Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Van Rotterdam naar Sardinie

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand al op vakantie geweest naar sardinie? Lijkt me erg tof van rdam naar sardinie. Heb gezien dat er dit jaar ook twee sucs zijn geplaatst. Heb nog twee kleintjes achterin, dus zal elke 2-3 moeten stoppen. Iemand een mooie rit?
 
Hi, ben op dit moment in Sardinië met een M3. Heenreis via weekje in Ardèche en daarna door naar Genua met de boot naar Sardinië. In Olbia staat een Suc, 4 stuks met wat ruimte voor uitbreiding. De laadpalen in Sardinië zijn dun bezaaid, en niet altijd goed aangegeven. In Tempio zou bijvoorbeeld een Enel X laadpunt moeten staan, 20 minuten gezocht maar niets gevonden.

Laden bij onze vakantiewoning lukt helaas niets, electra netwerk op Sardinië is echt knutselwerk soms. Dus de Schuko lader stopt er om de paar minuten mee. We zitten op 30 minuten van Olbia dus combineren soms de boodschappen met de SuC. Het rijden door het landschap hier er een Tesla is wel echt heerlijk.
 
Toevallig, wij zijn nu (met 3 kids,5/9/10jr) onderweg met M3+Vouwwagen naar Sardinië, Vanavond de boot vanaf Livorno naar Olbia en dan helemaal naar het zuidelijkste puntje van Sardinië.
Ik zag dat bij Olbia en bij Oristano een SuC is en verder komt het vast goed 😉
 
Toevallig, wij zijn nu (met 3 kids,5/9/10jr) onderweg met M3+Vouwwagen naar Sardinië, Vanavond de boot vanaf Livorno naar Olbia en dan helemaal naar het zuidelijkste puntje van Sardinië.
Ik zag dat bij Olbia en bij Oristano een SuC is en verder komt het vast goed 😉
Wat leuk, veel plezier! Er zijn hier het en der chargers van BeCharge, die werken met een Shell Recharge pass of met de App en Enel X chargers die ook met een App werken of plugsurfing.
 
Laden bij onze vakantiewoning lukt helaas niets, electra netwerk op Sardinië is echt knutselwerk soms. Dus de Schuko lader stopt er om de paar minuten mee.
Daar kunnen wij over meepraten. Vorig jaar een huis gehuurd bij Olbia. Bleek een groter pand met drie appartementen. Na de eerste nacht het verlengsnoer uitgerold en op 5 amp. druppelen. Ging prima tot vrouwlief ‘s avonds het stopcontact wilde gebruiken. Ik keurig laden stoppen en stekker eruit. Na een half uurtje stekker er weer in en laden starten en: poef spanning weg. OK, de zekering zal er wel uitliggen. Maar waar zit dat ding. Nergens een stoppenkast te vinden. Uiteindelijk een schilderijtje naast de voordeur opgetild en ja hoor daar zat een gat in de muur met twee zekeringen. Maar helaas die stonden alle twee op en toch was er geen spanning in het hele appartement. Uiteindelijk de schoonmaakster gebeld en met Google translate geprobeerd uit te leggen wat er aan de hand was. Ze kwam de volgende ochtend met een klusjesman, maar die constateerde hetzelfde als wij. Er moest hogerop in het netwerk een zekering uitliggen, maar waar?? Aan de straatkant was een meterkast, maar daar stond gewoon spanning op. Lang verhaal kort: wij zijn in een van de andere appartementen getrokken en er kwam een echte electricien. Na een hoop verwarring en gezoek gaven die het ook op. Vervolgens kwam er een volgende die een sleuf begon te graven/hakken van een kastje bij het huis ernaast en er werd een nieuwe kabel getrokken (20 cm onder het oprijpad) en ergens aangesloten. Uiteindelijk dus weer spanning, maar weer een onlogische verknoping in dat netwerk en ik neem aan zonder enige documentatie dus veel succes aan de volgende gebruiker.
Ik weet nog steeds niet wat er nu echt gebeurd is, waarschijnlijk iets met inschakelstroom, maar ik weet zeker dat hij op 5 amp. stond toen ik het laden herstartte. Nou ja Olbia Suc was vlakbij dus problemen gaf het niet behalve dat het vervangende appartement donker en enorm muf was.
 
Wij zijn vorig jaar 3 weken met de M3 op Sardinië geweest (vanuit Schiedam). Prima gegaan, alleen bij Alghero zelfde meegemaakt met een zeer instabiel stroom net van de accommodatie waar we zaten (ik kon hem in de app zien golven in amperage, onder de 6 sloeg hij dan af, waarna ik hem ontkoppelde en de golven weer opnieuw begonnen. Een juicebooster of fivari schijnt dit op te lossen, maar ca. 1000 euro voor die enkele keer dat het echt nodig is was me iets te gortig) . Gelukkig staan er in het stadje een paar chargers, dus combineerden we shoppen of dineren met parkeren bij een 11kw charger. Laadpalen zijn niet zo ruim voorhanden als in Nederland, maar het lukte altijd wel om ergens te laden, vaak ook bij onze accomodaties (we reisden rond). Stuur me gerust een DM als je meer tips wilt hebben, dan duik ik er even in.
 
  • Helpful
Reactions: Maarten
Wij zitten op dit moment op Sardinie. Bij aankomst in Olbia direct geladen bij de supercharger aldaar. Dat ging prima.
Bij ons hotel, vlakbij Arzachena, kunnen we op het stopcontact laden. Dat werkt probleemloos. Geen instabiel netwerk.
Ook hebben we een 300 kW Enel laadpaal ontdekt bij het Centro Commerciale boven Olbia. Via Basa, 07026 Olbia SS.
We gaan morgen ri Alghero en hopen daar op een openbare laadpaal te laden.
Tot zover dus geen problemen ondervonden. Wij rijden in een Model S met CCS connector.
 
Wij zitten op dit moment op Sardinie. Bij aankomst in Olbia direct geladen bij de supercharger aldaar. Dat ging prima.
Bij ons hotel, vlakbij Arzachena, kunnen we op het stopcontact laden. Dat werkt probleemloos. Geen instabiel netwerk.
Ook hebben we een 300 kW Enel laadpaal ontdekt bij het Centro Commerciale boven Olbia. Via Basa, 07026 Olbia SS.
We gaan morgen ri Alghero en hopen daar op een openbare laadpaal te laden.
Tot zover dus geen problemen ondervonden. Wij rijden in een Model S met CCS connector.
Veel plezier daar - schitterend oud stadje. Bij dit restaurant staat een 11kw laadpaal aan de overkant van de straat tegen het winkelcentrum aan: Nerac Ristorante | Un nuovo modo di vivere la CARNE ad Alghero

Ook leuk: zeilen met de Andrea Jensen: Sailing Day Trips in Alghero, Sardinia. Andrea Jensen Excursions