You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
een paar stevige balken doen deze job even goed.Je gebruikt toch altijd een krik in combinatie met 1 of meerdere assteunen mag ik hopen?
sorry, het is wel 2.99€Identificatie ventieldopjes? Ken ik (nog) niet..
Je bent zeker niet fout Karl. Ik heb er eerder ook naar gekeken. Maar wat Xfrank zegt is ook waar. Als je de juiste voorzorgsmaatregelen neemt is het verwisselen van de wielen zonder grote risico's te doen. Deze jackstands lijken mij meer bedoeld om auto's veilig lang op te slaan met de wielen van de grond, bijv. om banden te sparen. Ook zijn deze stands natuurlijk zeer veel veiliger als je onder de auto moet werken.Graag effe mijn denkpiste als verduidelijking om het waarom!
Een Tesla heeft maar 4 wielen (geen reserve). Als je b.v. voor en achter wil omwisselen moet je er 2 afhalen. Sommigen opperen ook om als veiligheid een velg onder de wagen te steken. Als de Tesla van 2T dan toch per ongeluk "van de krik schiet", is het dan niet: én velg én auto beschadigd??? Als we winter velgen hebt, dan heb je uiteraard enkele op reserve om onder het chassis te steken als beveiliging.
Een Tesla kost me te veel om dat risico te nemen, vandaar toch graag die veiligheid steun. Nu ja, mijn oordeel... geen risico voor een goede 200€... 200€ is veel, veel minder dan een kapotte velg of beschadigde carrosserie.
Ben ik fout?
Je bent zeker niet fout Karl. Ik heb er eerder ook naar gekeken. Maar wat Xfrank zegt is ook waar. Als je de juiste voorzorgsmaatregelen neemt is het verwisselen van de wielen zonder grote risico's te doen. Deze jackstands lijken mij meer bedoeld om auto's veilig lang op te slaan met de wielen van de grond, bijv. om banden te sparen. Ook zijn deze stands natuurlijk zeer veel veiliger als je onder de auto moet werken.
Ik heb ervaren dat een serieuze - Omega - garagekrik het gevoel van veiligheid nogal vergroot in vergelijking met de krikjes, die heb ik ook voor onderweg, van 20 euro. Als de auto is opgekrikt, schuif ik een paar blokken hout naast de krik voor het geval hij eraf glijdt.
Zo verwissel ik, met goede eigengemaakte keggen, mijn wielen zelfs op een schuine oprit tegen de dijk van ons eiland.
Kijk maar eens hier:Wim, waar plaats je dan die keggen?
Het probleem is - denk ik - dat bij Tesla je enkel mag krikken/ondersteunen op de rechthoekige zones…?
Bij mij 'zingen' de Michelin Pilot Super Sports tussen 96 en 103 km/u tamelijk hinderlijk. Daaronder en daarboven geen probleem.Ik weet niet wat de ervaring van andere mensen is, maar bij mij is de slijtage voor en achter gelijkmatig. Mijn auto is wel een D. Ik zit nu bij de banden boer te wachten tot de super sports er onderlingen.
ik heb de GoodYear Eagle RS-A2 FPIk heb binnenkort ook een nieuw setje nodig. Ben fan van Michelin maar zie dat de Pirelli Pzero stiller en zuiniger is. Iemand hier al ervaring mee? Vooral die met de PNCS(Pirelli Noise Cancelling System).
Pirelli - P ZERO™ - The Tecnology
Die zitten wat strak om mijn 21" velgen. De Pirelli's hebben in 21" 69dB, lijkt mij ook heerlijk rustig. Moet ik wel de radio uitzetten natuurlijk.ik heb de GoodYear Eagle RS-A2 FP
68 db
heerlijk rustig
Dit zijn inderdaad verschillende banden.Ik kom net terug van de bandenboer, met 4 nieuwe banden. Nu zie ik thuis dat er Pilot Sport 4S onderliggen maar besteld Pilot Super Sport. Zijn dit de zelfde of heb ik gewoon de verkeerde banden? Ik zag het pas laat, duurde ook vrij lang voor ik weg kon dus mijn planning van de namiddag is een beetje aan duigen.
veilig opkrikken van je Tesla om banden te roteren / te verwisselen
=> zet je gegevens dan aub even bij op deze lijst:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1SKjln3kJo8te3FRscT6DXwirXAulBAXN59RdHvX3sHE/edit#gid=0