Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Van Espace naar EV, Model X of Merc EQV

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg van een collega met groot gezin (4 kids) en een Renault Espace de vraag welke alternatieven hij heeft als hij zijn gezin electrisch mee op reis wil nemen. Ik kwam natuurlijk niet verder dan een BMW 7-serie Model X 7-zitter maar bedacht dat Bjorn Nyland laatst ook een enthousiaste youtube over de Mercedes EQV had geschoten.

Ik zit dus zelf niet in deze doelgroep maar wellicht dat hier ervaringsdeskundigen zijn die daar wel iets over kunnen vertellen.

Ik kwam op de wintersport wel nog een ander groot gezin tegen die deze knoop hadden doorgehakt met 2x een Model 3. Die hebben wel ook al kinderen met rijbewijzen. Dan heb je direct een soort robotaxi tot FSD af is
 
Je gaat op een Tesla forum bitter weinig eigenaars van een Mercedes EQV vinden.

Model X rijders vind je er dan weer wel.

Een 6 zitter X is prima voor 5 volwassenen. Een 7-zitter kan met de middelste bank wel wat krap worden voor de mensen op de achterste zitrij.

Maar zo een ding koop je niet aan Espace prijzen.
 
Hahaha 2022 en nog geen bekerhouders 🤣

Dat de stoel niet kan draaien tijdens het rijden is eigenlijk wel logisch.

Het is eigenlijk gewoon een V-klasse bestelwagen met batterijen. Kan je dus niet vergelijken met een Model X (en ditto prijs).

En LOL dat ie niet het verbruik kan zien terwijl de auto stil staat.

Blijkbaar ook 500kg zwaarder dan de Model X?

Hahahhaahha en dat je met de sleutel moet draaien om de auto te 'starten' :D

HAHAHAHAHA EN NOG ALTIJD MET TANKKLEP!!!🤣🤣
 
groot gezin (4 kids)
De X 6-zitter is met 6 personen prettiger dan de 7-zitter, omdat je dankzij het gangpad in het midden ook als achterste passagier de benen kunt strekken en meer het gevoel hebt in dezelfde ruimte te zijn. Op een bankje op de derde rij achter een bankje op de tweede rij voel je je denk ik eerder een stuk bagage dan een passagier.

Nadeel aan de 6-persoons configuratie is dat de captain’s chairs in het midden niet omklappen, waardoor ik bijvoorbeeld in mijn X de mountainbike niet zonder demonteren meekrijg. Oplossing daarvoor is natuurlijk eenvoudig: ook een S kopen.
 
Hier een gezin met 4 kindjes in de leeftijd van 5 tot 10 jaar. Bijna 5 jaar in het bezit van een Model X met 6 zitplaatsen.

Geweldige reisauto en ook, dankzij het gangpad, de gezelligste. Mijn vrouw rijdt ook een 7-persoons Zafira, maar dat is op de achterste rij maar een afgesloten en krappe ervaring.

Op vakantie hebben we op de Model X een Thule bagagebox op de trekhaak. Het ziet er niet uit, maar wat heerlijk praktisch is dat. Voor een vakantie van een week past alles trouwens ook wel in de X zonder bagagebox.

Er is na 5 jaar nog steeds geen betere EV te krijgen voor een groot gezin. De NIO ES8 misschien, eind dit jaar. Maar ja, dan heb je geen waanzinnige vleugeldeuren.