Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou eerst alleen met mijn zoon en jongste dochter een paar dagen gaan boarden. Mijn echtgenote vond ook nog wat tijd om mee te gaan. In de M3 past het allemaal goed met 3 personen, maar met 4 heb ik een dakkoffer nodig. Ik heb nog geen dakdragers voor de M3 en weet ook niet of ik die wel wil(heb nu al een gebarsten achterruit) Mijn zoon rijdt wedstrijden en wij hebben in totaal 6 boardjes en 1 paar skies bij ons. Ik heb een hele leuke echtgenote anders had ik natuurlijk gezegd dat ik maar max 3 personen kon meenemen;)
Overigens hoef ik mijn gezin niet het voordeel van de tesla te laten zien: zij rijden veel liever met de tesla(mijn zoon en dochter vinden een ice al helemaal niets)
Ik rij ook veel liever elektrisch.

Aha, duidelijk! Wij huren ter plekke, dus 2 volwassenen, 2 kinderen, genoeg (ski)kleding en beddengoed paste makkelijk in onze M3.

Ik speel nu met gedachte om met goede condities nog een paar daagjes met pasen te gaan.
 
En wat was de reden voor het gebruik van een ICE? Als ik met maten op pad ga, schuif ik de Tesla naar voor: minder vervuiling, rijdt relaxer en is direct een eye opener voor de andere passagiers.............

na 4x met de tesla zijn we dit jaar met een ice gegaan. Met name de kortere reistijd en “stoppen waar en wanneer het ons uitkomt” was een reden voor mijn vriendin. Om 6u smorgens is het bij sommige sucs niet echt prettig. Onze zoon van 1 ging mee, en die kan je niet echt verschonen in erfstad, etc (liever bij een sanifair en daar is volgens mijn vriendin ook betere koffie)

telkens als we een suc voorbij reden zei mijn vriendin “en, zou je hier nu weer de afslag willen pakken voor een laadstop net als de vorige keer”
 
na 4x met de tesla zijn we dit jaar met een ice gegaan. Met name de kortere reistijd en “stoppen waar en wanneer het ons uitkomt” was een reden voor mijn vriendin. Om 6u smorgens is het bij sommige sucs niet echt prettig. Onze zoon van 1 ging mee, en die kan je niet echt verschonen in erfstad, etc (liever bij een sanifair en daar is volgens mijn vriendin ook betere koffie)

telkens als we een suc voorbij reden zei mijn vriendin “en, zou je hier nu weer de afslag willen pakken voor een laadstop net als de vorige keer”

je kan toch altijd overal stoppen als je dat wilt? Of je nu met een EV of met zo’n verouderd type auto gaat...
En wat is er mis met “6 uur s ochtends bij een SuC”...
Andere vriendin nemen, ik zou het wel weten -;) ( zo te zien al te laat trouwens..)
 
  • Funny
Reactions: Bas.
Vind met name AP het verschil maken - daardoor is het rijden zelf toch een stuk minder vermoeiend. Een goede ICE met AP zou dan - althans voor wat dat betreft - inderdaad een prima alternatief kunnen zijn.

Ik zal het beleven, Ik vond mijn Disco 3 eigenlijk heel relaxed rijden. Ik kwam eigenlijk nooit vermoeid aan. Ik rij meestal alleen en dan kan ik gewoon doen wat ik wil. Op vakantie met vrouw (en kinderen toen ze nog meegingen) rijdt minder relaxed.:)
De route naar Krakow met nat weg dek en windkracht 7 tegen kan wel lastig worden volgens abeterrouteplanner.o_O
 
En wat is er mis met “6 uur s ochtends bij een SuC”...
Andere vriendin nemen, ik zou het wel weten -;) ( zo te zien al te laat trouwens..)

Als je voor je auto kiest, heb ik geen hoge verwachtingen van jouw partner ;)

qua suc, ik ben met de ice overal snel voorbij geredenen. Erfstadt,wald’heim, leonberg (scheelde al 15 omrijden), ulm, bregenz, aichstetten, etc. Ik zou er niet dood gevonden willen worden.
 
  • Disagree
Reactions: Edi99
Ach, andere mensen willen niet in de buurt van fossiele brandstoffen gevonden worden, en liggen wakker van wat we onze kinderen achterlaten. Dan is dat ommetje naar een SuC maar een kleine moeite, zeker als je het op autopilot kan doen.

