Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vandebron Slim laden

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemorgen! Ik ben werkzaam bij Vandebron in het EV-team. Ik zie dat op het TMC-forum best wat vragen en opmerkingen zijn verschenen over Slim laden bij Vandebron. Vandaar dit bericht.

Mochten jullie meer willen weten over onze Slim laden pilot, hoor ik graag van jullie. Kort uitgelegd; wij werken met een systeem dat realtime vraag en aanbod op het energienet kan balanceren d.m.v. starten + stoppen van alle aangesloten Tesla's op dat moment. Jedlix en partijen werken vaak met een algoritme dat uitrekent op welke momenten stroom goedkoop is. Onze focus is juist realtime inspelen op pieken en dalen op het energienet. Zo kunnen we echt bijdragen aan het balanceren van het energienet, zodat gas & kolencentrales overbodig worden. Daarbij maken we gebruik van een besloten blockchain systeem; de Hyperledger Fabric ontwikkeld door IBM: How technology is shaping the renewable energy sector - Blockchain Unleashed: IBM Blockchain Blog

Om mee te doen aan de Slim laden pilot zijn er 4 voorwaarden;

  1. In het bezit van een Tesla (pilot werkt nog via Tesla API token, binnenkort is Slim laden op de laadpaal mogelijk)
  2. Er wordt thuis geladen met de Tesla (of bij het eigen bedrijf)
  3. Slimme meter aanwezig / bereid om een slimme meter te laten installeren (Vandebron vergoed deze kosten)
  4. Vandebron contract op het adres waar slim geladen gaat worden (+ welkomstkorting speciaal voor slim laden deelnemers)
Voordelen:
  1. Bijdragen aan verduurzaming (minder bijstook van gas & kolenscentrales om het net te balanceren)
  2. Verdien gemiddeld € 250,- per jaar (gemiddelde leaserijder)
  3. Vandebron regelt alles voor je, zonder dat je in hoeft te leveren op gemak of kosten
Interesse? P.m. me met je nummer, dan neem ik contact op zodra het jou uit komt! Aanmelden via Slim laden-pilot voor Tesla rijders mag ook, dan nemen we contact met je op.