TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Veel vocht in de auto in de morgen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by LionKing1970, Nov 22, 2019.

1. LionKing1970

LionKing1970 Member

Nu de koudere dagen zijn aangebroken merk ik dat ik echt heel vool condens vocht in de auto heb. Ik haal het niet met alleen blazen met de airco op de voorruit want dan sta ik er na een half uur nog, ik heb zelfs een doek nodig om de ramen weer enigszins op acceptabel doorkijkniveau te krijgen.

Hebben hier meer mensen last van?

2. ramonneke

ramonneke Active Member

1. AC aan
    2. Heater op max
    3. Ramen een klein stukje open

Zorgen dat de AC een tijdje uit is voor je de auto parkeert en hier ook weer even de ramen klein stukje open zodra je de AC uitzet. Zorgt bij elke auto voor minder vocht.

3. Maarten

Maarten Active Member

Antwoord op je vraag: nee, ik heb daar geen last van, maar de auto staat in een onverwarmde garage, dus niet te vergelijken.
    Maar is het niet logisch redenerend na te gaan: als je dat de afgelopen jaren niet had, wat is er dan veranderd?

4. dets

dets Member

Liggen er natte bladeren onder de frunk bij de ruiten wissers? Parkeer je in de buurt van een sloot? Dat vocht moet toch ergens vandaan komen..

5. Phil V

Phil V Active Member

4: twee maal klikken op voorruitverwarmingikoontje (1 maal richt de ventilatie op de voorruit, 2 maal ook, maar met full power).
    AC werkt niet bij (bijna-)vriestemperaturen, ook al staat die op. Zou bevriezen.

6. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp M3 RWD LR B/B

Hoeslaken vullen met kattengrind en in de achterbak leggen.

• Informative x 1
  7. StayFrosty81

StayFrosty81 New Member

Is de vloermat aan de passagierskant ook nat/vochtig? Ik heb wel eens een verstopte airco afvoerslang gehad en dan gaat het water zich verzamelen in de isolatie onder je vloermat aan de passagierskant. Want zoals iemand al eerder opmerkte, het moet ergens vandaan komen.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC