TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Vandebron Slim laden

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Tom_020, May 7, 2018.

1. Tom_020

Tom_020 Member

Goedemorgen! Ik ben werkzaam bij Vandebron in het EV-team. Ik zie dat op het TMC-forum best wat vragen en opmerkingen zijn verschenen over Slim laden bij Vandebron. Vandaar dit bericht.

Mochten jullie meer willen weten over onze Slim laden pilot, hoor ik graag van jullie. Kort uitgelegd; wij werken met een systeem dat realtime vraag en aanbod op het energienet kan balanceren d.m.v. starten + stoppen van alle aangesloten Tesla's op dat moment. Jedlix en partijen werken vaak met een algoritme dat uitrekent op welke momenten stroom goedkoop is. Onze focus is juist realtime inspelen op pieken en dalen op het energienet. Zo kunnen we echt bijdragen aan het balanceren van het energienet, zodat gas & kolencentrales overbodig worden. Daarbij maken we gebruik van een besloten blockchain systeem; de Hyperledger Fabric ontwikkeld door IBM: How technology is shaping the renewable energy sector - Blockchain Unleashed: IBM Blockchain Blog

Om mee te doen aan de Slim laden pilot zijn er 4 voorwaarden;

1. In het bezit van een Tesla (pilot werkt nog via Tesla API token, binnenkort is Slim laden op de laadpaal mogelijk)
    2. Er wordt thuis geladen met de Tesla (of bij het eigen bedrijf)
    3. Slimme meter aanwezig / bereid om een slimme meter te laten installeren (Vandebron vergoed deze kosten)
    4. Vandebron contract op het adres waar slim geladen gaat worden (+ welkomstkorting speciaal voor slim laden deelnemers)
    Voordelen:
    1. Bijdragen aan verduurzaming (minder bijstook van gas & kolenscentrales om het net te balanceren)
    2. Verdien gemiddeld € 250,- per jaar (gemiddelde leaserijder)
    3. Vandebron regelt alles voor je, zonder dat je in hoeft te leveren op gemak of kosten
    Interesse? P.m. me met je nummer, dan neem ik contact op zodra het jou uit komt! Aanmelden via Slim laden-pilot voor Tesla rijders mag ook, dan nemen we contact met je op.

2. nico180

nico180 creating simple things - is true talent

3. Wim S.

Wim S. Supporting Member

4. Limbo2121

Limbo2121 Active Member

Er moet toch iemand zijn die dit draadje kan sluiten?

5. robertvg

robertvg Extremely Well-Known Member

Niet zo slim ;)

• Like x 1

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC