Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Heb nu (ook) de melding "fout in bandenspanningsysteem". Oorzaak zou kunnen zijn:
-sensor beschadigd geraakt door gebruik van zo'n Tyre's leak-spuitbus?
-batterij(en) leeg van een of meerdere sensoren, maar na 98.000km of +/-4jr???
Frederik,
Mocht er een sensor kapot zijn. ik heb er nog eentje liggen.
voor 500€ mag je hem hebben. Je krijgt er dan gratis 3 sensoren, 4 velgen en 4 winterbanden bij.
(Als je deze middag langs komt, kan je alles meenemen;))
 
@FVO ik wil Frank zijn handel niet verpesten, maar heb waarschijnlijk nog 4 sensoren voor een classic liggen zonder verplichte afname van velgen en banden. kom maandag terug van vakantie, dan kan ik even controleren of ze er nog zijn of met een vlaag van opruimwoede verdwenen zijn.
 
  • Like
Reactions: FVO
@FVO ik wil Frank zijn handel niet verpesten, maar heb waarschijnlijk nog 4 sensoren voor een classic liggen zonder verplichte afname van velgen en banden. kom maandag terug van vakantie, dan kan ik even controleren of ze er nog zijn of met een vlaag van opruimwoede verdwenen zijn.
Thanks, ik probeer komende dagen ook eens langs de bandenboer te gaan en kijken of ze me een toestelletje kunnen nakijken welke sensor het is.

@Xfrank weet wel dat ik steeds all-season-banden monteer en niet mee ga in de commerce van zomer/winterbanden, hoor.
 
Na een upgrade tot TPMS Gen2 (Continental systeem) op mijn oude classiek TMS, verkoop ik 2 sets van vier Gen1 TPMS sensoren (ook bekend als Bao Long TPMS sensoren). Die worden gebruikt voor TMS met VIN ouder dan 56XXX. Als U interesseert bent, stuur me een bericht op mijn PM.
 
Na een upgrade tot TPMS Gen2 (Continental systeem) op mijn oude classiek TMS, verkoop ik 2 sets van vier Gen1 TPMS sensoren (ook bekend als Bao Long TPMS sensoren). Die worden gebruikt voor TMS met VIN ouder dan 56XXX. Als U interesseert bent, stuur me een bericht op mijn PM.
Bedankt, maar ik ga eerst bij de bandenboer maar eens nahoren of het wel de sensoren zijn die niet meer werken. (hopelijk is het maar zo simpel)
 
Na een upgrade tot TPMS Gen2 (Continental systeem) op mijn oude classiek TMS, verkoop ik 2 sets van vier Gen1 TPMS sensoren (ook bekend als Bao Long TPMS sensoren). Die worden gebruikt voor TMS met VIN ouder dan 56XXX. Als U interesseert bent, stuur me een bericht op mijn PM.
Was die upgrade door tesla gedaan omdat het oude systeem foutmeldingen gaf (zoals ik ea ook hebben)?
 
Na een upgrade tot TPMS Gen2 (Continental systeem) op mijn oude classiek TMS, verkoop ik 2 sets van vier Gen1 TPMS sensoren (ook bekend als Bao Long TPMS sensoren). Die worden gebruikt voor TMS met VIN ouder dan 56XXX. Als U interesseert bent, stuur me een bericht op mijn PM.
Ben bij de bandenboer geweest en allebei de achterste sensoren zijn gestopt met functioneren.

Tevens wist de arbeider me te zeggen dat:
-verwachte levensduur is iets van een 7 jaar
-eens ze een eerste keer "druk" anders dan de atmosferische druk hebben ondervonden ze starten met zenden en dus vanaf dan eigenlijk de levensduur van de batterij begint af te tellen.
 
Na een upgrade tot TPMS Gen2 (Continental systeem) op mijn oude classiek TMS, verkoop ik 2 sets van vier Gen1 TPMS sensoren (ook bekend als Bao Long TPMS sensoren). Die worden gebruikt voor TMS met VIN ouder dan 56XXX. Als U interesseert bent, stuur me een bericht op mijn PM.
Hoe geraken @Janc, @FVO en @Go4IT hun te koop zijnde dingen ooit kwijt als hun aanbiedingen op dit draadje "moeten" staan, de discussie op dit draadje "moeten" kapen, en hun posts sowieso ondergesneeuwd geraken na een paar uur tussen de echte discussies over het onderwerp? :). Niet dus: als je iets wil verkopen, eigen draadje aanmaken en geen andere draadjes vervuilen aub (imho).
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: nico180 and FVO