Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Op woensdag 14 juli met vrouw en kind naar Zwitserland gereden. Onderweg 3 keer gestopt om even te laden. Stoppen en pauzeren moet je toch met een ventje van 4 jaar oud. Prima laadplek voor Tesla in Hilden. Overdekt laden is erg fijn als het regent en prima klein restaurant erbij voor koffie en eenvoudige taartjes, etc. Ook enkele laadplekken beschikbaar via Fastned. Op geen enkele laadplek was het druk. Het laden met een Model 3 gaat echt supersnel. In 15 minuten van 20 naar 80%. Soms eigenlijk te snel. Zit je nog aan de koffie en dan is de auto al klaar met laden. Het was onze derde reis naar Zwiterland met de Model 3 sinds maart 2019. Altijd prima te doen en de Autopilot maakt het rijden super relaxed. Zelfs in de zware regenbuien in NRW en rondom Keulen. De auto blijft de lijnen zien en er netjes tussen rijden.
 

Attachments

  • Hilden Tesla.jpg
    Hilden Tesla.jpg
    718 KB · Views: 155
Last edited:
Gister naar Oostenrijk gereden. 6 stops, op basis van A better routeplanner (MX 75d). Alleen Hirschberg was druk, daar had ik het laatste plekje. Maar ik was vergeten in te stellen dat ik ook CCS laders kan hebben :)

Voor mij een jaar geleden dat ik weer een supercharger bezocht heb. Laden gaat sneller, bij blijft langer boven de 90kw. En in het begin ruim 115kw is super voor deze batterij (al zullen de m3 rijders anders denken).

Hilden is gaaf! Meer van dat soort laadcentra svp!
 
Gister naar Oostenrijk gereden. 6 stops, op basis van A better routeplanner (MX 75d). Alleen Hirschberg was druk, daar had ik het laatste plekje. Maar ik was vergeten in te stellen dat ik ook CCS laders kan hebben :)

Voor mij een jaar geleden dat ik weer een supercharger bezocht heb. Laden gaat sneller, bij blijft langer boven de 90kw. En in het begin ruim 115kw is super voor deze batterij (al zullen de m3 rijders anders denken).

Hilden is gaaf! Meer van dat soort laadcentra svp!
Stond zaterdag richting Parijs ook weer eens aan de snelllader na vele maanden alleen thuis laden. Viel mij ook op dat onze 90d tot ruim boven de 50% rond de 100kwh bleef laden
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Phil V
Gister naar Oostenrijk gereden. 6 stops, op basis van A better routeplanner (MX 75d). Alleen Hirschberg was druk, daar had ik het laatste plekje. Maar ik was vergeten in te stellen dat ik ook CCS laders kan hebben :)

Voor mij een jaar geleden dat ik weer een supercharger bezocht heb. Laden gaat sneller, bij blijft langer boven de 90kw. En in het begin ruim 115kw is super voor deze batterij (al zullen de m3 rijders anders denken).

Hilden is gaaf! Meer van dat soort laadcentra svp!
11FE05C8-4904-45B4-9970-70883F511B2A.jpeg
DAFF3554-27AC-4ECA-870E-6835AE5A60CF.jpeg


Zo zag Hirschberg er uit toen wij gisterenochtend om 10:30 met nog een NLse Model 3 arriveerden: 4 nederlandse M3 rechts, 3 duitse M3 en een Belgische MS op links. Het laden ging zo traag dat ik na 9 minuten voldoende had om de nieuwe V3 bij Karlsruhe te halen.
 
Last edited:
Hilden is een mooi station en veel Duitsers die met elkaar een babbeltje maken. EV verbroedert. Hilden is nog niet helemaal getuned voor autos met aanhangers :p . Ik klaag niet hoor. Deze plek lijkt al klaar te zijn voor de Cybertruck.

Hilden.jpeg


En ze kunnen veilig roken tijdens het 'tanken' o_O

Hilden2.jpeg
 
View attachment 685959View attachment 685960

Zo zag Hirschberg er uit toen wij gisterenochtend om 10:30 met nog een NLse Model 3 arriveerden: 4 nederlandse M3 rechts, 3 duitse M3 en een Belgische MS op links. Het laden ging zo traag dat ik na 9 minuten voldoende had om de nieuwe V3 bij Karlsruhe te halen.
Hirschberg mag wel wat uitgebreid worden. Wij waren nog net op tijd en na ons kwam er een golf M3's aan. Drie moesten wel even een tijdje wachten. Dat wordt wat als andere automerken hier ook kunnen gaan laden...
 
Hilden is een mooi station en veel Duitsers die met elkaar een babbeltje maken. EV verbroedert. Hilden is nog niet helemaal getuned voor autos met aanhangers :p . Ik klaag niet hoor. Deze plek lijkt al klaar te zijn voor de Cybertruck.

