Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Geeft Tesla overigens nog elders dan in de navigatie inzicht in de prijzen per SuC en dagdeel? Op de website (kaart met SuC's) zie ik die prijsinformatie niet in ieder geval.
In de app: selekteer je profiel swipe de tiles naar links, ga naar Uw niet-Tesla opladen en kies een Suc. Klik dan de optie "Betaal minder per kWh met lidmaatschap". Dan krijg je de prijzen die je als Teslarijder ook betaalt.
 
  • Like
Reactions: NielsA

Al vaker voorspeld. Ben benieuwd. Wij rijden morgen in de middag weg, met overnachting in Beckenried.
Wij rijden vrijdagmiddag en overnachten onder Stuttgart bij een supercharger in de buurt.. ben benieuwd, tot nu toe viel het altijd mee
 
  • Informative
Reactions: Enzo63

Al vaker voorspeld. Ben benieuwd. Wij rijden morgen in de middag weg, met overnachting in Beckenried.
Wel bijzonder dat ze nu al een filmpje met laadfile in het artikel hebben staan terwijl het artikel over de te verwachte drukte van volgende week zaterdag gaat, knap dat ze dat nu al op video hebben staan 🤔

Ik ben zelf overigens op 4 februari naar Oostenrijk gereden en dat was ook een relatief drukke dag (veel Duitsers op vakantie). Op slechts één plaats (Illertissen) stond een laadfile van ongeveer 5 auto’s (Audi, MB en Porsche). Niet bij de Tesla SuC maar bij Ionity:)
 

Al vaker voorspeld. Ben benieuwd. Wij rijden morgen in de middag weg, met overnachting in Beckenried.
ELK jaar en ELKE vakantieperiode weer: de media die weer lekker sensationeel posten dat het dramatisch fileparkeren aan de snellader wordt.
En ELK jaar blijkt het weer enorm mee te vallen…

Gaan ze dit rampjournalisme eens een keertje afleren??
 
Ik word echt half depressief van al die ‘dwazen’ die onder zo’n KPMG-artikel reageren.
Na 4 jaar Tesla nog nooit meegemaakt bij laders dat er een file stond en zeker Duitsland staat echt RAMVOL met SUC’s tegenwoordig. Daar lijkt iedere 30-50km wel een batterij superchargers te staan.

En ja. Niet iedereen rijdt Tesla maar de meeste zijn ook opengesteld voor niet-Teslas. Ben benieuwd of er veel mensen gaan uitwijken.
 
Desondanks laat ik me toch altijd weer zenuwachtig maken door dit soort verhalen. :) Vooral volgende week als de ene helft terug komt en wij heen. Met free SUC ga ik niet zo heel snel uitwijken. Mijn ervaringen bij Ionity zijn ook niet al te best. Vaak weet je niet hoe druk het is en werkt ook nog eens de helft niet.
 
Desondanks laat ik me toch altijd weer zenuwachtig maken door dit soort verhalen. :) Vooral volgende week als de ene helft terug komt en wij heen. Met free SUC ga ik niet zo heel snel uitwijken. Mijn ervaringen bij Ionity zijn ook niet al te best. Vaak weet je niet hoe druk het is en werkt ook nog eens de helft niet.
We gaan het zien. Op Tweede Kerstdag en 1 januari jp was het ook al best druk, vooral veel nieuwe Y's, maar behalve in Waldlaubersheim nergens laadfiles.
 
Desondanks laat ik me toch altijd weer zenuwachtig maken door dit soort verhalen. :) Vooral volgende week als de ene helft terug komt en wij heen. Met free SUC ga ik niet zo heel snel uitwijken. Mijn ervaringen bij Ionity zijn ook niet al te best. Vaak weet je niet hoe druk het is en werkt ook nog eens de helft niet.
Wordt je ook zenuwachtig van een file op de snelweg? Ik heb nog nooit hoeven wachten bij een SuC, wel bij Ionity, maar nooit langer dan een paar minuten. Wat is het probleem? Je bent op vakantie en hoeft de trein toch niet te halen of zo?

No offense maar ik snap echt niet waar men zich zo druk over maakt...
 
Wordt je ook zenuwachtig van een file op de snelweg? Ik heb nog nooit hoeven wachten bij een SuC, wel bij Ionity, maar nooit langer dan een paar minuten. Wat is het probleem? Je bent op vakantie en hoeft de trein toch niet te halen of zo?

No offense maar ik snap echt niet waar men zich zo druk over maakt...
Zo zit ik er ook een beetje in. Ik rijd Tesla sinds 2018 en ik heb in totaal 2x moeten wachten om te kunnen laden. En dat wachten was niet langer dan 10 minuten. Een file kost vaak meer tijd.

Het zal ieder jaar vast wat drukker worden omdat er meer EVs bijkomen dan laadplekken maar dramatische situaties zie ik niet gebeuren. Het zal je wellicht opvallen dat je auto de route tussendoor nog wel eens gaat aanpassen, omdat die rekening houdt met eventuele drukte en laadsnelheden.

