Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt me onjuist i.g.v. Tesla, H. Ik zie het verschil tussen zomer- en winterbanden terug in de afwijking van de snelheidsmeter. De weergegeven snelheid is wel nagenoeg correct, maar niet vanwege berekening uit de gps-afstanden.
Het verschil tussen 245/40 en 245/35 in 20" banden is maar liefst 3,2%, dat lijkt me gewoon teveel. Dus niet doen, je verliest ook onnodig comfort.
 
Hendrik, volgens mij is die discussie hier op het forum al eens gevoerd en was de conclusie dat de snelheid van de Tesla héél nauwkeurig is, maar niet door de gps wordt bepaald?
Dat betwijfel ik dus. Ik vermoed eerder dat hier Amerikaanse wetgeving voor is. Nooit eerder had ik auto's die het bij elke snelheid zo gelijk aan een gps systeem hadden. Met de Tesla en 2 verschillende huurauto's in Amerika wel. Dat maak het voor mij voorlopig een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
 
Dat betwijfel ik dus. Ik vermoed eerder dat hier Amerikaanse wetgeving voor is. Nooit eerder had ik auto's die het bij elke snelheid zo gelijk aan een gps systeem hadden. Met de Tesla en 2 verschillende huurauto's in Amerika wel. Dat maak het voor mij voorlopig een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
Ik zou niet bij het CBS gaan solliciteren Hendrik, was je ook niet van plan hè :p
 
Ik zoek winterbanden voor onze model X met 20 inch velgen. Zijn er daar betere en minder goede keuzes bij, of is er niet veel keuze?
En kan ik dat bij de lokale bandencentrale laten doen (ze hebben ervaring met Tesla's beweren ze), of toch beter bij het Sec (nogal ver)?
 
Niet dat het bij Tesla zo werkt, maar bijvoorbeeld bij (aftermarket) Becker navigatie werkt het als volgt.
Het navigatiesysteem moet worden aangesloten op de 'speed pulse' van de snelheidsmeter en op een achteruitrijsignaal. Dan moet je een 'kalibratierit' maken, zodat m.b.v. het vergelijken van wielomwentelingen en gps-coordinaten het systeem ook vrolijk doorgaat met route- en snelheidsberekeningen bij verlies van het gps-signaal. Werkt bijzonder goed in mijn Becker Cascade 7944.
Hier helpen de wielomwentelingen dus het kalibreren van de navigatie. Volgens @HWS zou bij Tesla de gps helpen bij het kalibreren van de snelheidsmeter. Eenmalig, af en toe of continue kalibreren maakt niet uit. Bij geen gps signaal in tunnels e.d. vindt geen kalibratie plaats, maar blijft de bestaande correctie gehandhaafd. Het is weliswaar plausibel, maar volgens mij niet het geval.
 
Als het een goede bandencentrale is, zou ik niet weten waarom je naar een SeC zou moeten.

Maar ik ken daar niet zoveel van, dus ik kan moeilijk beoordelen of het echt een goede bandencentrale is. Voor mij is een goede bandencentrale één waar ze een goede wachtruimte hebben en vriendelijk zijn, maar daarmee weet ik nog niet of ze onze Tesla niet om zeep gaan helpen omdat dat bij een Tesla misschien veel moeilijker is dan bij een gewone auto.



Ver !?:rolleyes: Van Bornem naar SeC Aartselaar is 18km:p

Bornem is groter dan je denkt. Van bij ons naar SeC Aartselaar is het wel 23 km :p
 
Een band is een band is een band....
Er zijn tegenwoordig al veel bandenspecialisten die al meerdere Tesla's onder handen hebben gehad.
Dat was in 2013 wel even wat anders....
Als het een respectabele zaak is geven ze wel een eerlijk antwoord of het hun eerste Tesla is of niet.
En... je kunt altijd de vraag stellen hoe ze het doen met de luchtvering. Als ze het niet eerder gedaan hebben vallen ze direct met een fout antwoord door de mand.
 
Op marktplaats staat al enige tijd te koop:
Tesla winterset 19" LM incl TPMS ventielen / sensoren
Deze set bestaat uit een Lichtmetalen velg van het Merk Mille Miglia type 1001.
Hierop zitten de volgende banden gemonteerd: 245/45-19 Pirelli W SottoZero 3.


Is dat een verstandige aanschaf? Ik heb voldoende aan 19 inch.

gr Chris
 
Ik heb op m'n 1e Tesla ook Mille Miglia winter velgen gehad. Werkte probleemloos. Ook Tesla deed niet moeilijk omdat ze in die tijd sowieso geen winterbanden en velgen konden leveren, nov/2013. Ik heb deze een jaar later doorverkocht omdat ik de T-sporstline mooier vond. Zijn ook aftermaket, ook probleemloos en ook geen opmerkingen van Tesla. De meeste problemen die er zijn hebben niets met de velgen te maken. Twijfel jij of Tesla daaraan dan monteer je de originele velgen en kijk je of het probleem zich dan ook voordoet.

Ik vind dat Tesla geen mooie 19"velgen aanbied dus die vallen voor mij af. We moeten niet doen alsof dit hogere wiskunde is voor een Tesla. 'T is maar een auto:rolleyes: met een paar 100pk, daar zijn er wel meer van... De passing is uiteraard wel van groot belang.
 
  • Like
Reactions: Kymo
Iemand nog een set 19" standaard velgen met of zonder winterbanden, in de aanbieding of ergens te vinden?
zie thumbnail voor welke standaard velgen ;-)
 

Attachments

  • IMG_6996.JPG
    IMG_6996.JPG
    387.7 KB · Views: 46