Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Beide wielen opkrikken gaat bij de Model 3 heel goed, ging vanzelf 😉. Waarschijnlijk ook voor de Model Y. Heb zelf ook een 2 ton krik bij HBM gekocht.
Bij de S zeker niet, al heb ik niet het max van de krik geprobeerd.

dank je voor de info en link. Momenteel is hij niet op voorraad, maar heb recentelijk de banden geswapped... dus bestel hem voordat dit weer met. nogmaals dank
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Iemand nog tips voor banden voor de Model 3? Ik heb de 19" velgen en nu Hankook Ventus S1 eronder.
Ga ik voor lage rolweerstand? Dan staat de Michelin Primacy 4 duidelijk bovenaan, enige met rolweerstand A, grip op nat wegdek is B en geluid is 70 dB (hetzelfde als mijn Hankooks).
Of ga ik voor stille banden? Bijvoorbeeld de Yokohama Advan dB V552, 67 dB, maar rolweerstand C.

Het is natuurlijk lastig om uit te vinden wat de invloed van de rolweerstand op de range is.
Welke zijn het geworden? Ik ben na de forse prijsstijging van de Pilot Sport 4 overgestapt naar de Hankook K127 en die zijn na een kleine 50k kilometers ernstig aan vervanging toe. Ik heb ze nooit heel geweldig gevonden. Vrij rumoerig en weinig grip op nat wegdek. Ik zit nu aan de Primacy 4 of 4+ (geen idee wat het verschil is) te denken. Wel weer een stukkie duurder
 
Welke zijn het geworden? Ik ben na de forse prijsstijging van de Pilot Sport 4 overgestapt naar de Hankook K127 en die zijn na een kleine 50k kilometers ernstig aan vervanging toe. Ik heb ze nooit heel geweldig gevonden. Vrij rumoerig en weinig grip op nat wegdek. Ik zit nu aan de Primacy 4 of 4+ (geen idee wat het verschil is) te denken. Wel weer een stukkie duurder
Tip: Pilot Sport 5 is goedkoper dan de Pilot Sport 4
 
  • Informative
  • Like
Reactions: MaSansky and Nick-m
Welke zijn het geworden? Ik ben na de forse prijsstijging van de Pilot Sport 4 overgestapt naar de Hankook K127 en die zijn na een kleine 50k kilometers ernstig aan vervanging toe. Ik heb ze nooit heel geweldig gevonden. Vrij rumoerig en weinig grip op nat wegdek. Ik zit nu aan de Primacy 4 of 4+ (geen idee wat het verschil is) te denken. Wel weer een stukkie duurder
Check aub ook Falken banden. Ik heb er hele goede ervaringen mee. Ze zijn goedkoper maar ook helaas minder slijtvast.
Heb er nu iets meer dan 40.000 mee gereden en ik denk dat ze met 45 a 47 vervangen gaan worden. Ze gaan dus minder lang mee dan de Michelins met 52.000 echter de kostprijs per km is lager nu 1,6 ct/km t.o.v. 1,8 ct/km.

Maar het belangrijkste: heerlijk stil t.o.v. de Michelins, zie op 3.27 minuten.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: ERvee and job-lek
Check aub ook Falken banden. Ik heb er hele goede ervaringen mee. Ze zijn goedkoper maar ook helaas minder slijtvast.
Heb er nu iets meer dan 40.000 mee gereden en ik denk dat ze met 45 a 47 vervangen gaan worden. Ze gaan dus minder lang mee dan de Michelins met 52.000 echter de kostprijs per km is lager nu 1,6 ct/km t.o.v. 1,8 ct/km.

Maar het belangrijkste: heerlijk stil t.o.v. de Michelins, zie op 3.27 minuten.
Ik vind slijtage naast het kostenaspect ook wel belangrijk ivm fijnstof. Bandenslijtsel is een van de belangrijkste oorzaken van microplastics in de zee
 
  • Informative
  • Love
Reactions: Krisja and Maurice1
Ik vind slijtage naast het kostenaspect ook wel belangrijk ivm fijnstof. Bandenslijtsel is een van de belangrijkste oorzaken van microplastics in de zee
Goed dat je die meeneemt in de overweging. Zelf dacht ik aan het feit dat ze stil zijn. En zo'n 5000 km minder bereik is dan ook zo'n 10% meer slijtage.
Slijtvastheid is nog geen variable die meegenomen wordt in de (meeste) zoekfuncties.
 
Net nieuwe Continental conti-silents laten leggen. Niet dat de banden zelf al helemaal op waren, maar wel de Alloygators die mijn velgen schitterend hebben beschermd.
Ik heb met deze set banden (en Alloygators) 85.000 km gereden in mijn MX…. Ben er super content van, zeer aan te bevelen !
85.000 km? Dat is veel. Is dat specifiek met continental of standaard met jou rijstijl?
 
Remweg van banden is aangegeven met een label (A t/m F). A beste en F slechtste.
Tussen A en E zit 30% remweg verschil. De genoemde Continental's hebben een C label, dus dat is niet geweldig. Zeker niet met een relatief zware EV.
Ik persoonlijk ben zeker niet merkvast, maar gooi wel banden met A label remweg onder m'n auto.

En ja, banden met een hogere letter zijn vaak (niet altijd) slijtvaster en gaan dus langer mee ;)

En de beste manier van deuken in je auto voorkomen is nog altijd afstand houden ;)
Met C label banden dus afhankelijk van je snelheid nog 'n metertje of 15 tot 25 extra afstand houden ;)