan aansluiten of kies je eieren voor je geld?

Het is net als met de zwarte zaterdagen in de zomervakantie, dan ga je toch ook niet ook pad? Wij niet tenminste. Je gaat toch niet de drukte, files, wachtrijen, etc. opzoeken?
 
Het is net als met de zwarte zaterdagen in de zomervakantie, dan ga je toch ook niet ook pad? Wij niet tenminste. Je gaat toch niet de drukte, files, wachtrijen, etc. opzoeken?
Als je kinderen hebt, dan ben je eigenlijk wel gedwongen om met de krokusvakantie naar Oostenrijk te gaan als je wilt skiën. Ik ga dit jaar voor het eerst in deze periode en als het anders had gekund, dan had ik dat zeker gedaan. Wij staan dus zaterdag ook lekker in de rij bij de SuC vrees ik. Ik heb gelukkig de CCS aanpassing laten doen, dus zou kunnen uitwijken naar een Ionity...
 
Afgelopen weekend met het vliegtuig op en neer. Wat een luxe

Als je er van houdt om:
- een paar uur met je benen opgevouwen te zitten
- de stoel en het achterhoofd van je voorpassagier in je kruis te krigen
- de elleboog van je veel te dikke buurman of buurvrouw in je ribbenkast te krijgen
- te hopen dat het vliegtuig op schema vliegt
- te hopen dat je bagage ook heelhuids en volledig aan komt
- ruim 2 uur van te voren rond te hangen op een vliegveld waar je f*ck te beleven valt
- een paar euro te betalen voor een glas water
- mee te genieten van zingende, huilende, jengelende baby's en kinderen

Dan is vliegen idd een onvergetelijke ervaring. Luxe zou ik het persoonlijk niet noemen.
 
Als je kinderen hebt, dan ben je eigenlijk wel gedwongen om met de krokusvakantie naar Oostenrijk te gaan als je wilt skiën. Ik ga dit jaar voor het eerst in deze periode en als het anders had gekund, dan had ik dat zeker gedaan. Wij staan dus zaterdag ook lekker in de rij bij de SuC vrees ik. Ik heb gelukkig de CCS aanpassing laten doen, dus zou kunnen uitwijken naar een Ionity...

Snap ik, de scholen moeten echt naar een flexibele vakantieregeling toe, want een gezamenelijke en verplichte schoolvakantie is niet vol te houden.
 
Als je er van houdt om:
- een paar uur met je benen opgevouwen te zitten
- de stoel en het achterhoofd van je voorpassagier in je kruis te krigen
- de elleboog van je veel te dikke buurman of buurvrouw in je ribbenkast te krijgen
- te hopen dat het vliegtuig op schema vliegt
- te hopen dat je bagage ook heelhuids en volledig aan komt
- ruim 2 uur van te voren rond te hangen op een vliegveld waar je f*ck te beleven valt
- een paar euro te betalen voor een glas water
- mee te genieten van zingende, huilende, jengelende baby's en kinderen

Dan is vliegen idd een onvergetelijke ervaring. Luxe zou ik het persoonlijk niet noemen.
17 uur met de Tesla of 5 uur met het vliegtuig, in beide gevallen van deur tot deur. Dat noem ik luxe. En de rest is allemaal relatief. Ik hoef in elk geval niet te hopen dat alle stalls bezet zijn en dat minstens 5 keer heen en 5 keer terug. En geloof het of niet, de meeste vliegtuigen komen keurig op schema aan. Je zult vast nog ooit gevlogen hebben.

Blijkbaar vind je dat iedereen die met een vliegtuig gaat erg dom is. Waarschijnlijk vind je je eigen familie dan ook dom. Het kan verkeren.
 
Last edited:
Noem het kinderachtig maar Wooter reageerde voorheen dat dit allemaal niet zo'n probleem is terwijl hij zelf niet deze bewuste voorjaarsvakantie heeft ervaren. Dat was niet handig....
Ik ben er nog altijd vrij gerust in dat het allemaal zal meevallen, al zullen criticasters wel erop wijzen dat er genoeg schrik wordt aangejaagd door de media en Tesla ;)
 
17 uur met de Tesla of 5 uur met het vliegtuig, in beide gevallen van deur tot deur.

Dat moet wel een wintersport zijn naar de Pyreneen zijn of zo...... 17 uur met een Tesla.
Ik rij met een SR+ (50 kWh) in 10 uur naar Ischgl (december 2019) en ga in maart naar Vals (Sud Tirol Italie) ruim 11 uur rijden.
Rij je dan nog 6 uur door, dan zit je in de Apenijnen ter hoogte van Firenze.
 
17 uur met de Tesla
Je gaat skiën aan de costas?

476 posts over 2 dagen per jaar waarop een hoop koppigaards geen halve dag vroeger of later willen vertrekken. Of liever uren aanschuiven dan een overnachting onderweg te boeken. Zelfs met schoolgaande jeugd kan je, als je om 17:00 vertrekt nog minstens tot een stuk over halfweg rijden. Slapen doe je die nacht toch niet goed. Waar een wil is...
ik heb liever dat Tesla NIET in deze twee dagen investeert, maar het geld in een betere service stopt. Die investering is immers 363 dagen per jaar nutteloos.
 
  • Like
Reactions: Paco
Dat moet wel een wintersport zijn naar de Pyreneen zijn of zo...... 17 uur met een Tesla.
Ik rij met een SR+ (50 kWh) in 10 uur naar Ischgl (december 2019) en ga in maart naar Vals (Sud Tirol Italie) ruim 11 uur rijden.
Rij je dan nog 6 uur door, dan zit je in de Apenijnen ter hoogte van Firenze.
Toscane ja. Niet wintersport maar wel altijd rond kerst en carnaval, alleen dit jaar niet. En dwars door Duitsland. Ben dus helaas belanghebbende.
En dat met een MS75 uit 2018.