Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Iemand interesse in een splinternieuwe originele slipstream zomerset 19" incl. TPMS & center caps? Indien interesse, gelieve me een PM te sturen met een correct voorstel.

Alvast bedankt.

20170317_150626.jpg
 
Michelin Primacy3. Stille en zuinige band. Erg tevreden over. Is eerder op het forum voorbij gekomen.

Gisteren deze ook laten monteren. Ten opzichte van de orginele Goodyears duidelijk comfortabeler, stiller en toch ook met een strakker stuurgevoel. Na 15km kan ik natuurlijk nog niets zeggen over slijtage, maar de mannen van Profile verwachten dat de ruim 60k van de Goodyears hiermee niet gehaald wordt. (P85 classic op 19")

De banden voelen zelfs wat soepeler aan dan de orginele Tesla winterbanden (Pirelli). Het afrolgeluid is echter veel minder en de auto voelt veel strakker aan. Het stuurgevoel en de stabiliteit komt nu dichter in de buurt van een 85D op PS2 van 19". De exacte plaatsing en vertrouwen van een 21" wordt niet gehaald. Maar die willen we er niet op ivm schadegevoeligheid, afrolgeluid, afname van comfort en hoge slijtage.

Grip heb ik nog niet getest omdat een nieuw gemonteerde band eerst even in mag slijten en settelen voor je 'gek' gaat doen... Van de Goodyears was ik op dat punt nooit echt onder de indruk geraakt en nu ze bijna versleten waren al helemaal niet meer.
 
SeC bellen. Zij sturen een takelwagenbedrijf die weten hoe ze met een Tesla moeten omgaan. Ze hebben een reservewiel mee dat on the spot vervangen wordt. De volgende dag kon ik mijn oude wiel weer ophalen.
Ik heb in mijn classic MS gewoon een 19 inch velg met band in de frunk en krik en momentsleutel achterin. Waarom zou je op de hulpdienst wachten als je het zelf kan?
 
Nu m'n Continentals weer bijna af zijn kan ik de grenzen weer eens verkennen. Tegen de gripgrens over het Prins Clausplein zag ik vanuit m'n ooghoeken wat lampjes knipperen op t dashboard, vermoedelijk ESP, en reageerde de auto niet meer overeenkomstig de input die ik gaf. Nee, er waren geen medeweggebruikers in de buurt.
Dat 'lampje' knippert bij mij dagelijks, zou het een los contactje zijn? ;)
Ik zet hem ook gewoon vaak uit, irritante geknipper...denk toch een los contactje (in mijn hoofd?) ;)
 
Ik heb in mijn classic MS gewoon een 19 inch velg met band in de frunk en krik en momentsleutel achterin. Waarom zou je op de hulpdienst wachten als je het zelf kan?
Onze Model S P85 Original heeft 19 inch RunFlat winterbanden. Het comfort is minder en verbruik hoger; de rijeigenschappen zijn imo zeer goed. En dan ook nog eens een reserveband in de frunk. Je rijdt zo door naar een garage en -hoppa- changer.
Ons zwakke punt zijn de 21 inch zomerbanden. De RunFlat-versie is echt te hard en de 21 inch past niet in de frunk...
 
Ik heb in mijn classic MS gewoon een 19 inch velg met band in de frunk en krik en momentsleutel achterin. Waarom zou je op de hulpdienst wachten als je het zelf kan?
Met het voorin leggen van een reserve band met velg zou ik wat terughoudend zijn. Bij een frotale botsing zal de voorkant niet meer zo goed als kreukelzone fungeren en hierdoor zou je wel eens niet voorzien letsel aan kunnen overhouden.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
veilig opkrikken van je Tesla om banden te roteren / te verwisselen
Hallo beste mensen,
Interesse in het (zelf-) veilig vervangen / roteren van je banden / wielen?
Volgens mij hét ideale hulpmiddel om de banden / wielen van je Tesla veilig te verwisselen of te roteren!
=> ’t zou leuk zijn moesten we wat gegadigden vinden; mensen met interesse in een groepsaankoop of … beter: wie zou deze willen verdelen in BE / NL / Lux / EU?
Jack stand(s) voor het veilig opkrikken van een Tesla!
Schermafbeelding 2017-03-22 om 10.02.08.png
Schermafbeelding 2017-03-22 om 10.05.11.png

N.B.: deze steunen zijn dus niet alleen ideaal voor een Tesla maar voor vele andere moderne wagens!
Interesse?
=> zet je gegevens dan aub even bij op deze lijst:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1SKjln3kJo8te3FRscT6DXwirXAulBAXN59RdHvX3sHE/edit#gid=0

Meer info:
[URL='http://www.jackpointjackstands.com/']http://www.jackpointjackstands.com

Jackpoint Jackstands LLC

Info van de firma zelfs:

Quote for shipping:
One pair of stands would cost $196.81 in shipping.
[/URL]
Three pairs of stands shipped to the same address would be $396.92 or $132.31 per pair - $64 less per pair in shipping compared to a single pair.
If you know how many pairs you want shipped to a single address I can get a quote for that number. At some point the price per pair doesn't get any cheaper, but it is certainly better to order more than one pair to get the best shipping rate.
That shipping quote does not include duty or taxes, but does include all shipping and agency fees. Hope that helps.

John A. Walton, Manager
[EMAIL][email protected][/EMAIL]
[URL='http://www.jackpointjackstands.com/']http://www.JackPointJackstands.com
[/URL]
JackPoint JackStands, LLC
[URL='http://www.jackpointjackstands.com/']http://www.JackPointJackstands.com



[/URL]
 

Attachments

  • aankoop jack stand.pdf
    1.4 MB · Views: 33
Graag effe mijn denkpiste als verduidelijking om het waarom!
Een Tesla heeft maar 4 wielen (geen reserve). Als je b.v. voor en achter wil omwisselen moet je er 2 afhalen. Sommigen opperen ook om als veiligheid een velg onder de wagen te steken. Als de Tesla van 2T dan toch per ongeluk "van de krik schiet", is het dan niet: én velg én auto beschadigd??? Als we winter velgen hebt, dan heb je uiteraard enkele op reserve om onder het chassis te steken als beveiliging.
Een Tesla kost me te veel om dat risico te nemen, vandaar toch graag die veiligheid steun. Nu ja, mijn oordeel... geen risico voor een goede 200€... 200€ is veel, veel minder dan een kapotte velg of beschadigde carrosserie.
Ben ik fout?