Dat dus.

Natuurlijk is de reis sneller met een ICE. Zoals het ook gemakkelijker is om al je afval in dezelfde bak te gooien. De vraag is wat je er voor over hebt om wat minder rotzooi achter te laten voor de volgende generatie. Ik vind een poosje wachten bij een snellader geen groot offer.
 
Ach, andere mensen willen niet in de buurt van fossiele brandstoffen gevonden worden, en liggen wakker van wat we onze kinderen achterlaten. Dan is dat ommetje naar een SuC maar een kleine moeite, zeker als je het op autopilot kan doen.
Psies. De tijd dat je simpelweg de keuze tussen ICE of EV niet meer hebt kan mij niet snel genoeg komen. Maakt het voor iedereen (en z'n vriendin) een stuk makkelijker :p
 
Dat dus.

Natuurlijk is de reis sneller met een ICE. Zoals het ook gemakkelijker is om al je afval in dezelfde bak te gooien. De vraag is wat je er voor over hebt om wat minder rotzooi achter te laten voor de volgende generatie. Ik vind een poosje wachten bij een snellader geen groot offer.

Wat een hypocrisie. Er worden hele almen gekapt om mensen te laten skiën, liften gebouwd, pisten bullies met 400pk scheuren over de piste om het mogelijk te maken, heli’s vliegen op en af, sneeuwkanonnen staan te blazen.

En dan gaan we het over de rit ernaar toe over het milieu hebben en met het vingertje wijzen.
 
Wat een hypocrisie. Er worden hele almen gekapt om mensen te laten skiën, liften gebouwd, pisten bullies met 400pk scheuren over de piste om het mogelijk te maken, heli’s vliegen op en af, sneeuwkanonnen staan te blazen.

En dan gaan we het over de rit ernaar toe over het milieu hebben en met het vingertje wijzen.

Met dat vingertje valt het, volgens mij, wel mee. Hooguit lichte teleurstelling bij een aantal forumleden dat een EV thuisblijft ten faveure van een ICE.

En waarom zijn men daar geen mening over mogen vormen, omdat je gaat skiën/vervuilen? Als dat het geval is, dan heeft niemand recht van spreken, wordt het erg stil over dit onderwerp en gebeurd er uiteindelijk helemaal niets. En dat zou dramatisch zijn.

Als iedereen een steentje bijdraagt en zich meer bewust is van de effecten van zijn gedrag, dan zijn we al aardig op weg.
 
Wat een hypocrisie. Er worden hele almen gekapt om mensen te laten skiën, liften gebouwd, pisten bullies met 400pk scheuren over de piste om het mogelijk te maken, heli’s vliegen op en af, sneeuwkanonnen staan te blazen.

En dan gaan we het over de rit ernaar toe over het milieu hebben en met het vingertje wijzen.
Ik heb dit keer dan ook bewust het aantal heli-drops beperkt. Je moet toch iets doen denk ik dan. Iedereen draagt dan zo iets bij. We hebben dit keer 2 dagen de lift genomen. Was wel wat ordinair, maar ook weer eens goed te zien wat een massa-tourisme wintersport is eigenlijk.
 
Met dat vingertje valt het, volgens mij, wel mee. Hooguit lichte teleurstelling bij een aantal forumleden dat een EV thuisblijft ten faveure van een ICE.

En waarom zijn men daar geen mening over mogen vormen, omdat je gaat skiën/vervuilen? Als dat het geval is, dan heeft niemand recht van spreken, wordt het erg stil over dit onderwerp en gebeurd er uiteindelijk helemaal niets. En dat zou dramatisch zijn.

Als iedereen een steentje bijdraagt en zich meer bewust is van de effecten van zijn gedrag, dan zijn we al aardig op weg.

Lijkt me ook prima, maar over het milieu beginnen over een autoritje, om vervolgens lekker te gaan skiën waar eerst een mooi bos stond ( dan boeit het milieu me niet meer, want zo ben ik) is wel apart.
 
na 4x met de tesla zijn we dit jaar met een ice gegaan. Met name de kortere reistijd en “stoppen waar en wanneer het ons uitkomt” was een reden voor mijn vriendin. Om 6u smorgens is het bij sommige sucs niet echt prettig. Onze zoon van 1 ging mee, en die kan je niet echt verschonen in erfstad, etc (liever bij een sanifair en daar is volgens mijn vriendin ook betere koffie)

telkens als we een suc voorbij reden zei mijn vriendin “en, zou je hier nu weer de afslag willen pakken voor een laadstop net als de vorige keer”

Als je met jonge kinderen reist ben je langer en vaker aan het stoppen dan nodig om bij te laden.

