TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Vakantie - Portugal

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by NicoV, Aug 5, 2016.

1. NicoV

NicoV Member

Volgend jaar zouden we naar Portugal op vakantie willen. Gezien het ijzige tempo waarmee het Iberische schiereiland uitgerust wordt met superchargers vrees ik voor de haalbaarheid daarvan. Heeft er al iemand iets gehoord over het tijdschema van installatie? Ik denk niet dat het nog voor 2016 is aan de snelheid van rollout in Spanje te zien.

2. bvschoor

bvschoor New Member

zit ook met smart te wachten om naar het zuiden van Portugal te kunnen rijden , nu komen we zover nog niet !
    zie ook nog niets in progress.

3. NicoV

NicoV Member

Ook laden met Chademo is huilen met de pet op in Portugal.

4. Zee

Zee Member

Ik was deze zomer in Portugal (zonder Tesla) en heb wel her en der oplaadpunten gezien die overigens nooit bezet waren. Ik vrees dat het ook zeer trage laders zijn. In 3 weken tijd geen enkele Tesla zien rijden. Dichtsbijzijnde servicepunt is in Bordeaux (Frankrijk!) hoewel er wel een store gaat komen in Madrid en er inderdaad steeds meer SuC's bijkomen. Als Burgos klaar is kan je vanaf daar in één ruk noord Portugal bereiken (niet te hard rijden) en daar zal je dan moeten rekenen op 24 uur opladen aan een 220 stekker bij je hotel/huisje. Of je moet overnachten bij de DC in Salamanca. Verder zijn de afstanden niet groot in Portugal en kan je, als je bij je hotel/huisje kan opladen per dag uitstapjes maken een paar honderd kilometer.

Deze meneer heeft ook wel wat tips over reizen met Tesla in Portugal: Tesla - Eagle One | Facebook

• Informative x 2
  5. Paulo Soares

Paulo Soares Member

Ik ben zelf een Portugees en vorige week heb ik wat laadpalen bezocht in en rond Lissabon. Zoals ik het nu zie heb ik
    er weinig vertrouwen in. Ik heb MOBI.E gebeld , en het blijkt dat het telefoonnummer gewoon niet werkt. Op hun pagina
    is de laatste Blog uit 2013!! In mijn land is het geen pretje als iets niet werkt terwijl je daar wel vanuit gaat :-(

Ik heb inmiddels contact met 1 van de 100 Portugese Tesla bezitters, van hun ga ik praktijk informatie ontvangen waardoor
    ik binnenkort toch die kant op ga.

- UVE

In Lissabon zijn er eem paar 43kW Type 2 laadpunten. en in Albufeira een stuk of 4.

• Informative x 2

Share This Page