Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Van der Valk

This site may earn commission on affiliate links.
Is in elkaar geklust door een hobbyist met een tesla. Zonder ondersteuning van tesla. Wel meer functies dan iOS. Zo kun je instellen dat je de accu om een bepaalde tijd zoveel procent gevuld wil hebben, of om een bepaalde tijd een ingestelde binnentemperatuur wilt hebben.
 
Is in elkaar geklust door een hobbyist met een tesla. Zonder ondersteuning van tesla. Wel meer functies dan iOS. Zo kun je instellen dat je de accu om een bepaalde tijd zoveel procent gevuld wil hebben, of om een bepaalde tijd een ingestelde binnentemperatuur wilt hebben.

Oh, serieus. Dan trek ik mijn commentaar in. Goed gedaan dan, als het niet officieel is.
 
Is in elkaar geklust door een hobbyist met een tesla. Zonder ondersteuning van tesla. Wel meer functies dan iOS. Zo kun je instellen dat je de accu om een bepaalde tijd zoveel procent gevuld wil hebben, of om een bepaalde tijd een ingestelde binnentemperatuur wilt hebben.

Nice.... is er een tread ergens over deze tool ? Gezien Virtual Tesla niet meer werkt voor een hoop mensen ...
 
Nice.... is er een tread ergens over deze tool ? Gezien Virtual Tesla niet meer werkt voor een hoop mensen ...

Windows Phone had ik moeten zeggen. App heet Tesla Companion. Volgens mij is die meneer (Gustavo Franco) ook met een Windows 8 desktopversie bezig

ik zie de app nu overigens niet in de appstore van m'n Windows Phone staan. Wellicht heeft hij weer een "issue". Gelukkig heb ik hem er werkend op staan
 
Vandaag kreeg ik een rekening van een laadsessies bij van der Valk in Eindhoven, daar staat een Snellader met ook een AC43kW Type 2 kabel.
Ik heb geen Duo lader, dus in minder dan een uurtje had ik er een kleine 40km bij ik denk zo'n 8kW. De rekening was 10 Euro :).
Dat model lijkt zelfs erger dan de Fastned tarieven, ze hanteren een opstart tarief (meer dan 2 Euro) en dan een kwartje per minuut.
Op de site van the New Motion staat dit wel aangegeven, maar ik had er geen rekening mee gehouden dat deze laders voor onze auto's zo ongunstig uitpakt.
Zelfs voor een Duo Lader niet echt gunstig. Ook had ik bij van der Valk in het algemeen meer de indruk dat elektrisch laden als een service wordt gezien, maar dat komt misschien door Zwolle :)

Ik heb dit nog even verder uitgezocht met The New Motion en nu blijkt dat door een systeemfout de verkeerde afrekenmethode is toegepast.
Voor de Multi (DC-AC) snel laders zou alleen voor DC (Chademo/CSS) een tarief per minuut moeten worden berekend en alle AC (Type 2) sessies gewoon per kWh.
Het probleem zou nu dus overal opgelost moeten zijn en je kan ervan uitgaan dat als je zo'n Multi snel lader treft, de AC optie gewoon afrekent per afgenomen kWh.
The New Motion heeft mijn rekening ook gecorrigeerd :smile:
 
Ik heb dit nog even verder uitgezocht met The New Motion en nu blijkt dat door een systeemfout de verkeerde afrekenmethode is toegepast.
Voor de Multi (DC-AC) snel laders zou alleen voor DC (Chademo/CSS) een tarief per minuut moeten worden berekend en alle AC (Type 2) sessies gewoon per kWh.
Het probleem zou nu dus overal opgelost moeten zijn en je kan ervan uitgaan dat als je zo'n Multi snel lader treft, de AC optie gewoon afrekent per afgenomen kWh.
The New Motion heeft mijn rekening ook gecorrigeerd :smile:

Maar, had je niks gedaan en de 10€ had geaccepteerd was er niks gebeurd. Ik stoor me er soms aan dat zulk soort fouten nog steeds voor komen.