Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vanaf nu verplicht geluid maken (AVAS). En nu?

This site may earn commission on affiliate links.
Complete waanzin blijft het. Zag onlangs dit:
upload_2019-8-10_11-19-27.jpeg

De dame zat wel op de fiets :rolleyes:
Zolang dit in NL mag ...
 
OK, waarschijnlijk krijg ik nu een aantal disagrees maar ik kon het niet laten deze met jullie te delen:

'Tesla auto's hebben de vervelende eigenschap dat ze geen geluid maken. Ondanks dat het een geweldige auto is blijft het ontbreken van een uitlaatgeluid zeer teleurstellend.'

Active Sound Generator Tesla
€ 1.799,00
≥ Active Sound Generator Tesla - Tuning en Styling - Marktplaats.nl
 
De Renault Zoë heeft het al sedert 2012..... futuristisch gezoem.. soort Star Trek gevoel.
Ja precies. Die heb ik ook gehad (2013-2016). Er komt ook regelmatig iemand bij de buren met een Outlander PHEV die een vergelijkbaar geluid maakt. Binnen in de auto hoor je het geluid bijna niet. Voor mensen die zich buiten de auto bevinden klinkt het zachter dan de gemiddelde ICE en is daarbij ook minder irritant (alle halleluja-verhalen van Top-Gear-idioten over "mooie" uitlaatherrie hebben op mij geen effect gehad :)).

Ik vind het allemaal niet zo'n probleem, totaal niet de ophef waard.
 
  • Like
Reactions: horta
  • Funny
Reactions: Gtech
De KIA Niro EV heeft wel een mooi systeem vind ik. Volgens onderstaand citaat wordt geluid alleen ingeschakeld als er voetgangers worden waargenomen. Weet niet of het waar is en nog conform de regelgeving is:

Kia’s new Niro EV has an Active Pedestrian Warning System that recognizes pedestrians and uses its front speakers to warn them of an approaching vehicle. This warning system combines the Niro EV's cameras, object-recognition technology, and the car's front speakers. As a result, it recognizes the pedestrians and warns them of its presence.

Ik had een eNiro, deze maakte geloof ik onder de 30 km per uur een zoemend geluid niet heel storend, bij achteruitrijden had deze een soort gepiep als een vrachtwagen die achteruit rijdt. Was niet heel storend behalve als je wat later op de avond of in de nacht achteruit je oprit oprijdt en de buren er wakker van worden....