Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vals alarm hitte?

This site may earn commission on affiliate links.
Nope, dat had ik als eerste gecheckt.

Bij een M3 de afgelopen 3 jaar ook een paar keer gehad maar in alle gevallen was het uiteindelijk (toch) een klein vliegje, mugje of spinnetje. De laatste keer kon ik echt niets ontdekken maar uiteindelijk bleek het alsnog een mug te zijn. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je niets kunt vinden maar als het alarm af blijft gaan om de paar uur dan zou ik nog eens goed zoeken. Vals alarm echt nog nooit meegemaakt maar het systeem is wel heel erg gevoelig voor kleine wezentjes :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Laurens_S
Ik heb in de handleiding gelezen dat als je deze optie inderdaad gebruikt, je het alarm moet uitzetten. Maar pak de handleiding er voor de zekerheid bij zou ik zeggen!
De reden daarvan (voor zover ik begrepen heb) is dat de ventilators wel eens wild tekeer kunnen gaan tijdens de oververhittings mode en om geen valse alarmen te creëren van een papiertje of dergelijke dat door de luchtverplaatsing het alarm zou kunnen triggeren.

De oververhittingsbescherming kan je niet activeren als het alarm nog opstaat.
 
Heel herkenbaar. De eerste paar keer dat het me gebeurde lag ik in een tent naast de auto te slapen. Het duurde even voordat ik door had dat het mjjn auto was die de camping aan het wakker maken was. Steeds een vlieg(je), mug of ander insect.
 
  • Funny
Reactions: tCC_
Die oververhittingsbescherming kun je alleen maar activeren door de interieur en helling detectie van het alarm uit te schakelen, dus dat lijkt me stug. Maar waar heb je die uitgeschakeld? In de app of in de auto? Want deze zal zich altijd weer uitschakelen, dat is geen permanente instelling.

En die in de app werkt bij mij niet :rolleyes:
 
Last edited:
Die oververhittingsbescherming kun je alleen maar activeren door de interieur en helling detectie van het alarm uit te schakelen, dus dat lijkt me stug. Maar waar heb je die uitgeschakeld? In de app of in de auto? Want deze zal zich altijd weer uitschakelen, dat is geen permanente instelling.

En die in de app werkt bij mij niet :rolleyes:
Screenshot_20220627-154015.jpg
 
En die in de app werkt bij mij niet :rolleyes:

Nochtans werkt het perfect. ik geef toe, ik heb ook enkele dagen moeten zoeken hoe het werkend te krijgen, maar het lukt... 😀

Hier vind je mijn handleiding...