Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie Spanje

This site may earn commission on affiliate links.
SuC Albaret is wel een aanrader om wat te eten. Tussen Albaret en Narbonne heb je tegenwoordig ook nog SuC Le Caylar maar die vond ik qua eten minder.
Goed dat je het zegt Hendrik. Op weg naar Narbonne kun je Albaret of Le Caylar sowieso niet overslaan, dus niet "denk ik" zoals ik eerder schreef.

@SMU op de weg terug naar huis heb ik vanaf Narbonne juist SuC Le Caylar genomen en daar een beetje bijgeladen om Albaret dan over te slaan en meteen naar C-F door te rijden.
Le Caylar is maar 110 km vanaf Narbonne maar een behoorlijke klim het Massif Central op: verbruik is 164 km uitgaand van 220 typical. Vanuit Narbonne naar Albaret zou 247 echte en 355 typical zijn.
Misschien teveel dus om Le Caylar over te slaan. (Ik nam de gok niet, maar de brug bij Millau scheelt in werkelijkheid een aardig stuk verbruik op wat de planner aangeeft. Afijn, ik kan je niet echt vertellen wat wijzer is, maar Le Caylar op de terugweg was toch OK).

Voor mij was het dus: richting Narbonne stoppen bij Albaret, en retour stoppen bij La Caylar.

(Ik beloof alvast een Like voor wie het in nog meer woorden kan uitleggen, pfff, genoeg ge-edit).

Dan toch nog een tipje over de SuC Bourges: de navi gaf niet goed aan waar die staat, het is helemaal achteraan op het terrein links van de Ibis. Er zijn een paar mogelijkheden om wat te eten, maar de Patapain beviel ons prima, weer eens wat anders, en smakelijk hoor (vooral brood en salades dus prima voor ontbijt, koffietijd, lunch, theetijd)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: SMU
Ik kan dit alleen maar beamen. Ik zit nu in de buurt van l'Estartit op een camping. Ik heb m'n X75D nu ruim een maand en zonder enig gedoe met twee kleintjes van 4 voor de eerste keer naar de Costa Brava gestuurd. Op de camping de auto gewoon aan de schuko. Duurt even voordat ie volgedruppeld is, maar ach het is vakantie :). Een goed verlengsnoer meenemen is wel een tip. Dat geeft wat meer vrijheid in het parkeren en aansluiten van de auto. Wij vonden het feit dat die SuC vaak wat van de snelweg liggen ideaal. Geen overvolle parkeerplaatsen bij tankstations. De route door het midden (via de A75) is top vanaf Orleans. Bijna alle SuC zijn hagelnieuw en de voorzieningen eromheen ook. Wat is het remote aanzetten van de airco toch waanzinnig als de bolide een ochtendje in de volle zon heeft gestaan ;-). Enjoy the trip!
Leuk! Ik sta ook op een camping in de buurt van l'Estartit, maar ik heb een Model S en een caravan (dus de auto van een collega). Ik wil het met mijn 70D echter nog wel een keer doen . Heb je een overzicht van hoe vaak en hoe lang je hebt geladen?
 
Last edited:
Leuk! Ik sta ook op een camping in de buurt van l'Estartit, maar ik heb een Model S en een caravan (dus de auto van een collega). Ik wil het met mijn 70D echter nog wel een keer doen . Heb je een overzicht van hoe vaak en hoe lang je hebt geladen?
Ik heb best vaak staan laden. Ongeveer iedere 175-200km. Inderdaad veel langer dan voor een bak koffie is niet nodig, maar dat kon ik die apen van mij niet wijsmaken.....
 
  • Like
Reactions: Xavier Mares
Iemand een suggestie waarom mijn NL UMC het niet doet in NO Spanje?
Omwisselen helpt niet : verlengkabel ertussen Nope. Led even groen en dan na 1 sec naar rood knipperen.
Electra in huisje is prima op orde.
Wordt anders een paar keer pendelen naar Girona, maar begrijp niet waarom het niet werkt
Rob
 
@Keezje: thanks, dat had ik dus zelf ook moeten vinden.
Anyway : het knippert 4 x en dus in de zaak hier minder goed geaard volgens Tesla. Helpt me verder niet, maar ik weet nu wat er mankeert.
Hi, Ik reis ook naar die streek (S'Agro St Pol) Het is inderdaad een probleem dat de stopcontacten daar van een ondermaatse kwaliteit zijn en veelal geen aarding hebben. In Girona is er een supercharger. Eens volgeladen kan je toch al een paar 100km toeren in de omtrek.
 
Ondertussen is de nieuwe supercharger in Girona ook geopend. Staat nog niet in de GPS, maar is wel open en werkend.
Als je in de GPS invult : "PGA de Catalunya" - vindt hij het golf resort, daar zijn 10 stalls!
Top hotel trouwens, heb net 3 dagen golf weekend achter de rug !
PGA 1.gif
 
Ondertussen is de nieuwe supercharger in Girona ook geopend. Staat nog niet in de GPS, maar is wel open en werkend.
Als je in de GPS invult : "PGA de Catalunya" - vindt hij het golf resort, daar zijn 10 stalls!
Top hotel trouwens, heb net 3 dagen golf weekend achter de rug !View attachment 232779
Enig idee hoe goed deze in een doorgaande reis past, bijvoorbeeld van Narbonne naar verder zuid? De reeds bestaande SuC bij Girona vond ik nogal onhandig, te lang rijden van/naar de snelweg, maar ik op de wegenkaart bezien lijkt me de ligging bij de A2 ook niet ideaal..?
Wel mooi om te zien dat er snel meer bijkomt. Barcelona ook in the works...
 

Attachments

  • IMG_5239.PNG
    IMG_5239.PNG
    194.8 KB · Views: 44
Ik heb in de app voor iPhone "PlugShare" gezien dat er geen Superchargers zijn in Ibiza. Enkel een paar type 2 stekkers... zie kaart. bBst eens deze gratis app downloaden. Hier op mijn verblijf in s'Agaro is het ook triestig gesteld. 50 Km rijden is dichste.

Ik reis al naar verre oorden sedert 2014 toen er nog maar een handje vol SuC lokaties waren. Ik
Ga me pas zorgen maken als er ergens geen electriciteit is.... waar electriciteit is te vinden is er te laden. Ben benieuwd naar en welke Ferry er het beste genomen kan worden en misschien wat andere tips. Maar Thx anyway!