Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Ook weer een vreemde... Vlakbij is Schweitenkirchen, en ten noorden heb je Hilpoltstein
Die mensen staan echt niet voor hun lol te wachten. Overigens vind ik niet dat Tesla zich op deze extremen moet concentreren. Het is ook niet zo dat de Fernpass een rijbaanverdubbeling gaat krijgen omdat er een paar dagen per jaar een file ontstaat.
 
Vandaag in Bruchsal geladen, vier wachtende voor ons en 10 minuutjes wachten. Er waren wat stalls stuk. Max vermogen was ca 66 KW. Gisteren rond middernacht geladen in Oberhausen.. hoop vrije stalls en max vermogen. Nu in München aan een destination charger in het hotel, prima te doen dus. Morgen door naar Tauplitz. Niet optimaal, maar prima.
Gr.
Pieter
 
Mijn zoon wilde de drukte bij de Superchargers met hun X75 op hun reis naar Filzmoos vermijden. 1.300 euro betaald aan de NS en gezellig met de trein. Gistermiddag om 17.00 uur in Leiden in de trein gestapt. Vanmiddag om 14.30 uur arriveerden zijn op hun bestemming. Vertraging, vertraging en nog eens vertraging.
Op het eindstation wachten op de shuttle naar het hotel. Die bleek al uren eerder te zijn vertrokken en keerde niet meer terug.
De bagage die 9 dagen eerder naar hun vakantieadres is gezonden, is onderweg zoek geraakt en niet meer te traceren. Alle kleding, ski's enz. vanmiddag nieuw moeten kopen en deels huren.
Zij zijn 21,5 uur onderweg geweest. Als ik de vertraging overzie bij de Superchargers, ik schat in dat niemand veel langer dan een half uur gewacht heeft, dan weet ik al hoe mijn zoon volgend jaar naar de wintersport gaat.
Met hun Tesla.
 
  • Like
Reactions: balblas and Bas.
Met de ice onderweg met 4 volwassenen (nog geen dakkoffer voor de M3P) Bewust achter de drukte aan gereden. Bij Luxemburg getankt(was een rij) en iets gegeten. Toch ook een stopje van een klein uur..
Ik moet zeggen dat wat ik hier lees(incluis de twitterfun) ik wel hoopvol ben voor een volgende keer met de Tesla! Het liefst bij een hele dure snellader zodat daar geen rij ontstaat. Diegenen met gratis laden bij de SuC mijden andere laadstations waarschijnlijk sterker dan een bezoek aan de stad Wuhan.
 
Veel Tesla-rijders die alleen transit door de BRD rijden willen alleen aan de SuC laden en niet gaan zitten klooien met andere passen. Zoals ik. En dan zijn er ook nog die gratis kunnen laden.

Ik kan ook gratis laden. Ik ga toch pottedimme niet een uur wachten om een tientje te besparen?

Jezelf beperken tot alleen SuC is gewoon niet zo verstandig. Maar dat zal dan nu voor de newbies even een les zijn.
 
Ik kan ook gratis laden. Ik ga toch pottedimme niet een uur wachten om een tientje te besparen?

Jezelf beperken tot alleen SuC is gewoon niet zo verstandig. Maar dat zal dan nu voor de newbies even een les zijn.
Mee eens. Maar wel jammer dat de gratis mogelijkheid die je levenslang hebt omdat je nog de hoofdprijs betaald hebt voor je auto dan ALS het een keer nodig is geen of slechte migelijkheden biedt.
 
Wij zijn om 17:00 uur in Sankt Johann in Tirol aangekomen. 3 keer geladen onderweg.
6:00 uur Waldlaubersheim bij aankomst helemaal leeg. Bij vertrek 3 van de 10 bezet
9:00 uur leonsberg. 10 van 20 in gebruik.
15:20 Weyarn ( net ten zuiden van München). Bij aankomst 4 van de 18 vrij (hele dag vol). laden ging wel langzamer.

Wel veel files gehad onderweg maar daar staan ook benzine/diesel auto's in...

O ja een traditioneel tankstation ten zuiden van München...
IMG-20200222-WA0013.jpeg
 
  • Like
Reactions: BjörnTM
O ja een traditioneel tankstation ten zuiden van München...
View attachment 513961
Tja, dat lijkt me toch in eerste instantie een gebrek aan organisatie. Ik leg met mijn ICE > 1100 km bij een snelheid van 120 km/h.

De file aan de snelladers viel dus mee. Maar toch denk ik dat het op termijn snelladen voor steeds meer elektrische wagens op zo'n drukke momenten echt wel een challenge zal worden (qua vermogen).
 
Diesel of benzine tanken in zuid Duitsland is stom, Oostenrijk is goedkoper. Dus iets eerder bij een rustige tankstation tanken en dan met weinig in Oostenrijk aankomen is beter. Scheelt niet zo veel geld maar wel tijd. :) Vaak in die hoek gewerkt, dus weet hoe het werkt.
 
Er zijn genoeg chargers van ionity waarbij je dat niet hebt. En ik heb genoeg berichten gezien van superchargers die niet vol stonden.

3 uur laden is sowieso overdreven. Ik heb buiten laden op bestemming en laden wat niet nodig was, maar we stopten toch 1 uur en 10 minuten geladen. Hoe gaat dat nou ineens 3 uur worden?

Ik vind het vooral heel erg meevallen. Ja, je zal wel eens een keer niet snel genoeg kunnen laden. Even een alternatief zoeken en doorrijden. Dat is gewoon de beste oplossing.
Als je in DE een beetje door kan rijden is je verbruik 300wh/km. Op een kleine 1000km verbruik je dan 280kWh. Daarvan heb je 100kWh bij aanvang. Beschik je op locatie niet over een laad mogelijkheid wil je wel met wat power aankomen op je bestemming. Dus 150kWh moet je laden. Met 60kw ben je dus 2,5 uur bezig. Nog wat omrijden en in de rij staan. Dan zit je toch niet ver van die 3 uur af. Ik doe het graag in 1,5 uur. Dat is de tijd die je maximaal voor rust en consumptie nodig hebt en waarbij je relaxed kunt reizen.
 
Wij zijn om 17:00 uur in Sankt Johann in Tirol aangekomen. 3 keer geladen onderweg.
6:00 uur Waldlaubersheim bij aankomst helemaal leeg. Bij vertrek 3 van de 10 bezet
9:00 uur leonsberg. 10 van 20 in gebruik.
15:20 Weyarn ( net ten zuiden van München). Bij aankomst 4 van de 18 vrij (hele dag vol). laden ging wel langzamer.

Wel veel files gehad onderweg maar daar staan ook benzine/diesel auto's in...

O ja een traditioneel tankstation ten zuiden van München...
View attachment 513961

Ik denk dat het bij bijvoorbeeld bij ice station leonberg veel rustiger is. Met een tesla laad je ook niet aan de snelweg. Dus daarmee moet je ook niet vergelijken.