Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Nul files in die jaren, maar rij meestal wel buiten de drukte. Op de bestemming kan ik altijd laden aan de het stopkontakt (kan daarna de hele week rondrijden zonder te laden).

Zag overigens dat in Zell am See (areitbahn) nu een snellader staat en dat de parkeerplaatsen flink uitgebreid worden met laadpalen (maiskogelbahn). Buiten het seizoen is daar plek zat.
en die werkt goed, met krokus 2 maal even kort gaan bijladen onderweg naar de supermarkten in de buurt.

Enkel was het toen voor sommigen toch enigszins onduidelijk /s hoe te parkeren als ik de andere EV rijders ook een plaatsje wil gunnen aan de paal.
 
Nul files in die jaren, maar rij meestal wel buiten de drukte. Op de bestemming kan ik altijd laden aan de het stopkontakt (kan daarna de hele week rondrijden zonder te laden).

Zag overigens dat in Zell am See (areitbahn) nu een snellader staat en dat de parkeerplaatsen flink uitgebreid worden met laadpalen (maiskogelbahn). Buiten het seizoen is daar plek zat.
2 weken geleden in Zell am see geen enkele keer de palen vrij gezien.
 
2 weken geleden in Zell am see geen enkele keer de palen vrij gezien.
Klopt die bij de areitbahn (zijn er maar paar, veel te weinig), altijd vol of je moet heel vroeg zijn. Echter in de avond staat er vaak niemand en dan is de snellader handig als je even snel wilt laden. Overigens zit er ook een snellader bij het tankstation richting de maiskogel, nog nooit gebruikt (dacht een 50kw).

De nieuwe palen bij de maiskogel, meeste gewoon vrij. Ik ben nu hier buiten de drukte, in de krokus staat de parkeerplaats al aardig vol om 9:00. Ik ben meestal om 8:15 op de parkeerplaats om de eerste lift om 8:30 te nemen en dan is er plek.
 
Recentelijk op en neer geweest naar Noorwegen. Wat mij leek op te vallen is dat hij niet een SuC wil inplannen met wachttijden en dat in het scherm bij de SuC-info de drukte en eventuele wachttijd vermeld wordt. Hebben andere ook die ervaring?
Ja, precies ook mijn ervaring vorige week bij de heen en weer naar de wintersport. Navigatie plant naar een andere SuC als er een klokje bij de eerdere SuC verschijnt. Maakt dan niet uit of je nog meer dan een uur verwijderd bent van die SuC. Ik vond dat knap irritant omdat de herplanning mij naar een SuC bracht waar ik met te veel SoC zou arriveren en die ook verder van de snelweg lag. Tesla navigatie zou eens moeten leren met de bestuurder te communiceren over de routeplanning
 
Nog een kleien toevoeging met betrekking de ervaring om daar te laden (vermoedelijk grote delen van Oostenrijk). het laden wordt vnl. op tijd berekend. voor de snelladers zeker OK, zo vermijd je dat je er langer staat dan nodig. Bij de gewone laders is dat wel een beetje plannen als je een hele dag wil gaan skiën. Geen giga probleem, maar vraagt gewoon een beetje plan werk.
 
Nog meer ellende, go Tesla!
Hoezo?
Meer? Is er ellende dan nu?
En is er al ooit meer ellende gekomen door het openstellen van de SuCs voor niet-Tesla’s?
We gaan toch niet oordelen op uitzonderingen.
Ondertussen gaan meer en meer Tesla’s ook aan niet-Tesla laadpalen staan, die ook gigantisch in uitbreiding zijn.
Mooie wisselwerking.
De wereld in verandering.
 
@SMU Nu uit dit draadje blijkt dat de ervaringsdeskundigen aangeven dat de kop van deze draad suggestief en bezijden de waarheid is, en u ongeveer de enige bent met een afwijkende ervaring in dezen, laat bovenstaande bijdrage zien dat uw perceptie van de werkelijkheid enige vertekening in zich heeft.
Hoeveel vertekening wilt u hebben; lees mijn eerdere posts over mijn ervaringen met wachttijden aan de SuC’s. Ik weet dat het niet populair is om kritisch te zijn op Tesla hier maar laadstau’s ontkennen is de enige vertekening van de werkelijkheid.
 
