Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien dat het in Oostenrijk en Duitsland goed meevalt, ik wil dat gerust geloven maar kan er niets over zeggen gezien ik daar nooit kom. Ik kan alleen spreken over het traject Brussel- Alpen, een traject dat ik toch een 8 keer per jaar doe (in 2022 zit ik al aan 5 keer), en daar:
1/ merk ik een gestage toename van SuC-files (in 2018: 0 files meegemaakt; in 2022: al een stuk of 8);
2/ zie ik geen tot bijna geen stalls bijkomen; en
3/ heb ik nog geen stalls op paletten gezien.

Ik weet best wel dat dit enkel mijn ervaring is, maar dat is ook de enige waar ik kan over spreken dus ja.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Ik denk in Duitsland niet eens na vooraleer ik in de auto stap. Voor Frankrijk daarentegen zit ik toch altijd even te puzzelen op ABRP naar de (uitwijk)mogelijkheden. Zeker gezien 'gewone' laders in Frankrijk ook zo brak als een tientje zijn. Is nog een aardige inhaalslag te maken daar. Hopen dat Fastned een beetje gas geeft in Frankrijk.
 
  • Like
Reactions: ERvee
Cool ! Een ja-neen discussie ! Eindelijk ! :)

Wat ik wou zeggen : op papier klopt het uiteraard. In de praktijk heb ik (ok, 1 voorbeeld en je was er dan nog niet bij) in Chateauvillain (6 stalls, alle 6 bezet toen ik aankwam, ik was de 1e wachtende) 25 minuten moeten wachten vooraleer er 1 stall vrijkwam. Blijkbaar (i) waren ze bijna allemaal kort voor mij aangekomen, en (ii) laden sommigen langer dan 30 minuten...
Chateauvillain, is dat die bij het wegrestaurant tussen Reims en Langres?

12 stallen, maar eigenlijk maar 6….. Ik stond daar te laden met een Model S(loom) 😜 met 50kW, en zag aan de andere kant van het parkeerterrein dat de palen vrij waren. Ha, even de slimme Hollander uithangen….. Hmmm, ik kan niet over de stoeprand (te hoog, gek), hmm, niet door het tankstation (domme Fransen), nog steeds begon er niets te dagen…. Aha, mij vang je niet zomaar voor 1 gat, ik kan er zo omheen….. Neeeeeeeee, ik voeg in op de snelweg. Kon ik 10km de ene kant op, er af, er op, 20km teru, er af erop, 10km om weer terug te zijn bij af….. Bleken die andere laadpalen voor de andere rijrichting te zijn (afslag andere zijde en onder snelweg door). Logisch dat ze goed gescheiden zijn ter voorkoming van spookverkeer.

Was geen leuk gesprek met mijn vrouw toen zij met kinderen terugkwam van toilet en de Tesla met manlief verdwenen was omdat hij het weer beter dacht te weten.…..
 
Kan dit niet beter in een draadje 'Superchargers in Frankrijk'? @moderators?
We dwalen idd af. Denk je dat je in Duitsland zit betaal je ineens péage.

Een apart draadje over laadfiles w.o.t.w. (degenen die op Nyenrode hebben gezeten kennen de afkorting) zou ook wenselijk zijn. Het bestaan ervan is genoegzaam aangetoond en ze komen bijna niet in Duitsland voor maar in elk geval wel in Zwitserland, Italië en Frankrijk.
 
We dwalen idd af. Denk je dat je in Duitsland zit betaal je ineens péage.

Een apart draadje over laadfiles w.o.t.w. (degenen die op Nyenrode hebben gezeten kennen de afkorting) zou ook wenselijk zijn. Het bestaan ervan is genoegzaam aangetoond en ze komen bijna niet in Duitsland voor maar in elk geval wel in Zwitserland, Italië en Frankrijk.
Waar in Italië?
To nu toe niet verder gekomen dan Toscane maar plannen dit keer zijn verder dus hoor graag waar het spaak zal lopen.