Doe maar gewoon wat iemand mij 5 jaar geleden vertelde: voer je destination in en laat het verder aan Tesla over.
 
Tja, mijn ervaringen zijn toch iets anders. Ik heb vooral veel zien veranderen sinds het grote succes van de 3s en Ys, sinds een paar jaar dus.

Ik lees graag dat er mensen nog (quasi) nooit hebben moeten wachten; helaas is het op de as België - Franse Alpen dan toch iets anders. Door mijn ietwat oudere S kan ik vaak niet zomaar kiezen om een SuC over te slaan, en dan valt het op dat ik toch al vaak heb moeten staan wachten. Toegegeven, dikwijls bij dezelfde SuCs (Reims, Chateauvillain-Orges, Beaune, St-Priest), maar toch.

Vorige zomer was er in Beaune bvb een file van 3 Tesla's voor mij toen ik aankwam; toen ik vertrok stonden er 7 aan te schuiven.

Terugkerend van skiverlof deze kerst hebben we moeten wachten in Chateauvillain èn in Reims.

Daarom dat we nu morgen vertrekken voor de krokusski, en niet zaterdag; ik wordt niet echt gelukkig te moeten aanschuiven (wachten) om te laden (wachten).
 
Tja, mijn ervaringen zijn toch iets anders. Ik heb vooral veel zien veranderen sinds het grote succes van de 3s en Ys, sinds een paar jaar dus.

Ik lees graag dat er mensen nog (quasi) nooit hebben moeten wachten; helaas is het op de as België - Franse Alpen dan toch iets anders. Door mijn ietwat oudere S kan ik vaak niet zomaar kiezen om een SuC over te slaan, en dan valt het op dat ik toch al vaak heb moeten staan wachten. Toegegeven, dikwijls bij dezelfde SuCs (Reims, Chateauvillain-Orges, Beaune, St-Priest), maar toch.

Vorige zomer was er in Beaune bvb een file van 3 Tesla's voor mij toen ik aankwam; toen ik vertrok stonden er 7 aan te schuiven.

Terugkerend van skiverlof deze kerst hebben we moeten wachten in Chateauvillain èn in Reims.

Daarom dat we nu morgen vertrekken voor de krokusski, en niet zaterdag; ik wordt niet echt gelukkig te moeten aanschuiven (wachten) om te laden (wachten).
Dan is het toch echt de moeite waard om even een stukje om te rijden en te gaan laden in Beaune Nord. Daar staan zoveel chargers dat de kans op wachten eigenlijk nul is.
 
  • Love
Reactions: job-lek
ELK jaar en ELKE vakantieperiode weer: de media die weer lekker sensationeel posten dat het dramatisch fileparkeren aan de snellader wordt.
En ELK jaar blijkt het weer enorm mee te vallen…

Gaan ze dit rampjournalisme eens een keertje afleren??

Ik ga al jaren op wintersport en het is een feit dat ik op de schoolvakanties steeds laadfile mee maak en het merkbaar drukker is.

Rij je geen Tesla..... pffff ik zou er niet eens aan beginnen :)
Nu weet ik niet of superchargers in FR en DE ook open staan voor niet Teslas maar in dat geval zie ik het dit jaar ook somberder in.

De laatste SUC voor de berg is STANDAARD wachten als DE/FR/NL schoolvakanties actief zijn.

Is het buiten de zaterdag of een weekend zonder aangrenzende schoolvakanties dan is er voor Tesla rijders geen probleem.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Tja, mijn ervaringen zijn toch iets anders. Ik heb vooral veel zien veranderen sinds het grote succes van de 3s en Ys, sinds een paar jaar dus.

Ik lees graag dat er mensen nog (quasi) nooit hebben moeten wachten; helaas is het op de as België - Franse Alpen dan toch iets anders. Door mijn ietwat oudere S kan ik vaak niet zomaar kiezen om een SuC over te slaan, en dan valt het op dat ik toch al vaak heb moeten staan wachten. Toegegeven, dikwijls bij dezelfde SuCs (Reims, Chateauvillain-Orges, Beaune, St-Priest), maar toch.

Vorige zomer was er in Beaune bvb een file van 3 Tesla's voor mij toen ik aankwam; toen ik vertrok stonden er 7 aan te schuiven.

Terugkerend van skiverlof deze kerst hebben we moeten wachten in Chateauvillain èn in Reims.

Daarom dat we nu morgen vertrekken voor de krokusski, en niet zaterdag; ik wordt niet echt gelukkig te moeten aanschuiven (wachten) om te laden (wachten).
Is is vooral handig je stops bij voorkeur te plannen bij de wat grotere SuC's dat werkt nou eenmaal efficienter. 6-stalls geeft al vertraging bij 3+ auto's De nieuwere V3 hebben er vaak al meer staan en je hoeft m niet te delen.