Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Portugal

This site may earn commission on affiliate links.

NicoV

Active Member
Supporting Member
Jan 10, 2016
2,827
35,784
Belgium
Volgend jaar zouden we naar Portugal op vakantie willen. Gezien het ijzige tempo waarmee het Iberische schiereiland uitgerust wordt met superchargers vrees ik voor de haalbaarheid daarvan. Heeft er al iemand iets gehoord over het tijdschema van installatie? Ik denk niet dat het nog voor 2016 is aan de snelheid van rollout in Spanje te zien.
 
Ik was deze zomer in Portugal (zonder Tesla) en heb wel her en der oplaadpunten gezien die overigens nooit bezet waren. Ik vrees dat het ook zeer trage laders zijn. In 3 weken tijd geen enkele Tesla zien rijden. Dichtsbijzijnde servicepunt is in Bordeaux (Frankrijk!) hoewel er wel een store gaat komen in Madrid en er inderdaad steeds meer SuC's bijkomen. Als Burgos klaar is kan je vanaf daar in één ruk noord Portugal bereiken (niet te hard rijden) en daar zal je dan moeten rekenen op 24 uur opladen aan een 220 stekker bij je hotel/huisje. Of je moet overnachten bij de DC in Salamanca. Verder zijn de afstanden niet groot in Portugal en kan je, als je bij je hotel/huisje kan opladen per dag uitstapjes maken een paar honderd kilometer.

Deze meneer heeft ook wel wat tips over reizen met Tesla in Portugal: Tesla - Eagle One | Facebook
 
Ik ben zelf een Portugees en vorige week heb ik wat laadpalen bezocht in en rond Lissabon. Zoals ik het nu zie heb ik
er weinig vertrouwen in. Ik heb MOBI.E gebeld , en het blijkt dat het telefoonnummer gewoon niet werkt. Op hun pagina
is de laatste Blog uit 2013!! In mijn land is het geen pretje als iets niet werkt terwijl je daar wel vanuit gaat :-(

Ik heb inmiddels contact met 1 van de 100 Portugese Tesla bezitters, van hun ga ik praktijk informatie ontvangen waardoor
ik binnenkort toch die kant op ga.

- UVE

In Lissabon zijn er eem paar 43kW Type 2 laadpunten. en in Albufeira een stuk of 4.
 
  • Informative
Reactions: Steven and NicoV
Ik ben zelf een Portugees en vorige week heb ik wat laadpalen bezocht in en rond Lissabon. Zoals ik het nu zie heb ik
er weinig vertrouwen in. Ik heb MOBI.E gebeld , en het blijkt dat het telefoonnummer gewoon niet werkt. Op hun pagina
is de laatste Blog uit 2013!! In mijn land is het geen pretje als iets niet werkt terwijl je daar wel vanuit gaat :-(

Ik heb inmiddels contact met 1 van de 100 Portugese Tesla bezitters, van hun ga ik praktijk informatie ontvangen waardoor
ik binnenkort toch die kant op ga.

- UVE

In Lissabon zijn er eem paar 43kW Type 2 laadpunten. en in Albufeira een stuk of 4.

Heb je al iets vernomen over de timing en plaats van de superchargers nu Portugal aangekondigd is? Ik heb wat gegoogled, maar Portugees is niet mijn sterkste kant.
 
Afgelopen week via Zuidwest Frankrijk naar Noordwest Spanje en in Noordmidden Portugal gereden. Terug via Andorra. Nu goed te doen met SuC’s en als hidden gem Ribeira de Pena. Portugal heeft gratis CHAdeMO’s (www.mobie.pt) als aanvulling; staan wel vaak bezet. Spanje slaapt daar nog, wordt mañana vast beter. Met slechts 2x een software reset een fijne reiservaring in een Tesla S P85 Original.
 
  • Like
Reactions: Maarten
De SuC aan de Algarve is open! (Alcantarilha, Portugal)
Ritje naar daar in juni:)
upload_2019-4-10_8-8-34.png
 
De SuC aan de Algarve is open! (Alcantarilha, Portugal)
Ritje naar daar in juni:)
View attachment 395496
Deze morgen mijn vader en broer naar de Zaventem gebracht. Ze zijn nu al in Faro.
morgenvoormiddag vertrekken Dirk en ik, elk met de model S naar Portimao aan de Algarve. (onze madammen willen hum M3 niet meer afgeven)
Dirk zijn echtgenote komt zaterdagmorgen aangevlogen. We doen daar elk een weekje ons eigen ding en zetten volgende week iedereen terug op de vlieger. En wij komen dan weer met de tesla's naar huis.;)