Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Van de V60 PIH naar Tesla.

This site may earn commission on affiliate links.
Zelf had ik een offerte voor een complete V90. Mijn accountant adviseerde een vergelijk met Tesla te maken. Financieel maakt de bijtelling het verschil.
De 13e ga ik de Model S gaan rijden. Dan de technische verschillen ervaren. :)
 
Voor mij was de Financial lease aanbieding in combinatie met het geringe onderhoud, gratis superchargen en de vele fiscale voordelen in eerste instantie doorslaggevend. Dat maakte de tesla veel voordeliger dan de Volvo. Nu ik de Tesla een jaar heb zijn voor mij nu veel meer het rijplezier en de totale Tesla belevenis voorop komen te staan. Ik heb nog steeds dagelijks enorm veel plezier aan deze fantastische auto en zou nooit meer terug willen.
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: CL600 and DriverMS
Ruim een half jaar geleden overgestapt van een V60. Mijn redenen (in de juiste volgorde)
  • Model S is verschrikkelijk mooi
  • Supercharger netwerk
  • Kosten (incl bijtelling)
  • Autopilot
  • Ruimte
  • Elektrisch rijden (nooit meer tanken)
  • Ontworpen vanuit een ander perspectief (de iPhone onder de auto's)
Het voordeel van de ruimte is ook gelijk het enige nadeel, kleine steden en parkeergarages zijn een ramp. Na 3 maanden al een parkeerschade :(
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DriverMS
Vanaf juli 2013 vanuit een ICE overgestapt in de V60 PIH. En vanaf juli 2016 kreeg ik een BMW 330e (als lease auto bij een andere functie). Alweer 3 maanden geleden overgestapt vanuit de BMW (De V60 PIH hebben we gehouden als 2e auto). De kosten (onderhoud/bijtelling) waren de belangrijkste prikkel voor de overstap. De vormgeving spreekt me ook aan.

Waarom hebben we de V60 PIH gehouden ipv de BMW? De V60 is tov de BMW de betere elektrische auto (range is het dubbele) en kan ook de aanhanger trekken.
 
Het grote voordeel van elektrisch rijden is de te behalen milieuwinst. De uitstoot van CO2 bij auto's die rijden op fossiele brandstof resulteert in opwarming van de aarde met ingrijpende gevolgen voor de generaties na ons. Zelfs als de stroom van je auto niet groen is, is er nog steeds sprake van een mileiu-voordeel. De ervaren korte-termijn voordelen van een Tesla (kosten, bijtelling, Superchargers. Autopilot and whatever..) vallen in het niet bij deze positieve effecten op de klimaatontwikkelingen... Gelukkig zie je steeds meer dat EV rijders dit gaan beseffen en na de aanschaf van hun auto gaan nadenken over aanschaf van zonnepanelen, het energie-neutraal maken van huis etc.
 
- design, het is gewoon een fantastisch mooie auto
- torque
- nooit meer tanken
- 22% vs 4%....
- gadget gehalte is hoog
- zou bijna dief zijn van eigen portomonee als ik iets anders gekozen zou hebben

Enige nadeel vind ik de extra tijd voor het laden als ik 1/2x per jaar naar de wintersport ga, maar dit is te overzien.

Je hebt zelf de keuze al gemaakt begrijp ik :)
Deze thread omdat je moeite hebt om je collega's te overtuigen? :rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: Erik-S85
............nadenken over aanschaf van zonnepanelen, het energie-neutraal maken van huis etc.

Deze mindset was bij mij al eerder aanwezig, zonnepanelen, isoleren etc. al uitgevoerd. Juist de Tesla sluit in dat rijtje aan.

Je hebt zelf de keuze al gemaakt begrijp ik :)
Deze thread omdat je moeite hebt om je collega's te overtuigen? :rolleyes:

In het draadje “even voorstellen” lees ik dat er meerdere V60 rijders overgaan. Voor mij was de slogan “Volvo for life” een begrip geworden. Veiligheid, goede stoelen, goed rijden, een premium auto waar ik prima bij klanten kan aankomen. Daarom best wel een stap om te switchen, maar nu het eenmaal zover is heb ik ontzettend veel zin in de S 100D.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Heel herkenbaar - heb 25 jaar Volvo gereden voordat ik in 2013 de switch maakte naar Tesla. 240, 245, V40, V70, V70T.. en toen was het over... Bleef daarna nog even mailings van Volvo ontvangen. Heb ze vriendelijk terug gemaild dat ik over was naar elektrisch, geen haar op m'n hoofd er aan dacht om ooit terug te gaan naar ICE en hen verzocht mij niet meer te benderen zo lang ze geen 100% EV in de aanbieding hebben.. Tot nu toe is het doodstil gebleven... Wat ik al helemaal niet begrijp is dat niemand dan de moeite neemt om eens verder ui te zoeken waarom een trouwe klant na 25 jaar die overstap maakt.. heel merkwaardig.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: J-Peters and HWS
Heel herkenbaar - heb 25 jaar Volvo gereden voordat ik in 2013 de switch maakte naar Tesla. 240, 245, V40, V70, V70T.. en toen was het over... Bleef daarna nog even mailings van Volvo ontvangen. Heb ze vriendelijk terug gemaild dat ik over was naar elektrisch, geen haar op m'n hoofd er aan dacht om ooit terug te gaan naar ICE en hen verzocht mij niet meer te benderen zo lang ze geen 100% EV in de aanbieding hebben.. Tot nu toe is het doodstil gebleven... Wat ik al helemaal niet begrijp is dat niemand dan de moeite neemt om eens verder ui te zoeken waarom een trouwe klant na 25 jaar die overstap maakt.. heel merkwaardig.
Zolang ze geen 100% EV hebben... hoeven ze niet lang te zoeken toch ?
 
Bij mij was de bijtelling van 0% de belangrijkste reden om de V60 te nemen, naast dat ik het een mooie, complete en en prettig reiswagen vond. Hetzelfde geldr nu voor de Tesla MS die ik in oktober verwacht. Ik wilde eigenlijk de M3, maar iedereen hier kent dat verhaal... Ik vind het een misser dat Volvo niet al dit jaar een EV op de markt heeft (V60 EX of XC40 EV).
 
  • Informative
Reactions: Jobbeke
De Polestar 1 zou een 100% EV worden.. mega fail dat het nu een hybride blijkt te zijn. Ik was ook "Volvo for life" na 2x V70 en V60 PIH. Hoe fijn die laatste ook was, de MS is toch echt een stap omhoog. Ik ga ook nooit meer terug naar een ICE. Bizar om te beseffen dat de olie industrie de EV 20 jaar lang heeft kunnen onderdrukken.
 
  • Like
Reactions: DriverMS
Heel herkenbaar - heb 25 jaar Volvo gereden voordat ik in 2013 de switch maakte naar Tesla. 240, 245, V40, V70, V70T.. en toen was het over... Bleef daarna nog even mailings van Volvo ontvangen. Heb ze vriendelijk terug gemaild dat ik over was naar elektrisch, geen haar op m'n hoofd er aan dacht om ooit terug te gaan naar ICE en hen verzocht mij niet meer te benderen zo lang ze geen 100% EV in de aanbieding hebben.. Tot nu toe is het doodstil gebleven... Wat ik al helemaal niet begrijp is dat niemand dan de moeite neemt om eens verder ui te zoeken waarom een trouwe klant na 25 jaar die overstap maakt.. heel merkwaardig.

Heel herkenbaar. Heb precies dezelfde ervaring. In 2013 heeft Volvo een mooie V60 PIH in de markt gezet en pas in 2019/20 gaan ze een EV uitbrengen. Niet handig als je een stap verder wil zetten met elektrisch rijden waardoor ik na 25 jaar Volvo ook ben overgestapt. Nu moet ik nog zorgen dat ik geen Volvo mailtjes meer ontvang ;)
 
Tja. Wat is autoliefde en merkentrouw in een land waar fiscale regelgeving zo bepalend is geworden voor de (zakelijke) automobilist?

Net terug uit Zweden. Je ziet daar meer V90’s (incl Cross Country’s) en XC60’s dan hier in NL auto’s uit het D- en mogelijk zelfs C-segment.
Vanaf minder dan 35 K schaf je in Zweden een V90 aan, en de Cross Country D5 variant vanaf zo’n 40 K. Deze laatste is hier in NL zomaar ruim 70 K.

Zelfs een nieuw model V60 T5 met opties kost me als maandelijks zomaar 400 euro netto meer dan een Model S, waarvan deze laatste een 45 K hogere nieuwprijs heeft. Hier helpt ook onze lease-regeling uiteraard die EV’s stimuleert.

Dus, na 5 Volvo’s toch maar met droge ogen de Tesla besteld. Nodeloos te vermelden dat ik als gadget-, acceleratie- en ietwat mileu-geek ik ook gewoon veel plezier ga hebben.