View attachment 688260

En ze kunnen veilig roken tijdens het 'tanken' o_O

View attachment 688262
ik was vandaag ook in Hilden en ik moet zeggen dat het erg mooi is geworden. Opvallend dat veel M3 rijders niet weten dat de V3 laders achterin staan of zelfs dat er zoiets als V3 bestaat: “Huh, ik vond de laadsnelheid al zo laag!”
 
Opvallend dat veel M3 rijders niet weten dat de V3 laders achterin staan of zelfs dat er zoiets als V3 bestaat: “Huh, ik vond de laadsnelheid al zo laag!”
Ik kwam recent aan in Leonberg aan, en ABRP zei dat er meer dan de helft van de plaatsen al ingenomen was. Ik bereidde me dus al voor op een lagere laadsnelheid.

Groot was mijn verbazing dat het merendeel van de Tesla's aan de kant van de Ford garage ingeplugd stonden, en bijna niemand aan de kant van het Dekra controlestation. Ik had dus direct volle vermogen 😇
 
Afgelopen vrijdag in Zusmarshausen geladen aan een V3 supercharger. Naast de 12 voorziene Tesla V3 supercharging stalls, waren er ook nog 48 andere CCS-laadplekken in aanbouw, tezamen met een gebouw dat duidelijk shopping- en restaurant-faciliteiten ging onderbrengen.

Ik kan me niet inbeelden dat je daar de komende paar jaren in een file gaat staan ;)

View attachment 683394View attachment 683393View attachment 683392
Ik botste vanavond op wat meer informatie:


144 laadpalen, waarvan 120 DC laders met een vermogen van 50kW en 24 met een vermogen tot 350kW.


 
Net ook in het supercharger netwerk gepost (inmiddels verwijderd) maar hier misschien meer op zn plek.

Het zal aan het eind van het jaar een stuk drukker worden aan alle Tesla palen. Volgens Next move gaat Tesla de palen vrij geven voor ook andere automerken. :eek:

Nextmove

verderop in de clip doen ze ook een verzoek of mensen beelden willen delen van evt laadfile waar ze in staan. Onderdeel van onderzoekje hoe vaak dit nu daadwerkelijk gebeurd.

Ik heb het afgelopen 2 weken niet meegemaakt op mn vakantietrip naar Italië en terug.
 
Last edited:
Hilden is een mooi station en veel Duitsers die met elkaar een babbeltje maken. EV verbroedert. Hilden is nog niet helemaal getuned voor autos met aanhangers :p . Ik klaag niet hoor. Deze plek lijkt al klaar te zijn voor de Cybertruck.



View attachment 688262

Inderdaad, ook wij waren erg onder de indruk van Hilden. Inclusief de service, gratis zuigen en lucht! Lang geleden dat de fossiele tankstations dit hebben los gelaten.. Ook volop ruimte voor uitbreiding, aan de Tesla kant is verdubbeling al voorbereid. Dat bord dat verwijst naar de V3 laders zouden ze vooraan moeten zetten ipv halverwege. Die Fastned laders taan overigens wel goed om met een aanhangwagen te laden - waar hier die Porsche staat.
 

Attachments

  • IMG_5126.jpeg
    IMG_5126.jpeg
    310.6 KB · Views: 56
  • DSCF5746.jpg
    DSCF5746.jpg
    272 KB · Views: 50
  • DJI_0058.jpg
    DJI_0058.jpg
    524.5 KB · Views: 50
  • DSCF5730.jpg
    DSCF5730.jpg
    402.9 KB · Views: 56
  • DJI_0056.jpg
    DJI_0056.jpg
    468.8 KB · Views: 38
  • IMG_5130.jpeg
    IMG_5130.jpeg
    295.1 KB · Views: 42
  • Like
Reactions: job-lek
ik
Inderdaad, ook wij waren erg onder de indruk van Hilden. Inclusief de service, gratis zuigen en lucht! Lang geleden dat de fossiele tankstations dit hebben los gelaten.. Ook volop ruimte voor uitbreiding, aan de Tesla kant is verdubbeling al voorbereid. Dat bord dat verwijst naar de V3 laders zouden ze vooraan moeten zetten ipv halverwege. Die Fastned laders taan overigens wel goed om met een aanhangwagen te laden - waar hier die Porsche staat.
Hilden is nu de mooiste laadplek van Europa. Leuke fotos en die met alle zonnepanelen op het dak nodigt uit tot een rekensommetje toen ik daar de laatste keer met een duitse cappucino in het zonnetje zat:
14 x 52 panelen maal 300W maal 1,8 voor de andere kant maal 8u per dag geeft ca 3 MWh per etmaal aan zonnestroom. Bij 30kWh per laadbeurt kunnen dan dagelijks 100 evs op 100% zonne-energie worden opgeladen
 
Last edited: