Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Varianten van voorstoelen

This site may earn commission on affiliate links.

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,568
1,758
Breda, Netherlands
Vraagje: we kennen allemaal de classic seats en de next gen seats.
Nu moeten er nieuwe stoelen in mijn auto (omdat de zij airbags zijn gebruikt). En nu blijken er twee varianten te zijn van de 'normale' stoelen. Ik had de eerste versie, en er is een keer een updated versie uitgekomen. In 2014 werd al gesproken over een update van de voorstoelen. Zouden beter zitten door andere (minder harde) vering.
Nou begrijp ik dat ook de hoofdsteunen zouden zijn aangepast. De stoel die ik nu krijg heeft dus een iets andere hoofdsteun dan de stoel die ik voorheen had. En het stiksel zou wat anders zijn.
Weet iemand de details? Foto's van de verschillen tussen de twee versies?
 
Vraagje: we kennen allemaal de classic seats en de next gen seats.
Nu moeten er nieuwe stoelen in mijn auto (omdat de zij airbags zijn gebruikt). En nu blijken er twee varianten te zijn van de 'normale' stoelen. Ik had de eerste versie, en er is een keer een updated versie uitgekomen. In 2014 werd al gesproken over een update van de voorstoelen. Zouden beter zitten door andere (minder harde) vering.
Nou begrijp ik dat ook de hoofdsteunen zouden zijn aangepast. De stoel die ik nu krijg heeft dus een iets andere hoofdsteun dan de stoel die ik voorheen had. En het stiksel zou wat anders zijn.
Weet iemand de details? Foto's van de verschillen tussen de twee versies?
Ik zou hem origineel houden Maurice, je weet hoe het werkt met klassiekers
 
  • Funny
Reactions: vdvoorde
Nou begrijp ik dat ook de hoofdsteunen zouden zijn aangepast. De stoel die ik nu krijg heeft dus een iets andere hoofdsteun dan de stoel die ik voorheen had. En het stiksel zou wat anders zijn.
Weet iemand de details? Foto's van de verschillen tussen de twee versies?

Moet je ook een nieuwe achterbank krijgen? Het is vooral daar dat de hoofdsteunen groter zijn geworden in de nieuwe generatie zetels. Vooraan is bij mijn weten in de eerste plaats het zitcomfort verbeterd, niet zozeer de hoofdsteunen. Van de mensen die van een classic naar een autopilot zijn overgestapt zonder next gen zetels heb ik enkel positieve reacties gehoord op het zitcomfort van de nieuwe generatie standaard zetels. De sportvariant met het biesje in een andere kleur bestaat wel niet meer in de nieuwe generatie standaard zetels.

Je kan dus vrij eenvoudig vergelijken door een wagen met autopilot van naderbij te bekijken (die geen next gen zetels heeft).
 
  • Informative
Reactions: vdvoorde
Ik heb eens ergens een set zetels te koop zien staan eerste generatie, maar ik weet niet meer waar :(. Het waren wel beige lederen zetels.
Heb ik ook gezien, ik herrinner me ook een bedrag van 6000 euro..

Overigens zijn er ook bedrijven die zeer uitgebreide aanpassingen aan de bestaan de stoelen kunnen doen. Die doen dat ook niet voor niks, maar dat zou ik zeker even bekijken voordat je zo'n bedrag uitgeeft. Dit soort bedrijven zijn vaak gespecialiseerd in aanpassingen voor mensen met allerlei beperkingen.
 
Heb ik ook gezien, ik herrinner me ook een bedrag van 6000 euro..

Overigens zijn er ook bedrijven die zeer uitgebreide aanpassingen aan de bestaan de stoelen kunnen doen. Die doen dat ook niet voor niks, maar dat zou ik zeker even bekijken voordat je zo'n bedrag uitgeeft. Dit soort bedrijven zijn vaak gespecialiseerd in aanpassingen voor mensen met allerlei beperkingen.
Zou ik ook doen want de kwaliteit van de Tesla stoelen is maar povertjes. Kennis van mij heeft in zijn S de next generation lederen stoelen en na één maand begon het leder al de verfrommelen. En als ik naar de foto's op het forum kijk dan zie je dat dit geen alleenstaand geval is, je ziet bijna geen enkel interieur met nog strak getrokken leder. Puntje voor Tesla om aan te werken.
 
