Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
@HWS ik las dat jij de auto met de hand wast. Nou ik denk dat ik - noodgedwongen - tot de zelfde club ga behoren want met 295 achter past mijn velg niet meer in die geul waar je auto via de wielen de wasstraat in wordt gereden.....
Je mag blij zijn dat je niet door de wasstraat hoeft, want met jou verbruik haal je niet eens het eind van de wasstraat ;)
 
Een band is een band is een band....
Er zijn tegenwoordig al veel bandenspecialisten die al meerdere Tesla's onder handen hebben gehad.
Dat was in 2013 wel even wat anders....
Als het een respectabele zaak is geven ze wel een eerlijk antwoord of het hun eerste Tesla is of niet.
En... je kunt altijd de vraag stellen hoe ze het doen met de luchtvering. Als ze het niet eerder gedaan hebben vallen ze direct met een fout antwoord door de mand.
Mag ik vragen wat het juiste antwoord zou moeten zijn? Dan weet ik ook of ze door de mand vallen of niet :) (sorry, ben nog nieuw in de Tesla wereld...)
 
Gevoel op winterbanden is heel anders dan op zomerbanden. Zeker als je ook nog gaat van 21" naar 19" Ik voel duidelijk verschil in stuurprecisie(-) maar ook in comfort(+) en geluid(+).

ik merk al zeker een groot verschil al van 19" inch michelin naar de 19"inch pirelli winter.

minder strak in stuurprecisie, zelf nog minder grip, merk nu dat banden slippen op een natte weg, zelfs de traction control grijpt in. en dat lukt me nauwelijks op de michelin set. normaal nauwelijk slip.
herkenbaar?
 
ik merk al zeker een groot verschil al van 19" inch michelin naar de 19"inch pirelli winter.

minder strak in stuurprecisie, zelf nog minder grip, merk nu dat banden slippen op een natte weg, zelfs de traction control grijpt in. en dat lukt me nauwelijks op de michelin set. normaal nauwelijk slip.
herkenbaar?

Als je met "nu" werkelijk "op dit moment" bedoelt is dit een heel normale zaak, winterbanden tonen maar hun nut en goede werking bij temperaturen kouder dan +7°C … . Is nu nog te warm voor winterbanden.
 
  • Informative
Reactions: nico180
winterbanden seizoen, zit te twijfelen tussen de volgende, pirelli sottozorro 2 w240, pirelli sottozorro 3 of de michelins pilot alpin 4, qua verbruik label zitten ze allemaal even onzuinig, gaat me voornamelijk om de eigenschappen op nat wegdek, afgelopen twee winters met hankook gereden, dit beviel niet met mijn classic 85, zelfs met 100 km/h nog uitbreken vond mijn vrouw niet heel leuk. Dus nu op zoek naar een band die wat beter overweg kan met het vermogen. Iemand suggesties/ervaringen?
 
winterbanden seizoen, zit te twijfelen tussen de volgende, pirelli sottozorro 2 w240, pirelli sottozorro 3 of de michelins pilot alpin 4, qua verbruik label zitten ze allemaal even onzuinig, gaat me voornamelijk om de eigenschappen op nat wegdek, afgelopen twee winters met hankook gereden, dit beviel niet met mijn classic 85, zelfs met 100 km/h nog uitbreken vond mijn vrouw niet heel leuk. Dus nu op zoek naar een band die wat beter overweg kan met het vermogen. Iemand suggesties/ervaringen?
Schijnt dat Tesla SeC tegenwoordig ook niet meer de sottozeros monteert vanwege zeer snelle slijtage. Zegt mijn handenspecialist. Vervangen door Yokohama w-drive (170€) die ik nu ook ga proberen. Heb een 20" voorganger hier van gehad op de mb GLK en die was prima. Maar ook de alpin 4 lijkt me een goede keuze.