Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Paar weken geleden naar Zwitserland gereden via Duitsland. Iedere suc al een model 3. Dit terwijl die net geïntroduceerd is. Dat wordt wachtrijen richting de wintersport met al die nederlanders en nu ook de duitsers de de 3 prestaties ontdekt hebben. In Duitsland zie ik ook het aantal SUC niet uitbreiden. Geen idee wat dit de reden is.

Ik heb er al rekening gehouden met de aanschaf van een iets grotere tweede auto op benzine. 15 uur er over de rit te doen zie ik niet zitten. Door het langzaam laden ( volle laadstations ) en afrekenen per tijdseenheid zal het prijstechnisch waarschijnlijk ook niet veel meer gaan schelen.
 
Paar weken geleden naar Zwitserland gereden via Duitsland. Iedere suc al een model 3. Dit terwijl die net geïntroduceerd is. Dat wordt wachtrijen richting de wintersport met al die nederlanders en nu ook de duitsers de de 3 prestaties ontdekt hebben. In Duitsland zie ik ook het aantal SUC niet uitbreiden. Geen idee wat dit de reden is.

Ik heb er al rekening gehouden met de aanschaf van een iets grotere tweede auto op benzine. 15 uur er over de rit te doen zie ik niet zitten. Door het langzaam laden ( volle laadstations ) en afrekenen per tijdseenheid zal het prijstechnisch waarschijnlijk ook niet veel meer gaan schelen.

V3 laadt net zo snel of je nu in pairs staat of niet. Duitsland breidt nog steeds uit. Zat Supercharger stations die nog altijd heel rustig zijn.

Maar prima als jij met de benzinestoker gaat hoor. Nog rustiger. :)
 
En met de M3 kun je ook de fastned en ionity palen gebruiken. Ionity is al dekkend richting Oostenrijk. Afgelopen reis naar Oostenrijk met de MS75D even gecheckt en nergens een ipace/kona/eniro te bekennen bij die stations. En ik heb brohltal, nahetal, bruchsal en gruibingen sud allemaal bekeken.
Exact! Fastned en Ionity kan je prima gebruiken in Duitsland, je moet niet langs de SuC :)
 
je moet uw vakantie laten beginnen als je thuis in de auto stapt, en niet pas op uw bestemming.
Relax en enjoy
upload_2019-4-16_8-9-50.png
 
Ik heb er al rekening gehouden met de aanschaf van een iets grotere tweede auto op benzine. 15 uur er over de rit te doen zie ik niet zitten. Door het langzaam laden ( volle laadstations ) en afrekenen per tijdseenheid zal het prijstechnisch waarschijnlijk ook niet veel meer gaan schelen.[/QUOTE said:
Doe het dan gelijk goed en koop een diesel :eek:
 
Natuurlijk niet te vergelijken met de krokusvakantie dus voor wat het waard is: ik ben vorige week terugkomen uit Noorwegen en de SUC's waren allen nagenoeg leeg. Overdag gereden. Wel moet ik met mijn nieuwe aanwinst (P100D) betalen (In tegenstelling tot de 75) en ik vind het in Duitsland eigenlijk duurder dan ik had verwacht. (Nog steeds veeeel goedkoper van dinosap.)

Schermafbeelding 2019-04-16 om 12.01.47.png

(Betrof de lunch. Langer geladen dan route-technisch nodig was, dat dan weer wel)
 
Ik heb even gekeken hoeveel stalls er in Duitsland gebouwd zijn, en hoeveel Tesla's er in nederland op kenteken zijn gezet:
upload_2019-4-18_22-39-17.png


upload_2019-4-18_22-31-37.png



De stalls lopen inderdaad nu wat meer achter t.o.v. het aantal tesla's, maar zolang we niet allemaal tegelijk op vakantie zullen gaan, is dat denk ik nog geen probleem.

de data heb ik van de RDW en van supercharge.info. Geexporteerde autos staan niet meer in de RDW data, en SuCs die later zijn uitgebreid met meer stalls staan in mijn grafiek met het huidige aantal stalls genoteerd bij de openingsdatum.

Heeft iemand ook nog data van het aantal tesla's in Duitsland?
 
Gisteren (vrijdag net voor begin vakantie) met een S60:
Mogendorf 6:10 alles vrij
Wiesbaden 7:08 alles vrij
Wertheim 8:37 alles vrij
Geiselwind 9:53 alles vrij
Hilpoltstein 12:09 2 van 12 bezet
Bernau AM schiemsee 15:53: 2 van 8 bezet
Flachau 17:23 2 van 18 bezet
Door files 2:30 later aangekomen dan gepland, voor de rest viel de rit reuze mee!
Ik ben benieuwd hoe het bij collega-vakantiegangers is gegaan.
 
  • Like
Reactions: wooter