Moet je ook een nieuwe achterbank krijgen? Het is vooral daar dat de hoofdsteunen groter zijn geworden in de nieuwe generatie zetels. Vooraan is bij mijn weten in de eerste plaats het zitcomfort verbeterd, niet zozeer de hoofdsteunen. Van de mensen die van een classic naar een autopilot zijn overgestapt zonder next gen zetels heb ik enkel positieve reacties gehoord op het zitcomfort van de nieuwe generatie standaard zetels. De sportvariant met het biesje in een andere kleur bestaat wel niet meer in de nieuwe generatie standaard zetels.
Je kan dus vrij eenvoudig vergelijken door een wagen met autopilot van naderbij te bekijken (die geen next gen zetels heeft).
Ik ben van een Classic uit november 13 overgestapt in een Autopilot versie van februari 2015. Gisteren 1150 km gereden en moet vaststellen dat de stoelen in de nieuwe versie merkbaar beter zitten. En wat een heerlijkheid die Autopilot.
 
  • Like
Reactions: Firebird and jpet
Ik zou wel overwegen om mijn bestuurdersstoel te vervangen door een next gen stoel. Enig idee hoeveel dat zou kosten? Goed idee of niet?
Kost 6000, in mijn classic was mijn onderframe stuk. De gehele stoel moest onder garantie vervangen worden. Bij mijn vraag of er niet direct een next gen stoel in kon werd aangegeven dat dit slechts 6K zou kosten.....

Rij nu 2 maanden met een verse S en naast autopilot en de extra pk's zijn de stoelen een verademing
 
Ik heb lang getwijfeld over de standaard stoelen in mijn model S maar ze bevallen mij boven verwachting. Omdat er weinig foto's van te vinden zijn deel ik er maar even een paar. Zien er gewoon heel goed uit naar mijn mening.
Voor de rest is mijn interieur ook standaard en ook daar ben ik heel tevreden over. Standaard stoelen en interieur scheelt duizenden euro's doe ik aan de D versie besteed heb.
 

Attachments

  • IMG_1021.JPG
    IMG_1021.JPG
    417.1 KB · Views: 417
  • IMG_1022.JPG
    IMG_1022.JPG
    527.6 KB · Views: 98
  • IMG_1023.JPG
    IMG_1023.JPG
    545.8 KB · Views: 112
Ik heb lang getwijfeld over de standaard stoelen in mijn model S maar ze bevallen mij boven verwachting. Omdat er weinig foto's van te vinden zijn deel ik er maar even een paar. Zien er gewoon heel goed uit naar mijn mening.
Voor de rest is mijn interieur ook standaard en ook daar ben ik heel tevreden over. Standaard stoelen en interieur scheelt duizenden euro's doe ik aan de D versie besteed heb.
Voorheen had je keuze tussen standaard stoelen en Next Gen stoelen....deze zijn nu toch standaard of mis ik iets? Volgens mij is er keuze uit materialen maar niet qua zitvorm. Ik denk dat over smaak niet te twisten valt en ieder zijn eigen materiaal/ kleur keuze moet maken. Ik weet nog wel dat ik de biezen bij mijn eerste P wel erg cool vond toentertijd. Bij de tweede S met Next Gen stoelen waren deze er al niet meer.
Voor mij persoonlijk is leer in ieder geval een must have in iedere auto.
 
Voorheen had je keuze tussen standaard stoelen en Next Gen stoelen....deze zijn nu toch standaard of mis ik iets? Volgens mij is er keuze uit materialen maar niet qua zitvorm. Ik denk dat over smaak niet te twisten valt en ieder zijn eigen materiaal/ kleur keuze moet maken. Ik weet nog wel dat ik de biezen bij mijn eerste P wel erg cool vond toentertijd. Bij de tweede S met Next Gen stoelen waren deze er al niet meer.
Voor mij persoonlijk is leer in ieder geval een must have in iedere auto.
Dan ben je net op tijd geweest met je nieuwe X want binnenkort levert Tesla helemaal geen (echt) leer meer...
 
Voorheen had je keuze tussen standaard stoelen en Next Gen stoelen....deze zijn nu toch standaard of mis ik iets? Volgens mij is er keuze uit materialen maar niet qua zitvorm. Ik denk dat over smaak niet te twisten valt en ieder zijn eigen materiaal/ kleur keuze moet maken. Ik weet nog wel dat ik de biezen bij mijn eerste P wel erg cool vond toentertijd. Bij de tweede S met Next Gen stoelen waren deze er al niet meer.
Voor mij persoonlijk is leer in ieder geval een must have in iedere auto.
Je hebt gelijk. Iedere stoel is qua vorm nu gelijk. Alleen de materialen verschillen. In die zin is standaard niet de juiste woordkeuze. Ik ervaarde ze alleen als standaard.