Hoezo?
Meer? Is er ellende dan nu?
En is er al ooit meer ellende gekomen door het openstellen van de SuCs voor niet-Tesla’s?
We gaan toch niet oordelen op uitzonderingen.
Ondertussen gaan meer en meer Tesla’s ook aan niet-Tesla laadpalen staan, die ook gigantisch in uitbreiding zijn.
Mooie wisselwerking.
De wereld in verandering.
Mijn observatie en ervaring is dat het steeds drukker wordt bij de SuC’s. Feit is dat de SuC uitbreiding nu al moeite heeft met de spectaculaire groei van het Tesla wagenpark, wat dus leidt tot meer druk op het netwerk. Deze druk zal alleen maar toenemen door de vraagkant nu verder te vergroten als ook niet-Tesla’s meer en meer toegelaten worden. En dan heb ik het nog niet eens over Kia’s die twee laadpalen bezet houden omdat de laadpoort niet compatible is met de SuC. Dus ja, ik heb al ellende gezien en ja, dit zal alleen maar erger worden. Wereld in verandering inderdaad maar geen mooie wisselwerking voor Tesla owners.
 
Mijn observatie en ervaring is dat het steeds drukker wordt bij de SuC’s. Feit is dat de SuC uitbreiding nu al moeite heeft met de spectaculaire groei van het Tesla wagenpark, wat dus leidt tot meer druk op het netwerk. Deze druk zal alleen maar toenemen door de vraagkant nu verder te vergroten als ook niet-Tesla’s meer en meer toegelaten worden. En dan heb ik het nog niet eens over Kia’s die twee laadpalen bezet houden omdat de laadpoort niet compatible is met de SuC. Dus ja, ik heb al ellende gezien en ja, dit zal alleen maar erger worden. Wereld in verandering inderdaad maar geen mooie wisselwerking voor Tesla owners.
In de Duitse pers wordt er ook over geklaagd. Maar je vloekt wel in de kerk @SMU! 😉
 
  • Like
Reactions: SMU
Hoeveel vertekening wilt u hebben; lees mijn eerdere posts over mijn ervaringen met wachttijden aan de SuC’s. Ik weet dat het niet populair is om kritisch te zijn op Tesla hier maar laadstau’s ontkennen is de enige vertekening van de werkelijkheid.
Klopt. Laadfiles, kritiek op Elon en klagen over service, dat zijn wel open zenuwen hier. Voor de rest is het wel gezellig.
Edit: dit is vragen om problemen:)
 
Klopt. Laadfiles, kritiek op Elon en klagen over service, dat zijn wel open zenuwen hier. Voor de rest is het wel gezellig.
Edit: dit is vragen om problemen:)
Na 220000 Tesla km, 50% SuC, waarvan 19 roadtrips (+800km enkel), spreek ik enkel voor mijzelf. Nog nooit aan een volle SuC aangekomen. 1 keer in Duitsland, waar er maar 6 stalls staan, was de SuC vol toen ik weer vertrok. Maar als je navigeert naar een SuC met slechts 6 stalls zou je moeten weten dat er risico is en de bezetting on de gaten houden. Vaak is er dan ook een alternatief on de buurt.
Ondertussen houdt de nav ook rekening met de toekomstige bezetting als je al onderweg bent. Vandaar dat er soms schijnbaar onlogische keuzes voorgesteld worden. Ik zou die wel niet negeren. Hoewel, met de huidige laadsnelheden, komt er nog om de 10 minuten een plaats vrij. Er zijn benzinestations waar je lanfer aanschuift op zwarte weekends. Tesla kent alle wagens die een SuC als bestemming ingaven. Als ik hier al eens las over het wachten voor een vrij plaatsje ging het over 5 minuten of omdat men het voorstel van de Tesla nav negeerde. Feel free to come in.
Wat de SuCs betreft die vrijgegeven zijn voor niet-Tesla’s heb ik nog nooit over een probleem gelezen. Het zou dan ook onverstandig zijn om van die overschot aan capaciteit geen business case te maken.
Opnieuw, zoals bij veel andere Tesla-issue verhalen reeds opgemerkt, zou het niet verstandig zijn om te managen op basis van die 0,1% uitzonderingsgevallen. Je laat dan 99,9% opportuniteit liggen. Dat is nu net wat ik zo sterk vind bij Tesla.