En een vriendin die zich zo gedraagt... Ik zou sowieso gewoon de Tesla hebben genomen, maar als je haar dan ook nog haar zin geeft en ze gaat dan zo beginnen, dan zou ik toch even mijzelf af gaan vragen wat er mis is gegaan.
 
  • Like
Reactions: Edi99
Dat dus.

Natuurlijk is de reis sneller met een ICE..

Met jonge kinderen is mijn ervaring dat het juist geen extra tijd kost. Ook mijn rit afgelopen zaterdag: alle stops waren meteen plaspauzes of omdat we toch moesten eten. En die was zelfs zonder klein kind.

Dat een ICE sneller is, is zeer afhankelijk van je keuze. Als je met een RS6 midden in de nacht over de autobahn vliegt, dan wel. Maar met normaal gedrag, scheelt het niet of nauwelijks.
 
Lijkt me ook prima, maar over het milieu beginnen over een autoritje, om vervolgens lekker te gaan skiën waar eerst een mooi bos stond ( dan boeit het milieu me niet meer, want zo ben ik) is wel apart.

Je hebt me aan het denken gezet. Ik pak de volgende keer misschien toch maar weer de W123 300 TD turbodiesel die ik nog in de schuur heb staan. Hypocriet zou ik natuurlijk niet willen zijn.
 

Attachments

  • 1A0EEC2E-37DF-4805-989F-78470BE34CA4.jpeg
    1A0EEC2E-37DF-4805-989F-78470BE34CA4.jpeg
    340.2 KB · Views: 54
Maar met normaal gedrag, scheelt het niet of nauwelijks.
Dat is niet waar. Hoe langer het traject hoe langer de reistijd met EV. Alleen die reizigers die sowieso elke 2 uur een half uur pauzeren verliezen geen extra tijd met een elektrische auto. Maar ik denk dat 95% van de reizigers zo snel mogelijk van A naar B wil reizen.

Voor de rest wordt er op dit forum - niet persoonlijk bedoeld - wel heel erg vaak met het vingertje gewezen. Typisch Nederlands klaarblijkelijk want bijna al onze Belgische vrinden zijn afgehaakt en eerlijk gezegd ben ik er ook wel klaar mee eigenlijk.
 
Dat is niet waar. Hoe langer het traject hoe langer de reistijd met EV. Alleen die reizigers die sowieso elke 2 uur een half uur pauzeren verliezen geen extra tijd met een elektrische auto. Maar ik denk dat 95% van de reizigers zo snel mogelijk van A naar B wil reizen.

Ik denk dat je in veel gevallen gelijk hebt. Alleen geldt dat niet voor mij/ons. Mijn vrouw leest graag in de auto, en laat mij derhalve bijna alles rijden (wat ik niet erg vind). Iedere 2/2.5 uur een pauze is dan wel lekker. De kinderen zijn erg beweeglijk, en beginnen na 2 uur te vragen naar een momentje buiten de auto. Al met al past het laden perfect is ons reisgedrag. Een uurtje eerder op pad omdat de reis een uur of wat langer duurt is dan ook heen opgave voor ons.

Overigens is de discussie vermakelijk, maar niet zo boeiend. Uiteindelijk gaat iedereen aan de EV.
 
  • Like
Reactions: Devils son
Dat een ICE sneller is, is zeer afhankelijk van je keuze. Als je met een RS6 midden in de nacht over de autobahn vliegt, dan wel. Maar met normaal gedrag, scheelt het niet of nauwelijks.

Anekdote: mijn schoorsteenveger komt binnen. ‘Is die Tesla van jullie’ (zwaar Brabants accent). ‘Dat vind ik helemaal niks. Sta je ieder uur te laden’. Ik: ‘Ook goedemorgen, wat rij je zelf?’ ‘Een Audi RS6!’ ‘Wat verbruikt die?’ (Trots) ‘Bij een beetje blazen op de Duitse snelweg is de tank binnen 200km leeg’.

Ik moest alleen maar lachen...